Kirjastus Canopus on avaldanud kauase Eesti Raadio helirežissööri, lugematute raadiointervjuude autori ja vanade salvestiste restauraatori Heino Pedusaare kogumiku „Uut möödunust“, kuhu autor on koondanud varem ilmunut (sama käsikirja algversiooni aastast 1986 ning ka osi 2006. aastal ilmunud kogumikust „Kive Estonia alusmüürist“) ning lisanud mõndagi uut ja huvipakkuvat.
Kui palju meid enam puudutab kõik see, mille oleme jätnud seljataha? Ei arva, et peaksin sõna võtma kui üllitise arvustaja. Küll aga soovitan julgelt…
XXIII Rapla kirikumuusika festivali kontsert „Maarjamaa 800“ 2. VII Rapla Maarja-Magdaleena kirikus: Ines Maidre (orel), Allar Kaasik (tšello), Arete Teemets (sopran), Oliver Kuusik (tenor), Atlan Karp (bariton), kammerorkester Collegium Consonante, dirigent Lehari Kaustel, Kaarli kontsertkoor, Estonia seltsi segakoor, Tartu ülikooli kammerkoor, koormeister Heli Jürgenson, dirigent Raul Talmar.
Lõpuks ometi on Maarjamaal tõeline suvi! Rapla linnakese jõekaldad on lausa tiined jasmiinilõhnast ning linna keskpunkti Rapla Maarja-Magdaleena kiriku paesed seinad kiirgavad erksas päikesevalguses uskumatult…
Pärnu rahvusvaheline ooperimuusika festival „PromFest“ 22.–25. V: Verdi „Aida“ uuslavastus, IX Klaudia Taevi nimeline konkurss ning kontserdid ja kohtumised.
Ei mäletagi, millal viimati sain kahest nähtusest sellise energialaengu. Mõlemad puudutavad jumalikku loodust: kevadise, jahedate ööde tõttu eriti kirgastes toonides pargialleede ja tujuka mere lummus ning inimhääl kui uskumatult varjundi- ja võimalusterohke varaait! Pärnu rohelus, parkide korrastatus, tammepuude rohkuse tõttu intensiivne energeetiline väli annavad võimaluse end laadida. Ei tea paremat paika selliseks…
Möödunud sajandi esimestel aastakümnetel oli Eduard Vilde näidend „Tabamata ime“ äärmiselt aktuaalne ja selle teravik oli suunatud kõige „väljamaalt“ tulnu ihalusele: tõusiklikel väikekodanlastel jäi sageli mõistmata, et koju naasnul jäi ime tabamata ja kangelase peas helisesid vaid kuljused. Küll sooviks, et praeguses Eestis kerkiks esile mõni sulemeister, kes haakuks vastupidise teemaga, ärgitaks kultuuriüldsust rohkem huvi tundma nende andekate muusikute vastu, kes on oma annet sihikindlalt ja aastaid arendanud nii siin…
Iris Oja ja Kadri-Ann Sumera 5. I Mustpeade majas ning Arete Teemets – Martti Raide (kaastegev Toomas Vavilov) ja Pavlo Balakin – Sten Lassmann 17. I Tallinna raekojas.
Vapustav elamus Galina Grigorjeva autoriõhtust, kus muusikud viisid Paul Hillieri käe all pilgeni täis saali jagu kuulajaid kõrgemasse, vaimsusega täidetud ebamaisesse sfääri, pani mõtlema, milline on see sõnakujund, mis annaks minu öeldule küllaldase luulelise varjundi? Otsisin võõrsõnade leksikonist selgitust…
Kontsert sarjas „Ilus möldrineiu”: Helen Lepalaan (metsosopran) ja Martti Raide (klaver) 3. XII Tartu ülikooli aulas.
On see Tartu vaim või hoopis eestlase jonn, mis on andnud ajast aega siia linna tegusaid inimesi, kes on püsti hoidnud Tartu ülikooli, Vanemuise teatrit ja nüüd suutnud püsti panna Heino Elleri nimelise muusikakooli uue hoone, kus kuninglik Tubina saal! Uskumatu, et on suudetud vist kolm korda lühema aja jooksul, kui on käinud kemplemine EMTA…
Lidia Agosti (sündinud Grauen, 1940–1951 Styx) elutee sai alguse Peterburis eestlasest mereväelase perekonnas. 1923. aastal repatrieerus perekond Eesti Vabariiki.
Pärast lauluõpinguid siinsetes erastuudiotes Varvara Malama (sajandivahetusel tunnustatud laulja Itaalia ooperilavadel, kuni revolutsioonini ka Peterburis) ja Sergei Mamontovi juures (Moskva Suure Teatri nõutud repetiitor, aastast 1920 Eestis, 1923–1932 Estonia ja erastuudiote juures repetiitor, 1924. aastast Tallinna konservatooriumi ooperiklassi õppejõud) jätkas ta õpinguid 1936. aastal Varssavi konservatooriumis ja 1938.…
Ooperimuljeid Pärnust ja Kuressaarest.
Kui keegi oleks osanud 30 aastat tagasi unistada sellisest muusikaküllusest suvises Eestis, nagu me tänavu kogeme, siis oleks peetud teda utopistiks. Kuid nüüd ületab festivalide hulk meie väikesel maalapil ka kõige julgemad fantaasiad. Kuidas kõik vaprad organiseerijad oma finantsprobleemidega hakkama saavad, jääb avalikkusele mõistatuseks ja saladuseks. Ja mis lausa hämmastav – kõikjale jätkub huvilisi nii palju, et esinemispaigad on pilgeni täidetud! Kuna olen Saaremaa ooperipäevi külastanud kuuel…
Richard Wagneri „Tannhäuser”, külalistena dirigent Arvo Volmer, nimirollis Ivar Gilhuus (Norra) ja Wolframina Lauri Vasar (Saksamaa)
5. VI Estonia teatris.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.