Vaba Lava kuraatoriprogrammi raames jõuab täna vaatajate ette pimedaid ja vaegnägijaid ühendava Terateatri lavastus „Kes kardab pimedat?“. Pimedate-teemalise suhtedraama autor on Martin Algus, lavastab selle teatri kunstiline juht Jaanika Juhanson ning laval või häältena teeb lavastuses kaasa Terateatri 13 harrastusnäitlejat. Pimedatest ja vaegnägijatest näitlejate vajadusi arvestava lava on kujundanud Sander Põldsaar, valguskujundaja on Priidu Adlas ja muusikaline konsultant Tarmo Kesküll. Lavastuses kõlab kahe pimeda muusiku, eestlase Jakob Rosina ja inglase…
50. tegevusaasta juubeli lävel seisvat Tallinna Linnateatrit iseloomustab mõtlemise nõtkus, harjumus leida tavatuid lahendusi, et teenida kunsti selles võluvalt kummalises majas, mis ei ole teatriks ehitatud.
Karjuva rahapuuduse kõrval on väikeste erateatrite teine tõsine kitsaskoht esinemispaikade ja tehniliste vahendite nappus.
Ajakirja Teater. Muusika. Kino tänavuses avanumbris, kus pika traditsiooniga teatriankeedis on võetud kokku lõppenud teatriaasta, kirjutab teatriuurija ja -kriitik Madli Pesti: „Teatrimaastiku korraldusliku külje pealt mitte ainult ei torka silma, vaid lausa karjub kõva häälega üks teema – väiketeatrite alarahastamine.“1 Pesti on võtnud kaheks hooajaks vastu kohustuse olla koos Thomas Frankiga Viinist väike- ja…
10. veebruaril stardib Sõltumatu Tantsu Laval taas uute koreograafide sari „Première“: kaheksas toimumisaasta toob vaatajate ette Joanna Kalmu lavastuse „Débutante“ („Debütant“) ja Sylvia Köstri lavastuse „Star“ („Täht“). Kalm on lõpetanud Tallinna ülikooli koreograafia erialal ja Londoni Kaasaegse Tantsu Kooli diplomiprogrammi. Köster õpib Viljandi kultuuriakadeemia etenduskunstide osakonnas, samuti on ta täiendanud end Dresdenis ja Stockholmis.
Millised on teie seni veel lühikese loometee tähtsamad verstapostid?
Joanna Kalm: Suunanäitajaks ja -muutjaks sai mulle elamine Londonis…
Teatrilaval näeb aeg-ajalt ikka loomi: koeri, kasse, muidki pudulojuseid. Kui jätta kõrvale Durovi loomade teater Moskvas (see meenutab rohkem tsirkust), siis ilmuvad loomad teatrilavale enamasti episoodilistes rollides ja nende tarvitamist seal ei saa pidada ka kuigi kontseptuaalseks. Ütleme otse välja, loomade ülesanne teatris on olla hästi nunnu ja/või pakkuda vaatajatele mokatäis naeru. Naerutamisega on aga kummalised lood. Ühest küljest oodatakse loomartistilt oma rollijoonise enam-vähem sujuvat järgimist – ei saa ju lasta…
Teatriuurija Hedi-Liis Toome: „Kui vaatajal tekib teatrilavastusega isiklik suhe, hindab ta nähtut ka kõrgemalt.“
Teatriuurija Hedi-Liis Toome kaitses lõppenud aasta eelviimasel nädalal Tartu ülikoolis teatriteaduse alal doktorikraadi väitekirjaga „Teatri toimimine Tartus. Võrdlev perspektiiv“ („The functioning of theatre in the city of Tartu: a comparative perspective“). Toome uuris teatri toimimist Tartus ja võrdles seda mõjutavaid tegureid Euroopa kuues linnas rahvusvahelise uurimisrühma STEP läbi viidud samalaadse uuringu andmetega. Peale Tartu…
Vaatamata sellele, et Viljandi on väike (kui hakata ükskõik millises suunas jalgsi minema, tuleb hiljemalt poole tunni pärast ikka põld või mets, mõnes kohas ka järv vastu), oli Ugala rahvas alguses ilmselt mõnevõrra murelik. Murelik selle pärast, kas alates 1981. aastast Valuoja tiigi kaldapealsel seisvas punastest tellistest teatrimajas käima harjunud publik ikka tuleb kuhugi pärapõrgusse, täpsemalt Pargi tänava tööstushoonesse, kuhu Ugala teatrimaja remondi ajaks püstitati ajutise mängupaigana UBB (Ugala black…
Kui meenutada aasta lõpul puhkenud pisut ehk totrat hädakisa kirjaniku- ja kunstnikupalga ümber, siis paistab küll, et teatrikriitikul ja ajakirja Teater. Muusika. Kino peatoimetajal Madis Kolgil on tuline õigus, kui ta Sirbi aastalõpuintervjuus (18. XII 2015) ütles, et teiste kunstiliikidega võrreldes on teatris rahaline olukord enam-vähem normaalne. Kui keskenduda loomeinimeste põhimurele, et kes oleks nõus neile nende loomingu eest pisut palka maksma, siis teatrivaldkonnast vaatab vastu üsnagi rõõmustav pilt: Eesti…
Ingomar Vihmar: „Teades ennast, ega ma teatri loomingulise juhina suuda oma olemust eriti muuta. Võib arvata, et Endla läheb hoopis natuke minu nägu.“
Oktoobri viimasel päeval tõi Pärnu Endla uus loominguline juht Ingomar Vihmar teatri suures saalis lavale oma esimese lavastuse selles ametis, Tennessee Williamsi legendaarse draama „Tramm nimega Iha“.
Veebruaris saab sul täis esimene aasta Endla teatri loomingulise juhina. Millised olid su varasemad kokkupuuted selle linnaga ning…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.