Margus Allikmaa: „Kui riigis on kokku lepitud kultuuritöötaja miinimumtasu, siis tuleb seda käsitleda kui laia kokkulepet, mis kehtib kogu kultuuriväljal.“
Ruben Steinum: „Meie eesmärk on saavutada kunstnikele töö eest vääriline tasu, iseäranis siis, kui nad näitavad oma töid riigi rahastatud institutsioonides.“
Elin Kard: „Kunstivaldkonna arengukava koostades mõistsime, et oleme üheskoos tegutsedes efektiivsemad. Koroonakriis andis paradoksaalselt võimaluse institutsioonide koostööd edendada.“
Kõiki kunstivaldkonna inimesi – olgu nad tööandjad või töövõtjad – ei õnnestu veenda, et solidaarne mudel on hea mudel, ent seda ei ole ka ebavõrdne kohtlemine.
Maarin Ektermann: „Kunstiväli on nüüdseks niivõrd mitmekesine ja professionaalne, et kulka vahenditest lihtsalt ei jätku enam selle kõige toetamiseks!“
Sel sügisel valitakse taas Eesti Kultuurkapitali sihtkapitalide uued nõukogud. Praegusesse (2019–2021) kujutava ja rakenduskunsti (KuRa) sihtkapitali nõukogusse kuuluvad Maarin Ektermann (esinaine, kunsti sihtkapitali esindaja kulka nõukogus), Indrek Grigor, Indrek Köster, Kaire Rannik, Sten Ojavee, Anne Parmasto ja Mari Vallikivi. Kultuurkapital täidab kunstivaldkonna rahastajana keskset rolli, seega…
Alma Heikkilä: „Institutsioonid peavad tunnetama oma vastutust – neil on lihtsam teadmisi omandada ja vahendada ning olla muudatuste katalüsaatoriks.“
Alma Heikkilä on kunstnik ja Soome kunstiorganisatsiooni Mustarinda asutaja. Mustarinda koosneb teadlastest ja kunstnikest, kelle ühine eesmärk on keskkonnasõbralik üleminek fossiilkütuste järgsesse ühiskonda. 2017. aastal panid Alma Heikkilä, Pauliina Leikas ja Antti Majava kokku kestlikkust puudutava küsimustiku, mida kunstnikud võivad esitada institutsioonidele või institutsioonid iseendale. Avalikkuse ette jõudis dokument alles hiljuti,…
Siim Preiman: „Ideaalis ja meie unistustes on Tallinna Kunstihoone väikese ökoloogilise jalajäljega näitusemaja, mis ei sõltu saastavast energiast.“
Tallinna Kunstihoone kuraator Siim Preiman tahtis teha 2019. aasta suvel näituse „Hea olemise kunst“ võimalikult väikese ökoloogilise jalajäljega. Ta kehtestas endale selle näituse korraldamisel kliimakriisist tingitult ka möödapääsmatu standardi.
Airi Triisberg: Minu arvates on sinu otsingud leidnud kunstivaldkonna institutsionaalsel väljal kahetsusväärselt vähe tähelepanu, ehkki paremad teadmised süsinikuneutraalse kureerimise kohta…
Saara Korpela: „Koroonaviiruse tagajärjel on kunstivaldkonnas kasutusel nii virtuaalsed kui ka reaalsed süsteemid ning süsihappegaasi heiteid tekib rohkemgi.“
Minna Henriksson: „Rootsi mäluasutused on oma ebamugavast pärandist üha teadlikumad. Kas nad käivad selle pärandiga aga ka piisavalt kriitiliselt ümber?“
Koloniaalajastu vägivalla kõrval annavad inimsäilmete kollektsioonid tunnistust teaduse rassistlikust ajaloost. Kuni Teise maailmasõja lõpuni peeti legitiimseks teadusharuks rassibioloogiat, millega püüti õigustada kõrgemate ja alamate rasside käsitlust. Kriitiline arutelu selle jõhkra distsipliini pärandi üle ei ole praeguseni aset leidnud. Vestleme soome kunstniku Minna Henrikssoniga (1976) tema uurimisprojektist…
Riikka Theresa Innanen: „Mu kunst ei ole kunagi varem olnud nii nähtav ja tunnustatud kui meeleavalduse ajal, kuigi mina ise ei olnud nähtav ja tunnustatud.“
Riikka Theresa Innanen on tantsija, koreograaf ja kunstnik. Tema loomingus on kesksel kohal sotsiaalne koreograafia ja kogukondlik kunstipraktika. Praegu kirjutab ta Aalto ülikoolis doktoritööd puudutuse ja revolutsiooni suhetest kunstis ja aktivismis. 2017. aastast on ta toetanud varjupaigataotlejate liikumist Õigus Elada Helsingis.
Marina Napruškina: „Poliitilistele kunstnikele on institutsioonide refleksiooniruum hakanud kitsaks jääma. Kuna poliitiline olukord on väga terav, tuleb tegutseda.“
Marina Napruškina elab Berliinis ja on töötanud kunstnikuna mitmeid aastaid põgenikega. 2013. aastal asutas ta Moabiti linnajaos Uue Naabruskonna (Neue Nachbarschaft). See omaalgatuslik sotsiaalne ruum toimib esmajoones kunsti ja kultuuri vahenditega ja loob osalejatele mitmekesised võimalused üksteiselt õppida. Moabiti ettevõtmine on üks suuremaid põgenike toetamiseks loodud kogukonna-algatusi Berliinis.
2015. aastal…
Paul O’Neill ja Eliisa Suvanto: „Tahame luua ruumi, kus empaatiat, kaasamist ja mitmekesisust mitte üksnes ei hinnata, vaid ka stimuleeritakse.“
2012. aastal asutatud Checkpoint Helsinki on Soome kunstielus väga eriline institutsioon, sest see on oma lühikese eluea jooksul teinud läbi mitu põhjalikku muutust. Checkpoint Helsinki tekkis protestiorganisatsioonina, et Soome kunstiväli saaks väljendada oma vastumeelsust Guggenheimi muuseumi ehitamise suhtes. Edasi arenes see rahvusvahelisi näitusi korraldavaks rändorganisatsiooniks, mille juhtimisse ja arendamisse…
Tegevuskunsti lühivormide maraton „Made in Estonia” Kanuti gildi saalis 16. III , Flo Kasearu majamuuseum 24. IV – 5. V, edaspidi saab ekspositsiooni külastada välja kuulutatud sündmuste raames või leppides kunstnikuga kokku e-posti aadressil flo@flokasearu.eu.
„Ma arvan, et – kui välja arvata kodutööd ja lastekasvatamine ehk siis kodu- ja hooletöö…
Näitus „NAISED MUUDAVAD MAAILMA ” Tallinna Kunstihoones kuni 13. XII .Kui bell hooks, üks kolmanda laine feminismi olulisemaid autoreid, avaldas 2000. aastal raamatu „Feminism is for Everybody” („Feminism on kõikidele”), siis ei pidanud ta üksnes silmas, et feministlik liikumine võib olla ühtviisi vabastav nii naistele kui meestele, vaid juhtis…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.