Eesti muusikanõukogu aastakoosolek 17. juunil EMTAs
Laenasin selle põgusa tagasivaate pealkirja esmaspäevase koosoleku küsimustevoorust. Põhjuseks mitte üksnes see, tõsi eri variatsioonides kordunud küsimus, vaid pigem kõlama jäänud mure usalduse defitsiidi ning dialoogi ja vastastikuse mõistmise vähesuse pärast.
Muusikanõukogu, mille liikmeks on 49 Eestis tegutsevat muusikainstitutsiooni, on sellisena meie muusikainimeste autoriteetseim esindaja ja peab oma ülesandeks seista eesti muusika igakülgselt hea käekäigu ja arengu eest. Seetõttu on loomulik, et aastakoosolekul (kohal 29…
Eri Klas „Kuldse maski” muusikalavastustest
Eri Klas juhtis tänavu Venemaa teatrifestivali „Kuldne mask” muusikažüriid. 28. jaanuarist 16. aprillini toodi (peamiselt) Moskvas hindajate ette kümneid lavastusi, mis Sirbi lugejateni ilmselt kunagi ei jõua. Seetõttu palusin maestrol nähtu põhjal iseloomustada pigem muusikateatri arengusuundi ja uurisin, kas kogetu andis häid mõtteid ka Birgitta festivali tulevikule mõeldes.
Eri Klasi sõnul oli esimese n-ö rehatöö teinud üks teine komisjon, kes valis 600 hulgast võistlema 35 muusikalavastust:…
Poolas tuldi välja uue algatusega muusikamaastikul: 13. – 15. IV viidi Varssavis läbi esmakordne rahvusvaheline muusikaõpetajate konkurss (International Master Competition for Music Teachers). Omalaadselt võistumängimiselt naasis esikohaga EMTA emeriitdotsent Ada Kuuseoks.
Konkursi peakorraldaja Taga-Karpaatia kultuuri edendamise fond (Podkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury) lähtus seisukohast, et hea õpetaja on aktiivne pedagoog, kes ka ise mängib pilli. Siiski ei saa enamik õpetajaid pedagoogiametis jätkata täisverelist karjääri kontsertmuusikuna ja just neid ajendab uus konkurss end…
Täna õhtul alustab Tallinna Filharmoonia Mustpeade majas uut kammerkontsertide sarja „Portree”, kus interpreetidele on laval toeks muusikateadlane. Mida ootate loengkontserdi formaadi kontserdisaali toomisest?
Heili Vaus-Tamm, Tallinna Filharmoonia produtsent: See on sari neile, keda huvitavad tagamaad. Helilooja on tundlik natuur ja tema looming on suuresti mõjutatud sellest, mis ta ümber toimub. Isegi kui ta selle eest põgeneb ja hoopis muud muusikat kirjutab. Mulle on nende seoste nägemine tohutult põnev. Isegi arhitektuurist…
Täna kell 16 algab EMTA kammersaalis Rahvusvahelise Tubina Ühingu aastakoosolek, kus annavad aru juhatuse esimees Vardo Rumessen ja tegevdirektor Toomas Velmet ning valitakse uus juhatus. Koosoleku järel esitletakse Eduard Tubina „Kogutud teoste” XXII köidet ja kõlavad seal avaldatud helitööd: Keelpillikvartett (Eesti pillilugudele), Eleegia keelpillidele ja Klaverikvartett cis-moll.
Tundub isegi imelik anda paar-kolm korda aastas teada, et Tubina ühing jätkab entusiastlikult tegevust, „Kogutud teoste” köited ilmuvad ja nende esitluskontsertidel astuvad üles tippinterpreedid.…
Vanemuine / Alan Prosa
„Tartus saab teha ooperit tasemel, mis on kõrvutatav ükskõik millise ooperimajaga,” kinnitab Vanemuise muusikajuht ja peadirigent Paul Mägi.
Homme esietenduvad Vanemuises Pjotr Tšaikovski lüürilised stseenid „Jevgeni Onegin”, mille väljatoomisel on muusikajuht Paul Mägi kõrval töötanud lavastusgrupp Moskva ooperiteatrist Helikon: lavastaja Dmitri Bertman, kunstnik Igor Nežnõi ja kostüümikunstnik Tatjana Tulubjeva. Meie publikule tutvustatakse Konstantin Stanislavski 1922. aasta lavastuse arhiivimaterjalide põhjal taastatud redaktsiooni. Sirp uuris vaiksel laupäeval dirigendilt, kuidas on…
Eesti Kontsert kutsus 1990. aastal ellu noorte interpreetide konkurss-festivali „Con brio”, kus koostöös EMTA, Eesti Televisiooni, Eesti Raadio ja ERSOga on üheteistkümnel korral esile tõstetud meie noori andeid. Ettevõtmise kiituseks saab öelda, et võitjate esinduslikus reas on tõepoolest meie muusikaelu liidrid viiuldaja Arvo Leiburist (1990) flötist Heili Rosinani (2010). Ometi on korraldajad jõudnud otsuseni, et senise maratonkontserdi vorm vajab värskendamist. Nii on Eesti Televisioon, Klassikaraadio ja Eesti Kontsert jõudnud telekonkursini…
8. veebruaril toimus Georg Otsa nimelises muusikakoolis X noorte muusikateadlaste konverents. Esimese seda laadi ettevõtmise algatas 2004. aasta veebruaris Tallinna muusikakeskkoolis Kristel Pappel, kes vaatab nüüd Sirbi palvel toimunule tagasi.
KRISTEL PAPPEL, EMTA professor: Olen väga õnnelik, et noorte konverents on jõudnud kümnenda korrani, sest õppeaastal 2003/2004 seda esmakordselt ette võtta oli siiski väike risk: kuidas teiste koolide kolleegid ja õpilased algatuse vastu võtavad ning kas neid pedagoogilisi põhimõtteid ja…
Tänasest vahetab RO Estonia nädalaks lava Valgevene Rahvusliku Akadeemilise Suure Ooperi- ja Balletiteatriga. Estonial on Minskis kaasas kaks ooperit Puccini „Manon Lescaut” ja Verdi „La traviata” ning kaks balletti Tšaikovski „Pähklipureja” ja MacMillani „Manon”. Kokku antakse 13. veebruarini rohkem kui tuhande kohaga teatrisaalis viis etendust. Valgevene ooperi- ja balletiteater alustab külalisesinemisi balletietendustega, pakkudes Eesti publikule vaatamiseks täna Hatšaturjani „Spartacust” ning homme Balakirevi „Thamari” ja Rimski-Korsakovi „Šeherezade’i” ning seejärel kaks ooperit:…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.