Juss Piho maalid on vaiksed. Kuid mitte vait. Rääkimine käib neil täie hooga. Igale figuurile võiks mulli suu ette joonistada, kuid siis oleks see karikatuur.
Kaljo Põllu 80. sünniaastapäeva pidulik kõnekoosolek Okupatsioonide muuseumis täna kella 16 – 18.
Esinevad: Maarja Undusk, Jüri Hain („Kohtumisi Kaljo Põlluga muinasajast alates”), Toomas Raudam („Kaljo hääl”), Kadri Viires („Põllu põllul”), Andri Ksenofontov („Kaljo Põllu haare kodukülast üle Põhjala”), Reet Varblane („Kaljo Põllu vastuhakk ja kohalolek”) ja Edgar Saar („Meenutusi Kaljost”).
Kui Kaljo Põllu suri, tuli mulle kohe meelde tema hääl. Mulle tundus, et ma ei unusta seda kunagi, olin…
Seilates sadamata. Koostanud Kersti Unt Ja Marja Unt. Kujundanud Mari Kaljuste. Varrak, 2012. 397 lk.
Minu kirjutis suhtub Kersti ja Marja Undi koostatud, Kersti Undi mõtestatud ja Hannes Varblase pealkirjastatud almanahhide aegadele (1967—1985) keskendatud uuringusse „Seilates sadamata” nagu koheva karvaga angoora kass hommikul päikese käes kuumaks köetud autokapotti – tal on seal hea olla! Ta on seal PS, peale põhikeha auto ja päikese, mis ise põledes sooja tekitab. Jaotan oma kirjutise…
Leonhard Lapin, Albert Trapeež, tema sugulased, sõbrad ja tuttavad. Kujundanud autor, toimetanud Andres Langemets. Eesti Keele Sihtasutus, 2012. 102 lk.
Kunagi kirjutasin essee oma ülikoolipäevist, toonastest sõpradest, ülikooli kunstikabinetist, Kaljo Põllust. Pealkirjaks panin „Mina olen visarid”. (Selgituseks neile, kes võib-olla ei tea: Visarid oli edumeelne kunstirühmitus, mis tegutses Tartu ülikoolis aastail 1967–1972.) Tahtsin selle võrdlemisi absurdse ning kohmaka sõnastusega öelda, et kogu mu hing kuulus, kuulub praegugi sinna, aega, mis polnud…
Vastus Jan Kausi artiklile “Arvustuse piirid”, Sirp 3. VIII.
Kuna minu nime on Kausi artiklis mainitud, siis olen sunnitud vastama. Teen seda vastumeelselt, sest olen selle kohta öelnud kõik, mis öelda annab. Sellel teemal on olnud nii virtuaalseid kui reaalseid vestlusi nii Loomingu kriitikatoimetaja(te)ga kui kirjanike liidu eks-esimehe Jan Kausiga. Minu põhiseisukoht on alati olnud: kui hoolitaks (muretsetaks, mõeldaks), siis leitaks probleemile, kuidas saavutada olukord, et kõikide KLi liikmete (mitte kõigi…
Mängufilm kultusbändi Rolling Stones asutajast Brian Jonesist. “Stoned”/“Rolling Stones”, 2005, 102 min. Režissöör Stephen Wolley, stsenaristid Neal Purvis ja Robert Wade. Osades Leo Gregory (Brian Jones), Monet Mazur (Anita Pallenburg), Paddy Considine (Frank Thoroughgood), David Morrissey (Tom Keylock), Luke de Woolfson (Mick Jagger), Amelia Warner (Janet). Linastus Tallinna Kinomajas.
Jan Kaus loeb ja kirjutab palju, seetõttu on ka loomulik, et ta mõnikord loeb (ja kirjutab) ka pisut mööda. Viimati ilmus temalt kirjutis “Lugemine: diskursus, kuid mitte kord?” (Sirp 3. II 2006), mis käsitles lugemist ja kirjutamist, aga ka kahe kirjutamise, kriitika ja belletristika vahekorda. Selles oli üks lause: “Toomas Raudam kirjutab nii: “Kuid Kirjandus, nagu ka Armastus, on absoluutne Jaatus, ta sisaldab kõike, ka omaenda eitust või kriitikat. Seetõttu…
Kraavijääl lebab väike lind. Ta ei liiguta, kui ma ta sealt üles tõstan ja laborisse viin. Ma töötan asfaltbetoonitehases. Selles pole midagi erilist, et linnud lahtisesse õlivanni lendavad. Haruldane on see, et nad sealt välja lendavad. See siin on üks selline. Kraavist kaugemale ta ei jõudnud. Üldiselt on nii, et lindude hukku pole keegi oma silmaga pealt näinud, aga ma olen kuuma asfaldisegu sees mõnikord märganud imelikke traatjaid moodustisi. Need…
?? väitele, et Shakespeare oli keskpärane näitekirjanik või et Mozart oli madalat masti helilooja, ei saa olla ei grammatilist, loogilist ega ka statistilist tõestust.?
George Steiner. Kriitik/Lugeja
Thomas Wolfe, ?KADUNUD POISS?. Tõlki-nud ja järelsõna kirjutanud Lauri Pilter. Loomingu Raamatukogu 2004, nr 17.
Lost ?kadunud, kaotatud? on Thomas Wolfijaoksväga tähtis sõna. Juba tema esimese romaani käsikirja, kahesaja üheksakümne tuhande sõna suuruse oopuse pealkiri oli ?Oh Lost.? Kommertsiaalsusega see just ei hiilanud, pealkiri muudeti toimetamise käigus ning teos sai nimeks ?Look Homeward, Angel? (?Vaata kodu poole, ingel?). Kuid sõna on seal alles, see on nagu olematu sünagoogi õhukeste seinte vahelt…
Willem Frederik Hermans, Igavene uni. Hollandi keelest tõlkinud Kerti Tergem. Huma, 2004. 295 lk.
Pealkiri on täiesti juhuslik, panin selle sellepärast, et mulle väga meeldis Hermansi raamatust üks lõik: ?Kui oled suure kivi juures, mille peal on väike kivi, siis on enamasti võimalik kauguses ära tunda järgmine suur kivi, mille peal on väike. Nõnda saab oma liikumise suunda määrata. Siin /kaugel põhjas, Norras/ on kombeks, et igaüks, kes seda rada…
Saul Bellow, Tõeline. Tõlkinud Lia Rajandi. Varrak, 2004.
Väga tore on lugeda raamatut, kus kõik on nii tuttav, nii kodune. Oled nagu hämaras toas ja väljas tõuseb päike ja asjad ronivad nagu soojad loomad tasahilju valgusse ja sul on tunne, nagu poleks sa neid, vanu sõpru, mitte kunagi varem näinud. Just nii on Saul Bellow? lühiromaaniga (väikese toaga) ?Tõeline?. Ma pole küll tuttav kogu Bellow? loominguga, kuid tutvus temaga algas…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.