Herald Eelma näitus „Aeg” Tallinna Kunstihoone galeriis kuni 6. IV ja Vabaduse galeriis 13. III – 1. IV.
Herald Eelma graafika ning joonistuste näitused „Aeg” kesklinna kahes esindusgaleriis ehk Tallinna Kunstihoone galeriis ja kunstnike liidu Vabaduse galeriis sunnivad tuntud kunstniku elutööd meenutama, ta loomingut uue pilguga üle vaatama ning oma tähelepanekuid sõnastama.
14. juunil avati Hageri kalmistul mälestuskivi kahele Eesti kunstiloos olulisele kunstnikule. Need on Gottlieb Welte, kes suri 1792 Lohu mõisas ja Gustav Hippius, kes sündis 1792 Nissi pastoraadis ning suri 1856 Tallinnas. On teada, et mõlemad on maetud Hageri kihelkonnakalmistule, ehkki nende hauakohad olid tähistamata. Need kunstnikud sidusid oma loomingu kaudu Eesti maakoha Euroopa suurte kunstikeskustega. Mälestuskivi püstitamise eestvedajaks oli Hageri muuseumi juhataja Virve Õunapuu.
„Kunstnik on eksleja labürindis, millest ei pääse välja. Tegelikult me ei tahagi sealt välja. See on ahvatlev risk, kord põigata ühte, kord teise umbkäiku, et jälle pöörduda uuele teele ja jätkata matka, silme ees vahetevahel kauge petliku valguse sära – au ja kuulsus.” Nii on Evi Tihemets mõtisklenud 1998. aasta Praha isikunäituse „Labürint” aegu.
Maalija hingega graafik Evi Tihemets on kunstilabürindis läbi rännanud pika maa. Tema teoseid on eksponeeritud ja hinnatud…
Reinansi perekonna kingitus kunstimuuseumile
Näitus „Kollektsionääri kirg. Hõbe ja graafika Reinansi kogust” Mikkeli muuseumis kuni 5. V. Kuraatorid Kersti Kuldna-Türkson, Anu Mänd (hõbe), Anne Untera ja Mai Levin (graafika), kujundaja Mari Kurismaa ja graafiline kujundaja Mari Kaljuste.
Alur Reinansi (1. I 1932 – 12. XI 2010) perekonna Eesti Kunstimuuseumile kingitud varade näitusel esitletakse vaid väikest, ehkki ilmselt kõige hinnalisemat osa selle väljapaistva mehe huvide ringist. Kadriorus Mikkeli muuseumis avatud näituse pealkiri „Kollektsionääri…
Näitus „Teatrimaailm eesti graafikas 1970.-1980. aastatel” Kumus kuni 25. III.
Kumu kunstimuuseumi hoone hiigelsidrunilõigu keskmes asub graafikakabinet, kus vahelduvad eri teemaga näitused (kosmos, siiditrükk ja popkunst, metafüüsiline ruum jne), millele seab ajalised piirid Kumu IV korruse üldperiood 1940–1990. Turvalisena, valguse ja kliimamuutuste eest kaitstuna vastabki see ruum klassikalise graafikakabineti standarditele, ehkki külastaja ei saa seal (praegu) kinnastatud kätega graafikamappe lehitseda.
Sellel talvel on Kumu graafikakabinetis väljas nõukogude aja lõpukümnendite teatriteemaline graafika ning…
Tekstiilikunstnike liidu aastanäitus „Omadega mäel” Eesti rahvusraamatukogus kuni 7. X.
Tekstiilikunstnike liit on vallutanud Eesti rahvusraamatukogu näitusesaalid. Aastanäitus „Omadega mäel” peaks andma ammendava vastuse küsimusele, millega on kahel viimasel aastal tegelnud selle iginaiselikuks peetud kunstiala 57 esindajat. Kujundaja Tiiu Laur, ka ise tekstiilikunstnik, on suutnud kireva koosluse, tuntud kunstnike, vabakutseliste, üliõpilaste ja nende õppejõudude loomingu peaaegu mitte kedagi väljajätmisega solvamata näitusele paigutada.
Poola, kangekaelse ja müstilise imagoga maa vanas pealinnas Krakówis avati 16. septembril taas rahvusvaheline graafikatriennaal. 1966. aastal biennaalina alustanud, muutus selle tsükkel 1999. aastal kolmeaastaseks. See triennaal on kõrvuti Ljubljana graafikabiennaaliga üks tähtsamaid perioodilisi graafikasündmusi Euroopas. Koondades 38 partner-institutsiooni Poolas, Austrias, Saksamaal ja Hispaanias, on tänavune Krakówi triennaal kõigist senistest suurim. Esindatud ja lubatud on kõik tehnikad puulõikest kuni ciclée-prindi, hologrammi ja videokunstini, kuid oluline on graafiline idee. Järjest tugevneb…
Kristjan Raua joonistus „Sügavik”. EKM
Münchenis avatakse 30. V sealse kunstide akadeemia 200. aasta juubelit tähistav näitus „Jõuproov”. Kunstide akadeemia ja seega Müncheni kui silmapaistva kunstilinna ajalugu iseloomustavad sellised nimed nagu Peter von Cornelius, Wilhelm von Kaulbach, Wilhelm Leibl, Franz Marc, Vassili Kandinski, Paul Klee, Sep Ruf, Eduardo Paolozzi või Sean Scully. Algusest peale suure vabadusega silma paistnud õppeasutus (XIX sajandil võeti sealsesse akadeemiasse erandlikult õppima ka naisi) tekitas siiski ka…
Gottlieb Welté. Autoportree. 1770. aastad. Pliiats. Frankfurt, Städeli muuseum.
Gottlieb Weltéle pühendatud näitus „Maarjamaa rokokoo” on mitmes suhtes tinglik. Kadrioru lossi kolmanda korruse näitusetubadesse paigutatud kunstiteosed, tarbeesemed, mööbli näited ja fotod markeerivad rokokoo- ja varaklassitsismi ajastu kunsti ja olustikku. Nendest piisab vaevu, et otsekui pimedusest kerkiks meie ette valgusvihku Gottlieb Welté isiku ja loomingu piirjooned. Kunstniku eluloos on mitmeid lünki. Seni ei ole näiteks leitud kunstniku sünni- ega surmaürikut. Welté surma…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.