Vanemuise „Kalevipoeg“ on terviklik, kaunis ja jälgitav lugu meheks saamisest, tarkusest ja vastutusest. Tõelise muinasjutuna peegeldab see kauge aja tagant tulevikku.
„Väike jumalanna” on nukkernaljakas, üdini liigutav lugu ning värskendavalt maagiline lavastus, mis mõjub Eesti Draamateatri laval rõõmustavalt uudselt.
Hulk vaimukaid ideid, mis võisid proovides inspireerida ja kannustada, hägustavad valmis lavastuses pealiini, segavad fookust ja kallutavad sõidusuunalt kõrvale.
Huumor ja kiire piltide vaheldumine aitab ajalooliselt ja geograafiliselt teravaid probleeme lahata nii, et need oma raskusega ei tõmba lavastuse tempot alla.
Eesti Draamateatri „Sumu“, autor Juha Jokela, tõlkija Maimu Berg, lavastaja Priit Pedajas, kunstnik Riina Vanhanen. Mängivad Ivo Uukkivi, Martin Veinmann, Taavi Teplenkov, Laine Mägi, Jekaterina Novosjolova, Jaan Rekkor, Aleksander Eelmaa, Kersti Kreismann ja Kaie Mihkelson. Esietendus 1. XII suures saalis.
Poeetilise üldistuse vaimus võib öelda, et kõik lavastused…
See on aus jutustamiskunst, millesse ei mahu näitleja ego, lavastaja ja lavakunstniku abstraktsed sõnumid, kirjaniku kalambuurid ega publiku enesenäitamise rituaalid.
Forced Entertainmenti „Complete Works: Table Top Shakespeare“ („Kogutud teosed: lauapealne Shakespeare“) 5.–10. IX Kanuti gildi Püha Vaimu saalis.
Samal ajal kui sportlikud inimesed Tallinna tänavatel võidu jooksid, korraldati Kanutis teistmoodi maraton – briti teatritrupp Forced Entertainment esitas viie päeva jooksul William Shakespeare’i kõik 36 teost. Laia pintsliga üldistades…
Tänavune Birgitta festival oli justkui suurepärase näitematerjaliga muusikateatri lavastamise põhitõdede meistriklass.
Kui juhinduda mõttest, et inimene õpib kogu elu, ja heita vastlõppenud Birgitta festivalile pilk läbi teatripedagoogilise prisma, võiks öelda, et aset leidis suurepärase näitematerjaliga muusikateatri lavastamise põhitõdede meistriklass. Nüüdislavastused demonstreerisid laial skaalal eri stiilide segamist, žanriüleste sildade ehitamist, loo jutustamise tehnikaid, fookuse ja detailide olulisust, suure trupi juhendamise ohte, näitlejaülesande andmise väärtust ning publiku…
„Tullemineku“ muusika, sõna, inimeste ja ruumi süntees jäi painama pikalt pärast teatri tühjenemist.
Ooper „Tulleminek“ 28. IV Vanemuise teatris (esietendus 22. IV). Helilooja Märt-Matis Lill, libretist Jan Kaus, lavastaja Taago Tubin (Ugala), muusikajuht (ja dirigent) Paul Mägi, dirigent Taavi Kull, kunstnik Liisa Soolepp, valguskunstnik Margus Vaigur (Endla), elektroonika Tammo Sumera, koreograaf Janek Savolainen. Osades Reigo Tamm, Tamar Nugis, Rasmus Kull, Simo Breede, Jaan Willem Sibul,…
Vestlusring „Muusikateatrite järelkasv – kelle mure?“ 12. VIII arvamusfestivalil Paides. Aivar Mäe (Rahvusooper Estonia), Peep Lassmann (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia), Aarne Saluveer (Georg Otsa nimeline Tallinna Muusikakool) ja Kaie Kõrb (Tallinna Balletikool), vestluse juht Joonas Hellerma.
Tänavusel arvamusfestivalil toimus muu mürtsu ja paugu kõrval ka provokatiivse pealkirjaga vestlus „Muusikateatrite järelkasv – kelle mure?“, mis jäi aga üllatuslikult vaoshoituks ja mittemidagiütlevaks. Auväärt seltskonna mõttekäike oli kummastavalt ebamugav jälgida: räägiti justkui tülikast aiaaugust,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.