-
Tulevasi näitekirjanikke koolitav Drakadeemia alustab õppeaastat, üheksa kuud kestvale baaskursusele võetakse vastu kuni 9. IX. Mida, miks ja mil viisil Drakadeemias õpetatakse?
Drakadeemia näidendikirjutamise kursuste eesmärk on lisada Eesti teatripilti värsket verd ja uusi põnevaid tekste. Teine oluline eesmärk on anda kirjutamisest huvitatud inimestele võimalus arendada oma oskusi, et nende tööd jõuaksid teatrilavale. Eestis on väga palju neid, kes kirjutavad nii-öelda sahtlisse. Oleks ju kahju, kui põnevad teatritekstid lähevad kaduma…
-
Eesti Teatri Agentuur korraldab Eesti Kultuurkapitali näitekunsti sihtkapitali toel juba kolmandat aastat jagatud mõtete sarja „teater | . . . .”. Seni on toimunud viis kohtumist: „teater | positsioon”, „teater | riik”, „teater | tabu”, „teater | laen” ja „teater | paus”. Oktoobri lõpus on järgmine kohtumine teemal „teater | väärtus”. Mida kujutab endast jagatud mõtete sari „teater | . . . .”?
Sarja eesmärk on viia kokku teemad, mille arutamiseks igapäevaste askelduste kõrval aega ei jää,…
-
Priit Raud , Augusti tantsufestivali kunstiline juht, 14. – 28. augustini korraldab Kanuti gildi saal XI rahvusvahelise Augusti tantsufestivali. Lisaks eesti koreograafidele näeb festivalil esinejaid Belgiast, Venemaalt, Austriast, Hispaaniast, Rumeeniast ja Norrast, kokku antakse 13 etendust. Kellele ja millele peaks publik seekord oma tähelepanu pöörama?
Augusti tantsufestival on seekord pühendatud tulevastele tantsutähtedele. Seda oleme vaheldumisi üle aasta varemgi teinud: ühel aastal on kohal tulevased ja järgmisel jälle praegused tähed. Nüüd…
-
Ivar Põllu , Tartu Uue teatri juht ja festivali „Draama 2010” autoriteatri teemaprogrammi kuraator, 5. – 12. septembrini Tartus toimuva teatrifestivali „Draama 2010” põhiprogrammi kõrval saab publik osa ka teemaprogrammist, mis seekord pühendatud autoriteatrile. Kuidas defineerida autoriteatri mõistet?
Pehmelt defineerides on autoriteater see, kui tegelased, kellelt pärineb lavastuse idee, juhivad kogu protsessi kuni lavastuse väljatulemiseni: kui kirjanik lavastab oma näidendi ise, kui lavastaja kirjutab ise näidendi, kui trupp loob ise teksti…
-
Millisel kohal asub Flaubert’i „Madame Bovary” sinu elukestvas raamaturiiulis?
„Madame Bovary” ja „Tundekasvatus” mõjuvad neljakümneselt hoopis teistmoodi kui kahekümneselt ülikooli ajal. Soovitan üle lugeda kõigil, kel kohustusliku kirjanduse ajast mingi maik meeles ja kes veel üldse midagi lugeda viitsivad. Lugu pole tänapäeval ju enam eriti oluline lugema innustaja, kes neid kõiki lugusid ikka jaksab endale sisse ajada, kui need on enamasti veel ühesugused kah. „Madame Bovary” puhul on esikohal stiil,…
-
Säriseva mõõga, niriseva sulamassi, hirmutavate maskide, kollaste kummipaatide, ürgelukate karvaste kasukate, skafandrikiivrites astronautide ja muu visuaalselt põrutava taustal torkasid tänavuse „Baltoscandali” kavas silma kaks lavastust, mis ajasid läbi ilma sedasorti „toreduseta”, moodustades festivali eriharu – esseistliku kallakuga loenglavastuste tsükli. Ursula Martinezi (Suurbritannia) „My Stories Your Emails”1 („Minu lood, teie e-kirjad”) ja Pieter De Buysseri-Jacob Wreni (Belgia-Kanada) „An Anthology of Optimism”2 („Optimismi antoloogia” – neist kahest lavastusest on jutt. Esseistikat ja…
-
Vanemuise teatri sünniks loetakse Lydia Koidula „Saaremaa onupoja” lavastamist mängu- ja lauluseltsis Vanemuine 24. VI 1870. 22. VI tähistab Vanemuine Tartus Jaama tänaval oma ajaloolise sünnipaiga õuel piduõhtuga enda ja ühtlasi eesti teatri 140. sünnipäeva. Mis sellel pärastlõunal seal toimub?
Vanemuise teater annab aastas ligikaudu 500 etendust, mistõttu otsustasime, et pidupäeval me etendust andma ei hakka. Sirvisime ühiselt Vanemuise sel aastal välja antud fotoderohket ajalooraamatut ja sealt koorus idee korraldada…
-
Huvitav töö on Hannes Kaljujärve, Taisto Noort ja Aivar Kallastet Vanemuises rohkem kui 30 aastat kinni hoidnud.
Vanemuise 140 tegevusaastast 33 on selles teatris töötanud balletitantsija Aivar Kallaste ja ooperisolist Taisto Noor. Draamanäitleja Hannes Kaljujärvel on neid aastaid täis 31, kui Vanemuises Evald Hermaküla käe all lõpetatud õppestuudio aeg välja arvata. Kolmeharulise Vanemuise kolm kaalukat lavajõudu meenutavad rohkem kui kolme aastakümmet, mis nad on truult selles teatris tööd teinud.
-
Tallinna Linnateatri „Homme näeme” on näitetrupi ühiste improvisatsioonide tulemus.
Tallinna Linnateatri „Homme näeme”, lavastaja Priit Võigemast, dramaturg Maria Lee Liivak, kunstnik Mihkel Ehala. Mängivad Piret Kalda, Allan Noormets, Andres Raag, Kalju Orro, Margus Tabor ja Mart Toome. Esietendus 26. III Taevalaval.
Tallinna Linnateatri „Homme näeme” võiks edukalt kandideerida kõige vaevalisemalt meelde jääva pealkirjaga lavastuste konkursil ja tulla vaevata kolme parema sekka. Praegu teatrite repertuaaris lavastustest suudaksid sellele tõsiselt vastu astuda vaid…
-
Millisel kohal asetseb tähtsuselt sulle kui lavastajale Ibsen näitekirjanike globaalses galeriis?
Ma ei ole tekitanud näitekirjandusest endale sellist globaalset ja korrastatud üldpilti, sest tundub, et seda tuba tuleb liiga tihti kraamida, mööblit ümber tõsta, taassisustada. Minu ruumid on sisustatud maeiteakuidas – seal sees on pigem pildid ja helid ja isegi üksikud laused, mille mõnd tööd tegema asudes kokku otsin või siis lasen neil isepäi tegutseda ja mind ennast üles otsida.