Eesti Teatriuurijate ja -kriitikute Ühendus ning Eesti Lavastuskunstnike Liit korraldavad 14. ja 15. novembril Tallinnas Salme kultuurikeskuse konverentsiruumis ja Eesti Kunstiakadeemia aulas ühiskonverentsi „Stsenograafia kord“.
Milline on Eestis stsenograafia hetkeseis? Kui sujuvalt kulgeb lavastuskunstnike koostöö lavastajate ja teatritega?
Mul on täpselt sama küsimus. Sellepärast sai algatatud ka see konverents, et saaks mõne vastuse. Aga ilma naljata, kuna mina olen teatriuurija, siis kunstniku-lavastaja-teatri koostöö sujuvuse määra võin ainult aimata ja sedagi tulemuse järgi.…
Mõjub ärritavalt, kui aeg-ajalt kasutab mõni ajakirjanik, olgu või tahtmatult, ära oma ametit ning elab ajaleheveergudel kommentaari-kolumni vormis välja töövälises elus aset leidnud olmelistest sündmustest tingitud pahameelt. Kvaliteetse ajakirjanduse üks põhilisi alustalasid võiks olla tasakaalustatus, arukas arutelu selle üle, mis põhjustel üks või teine osapool midagi teeb. Kui aga lajatada, teemasse süvenemata, oma emotsioonid lihtsalt letti, siis ei erine selline kirjatükk tavalisest lugejakirjast, kus tasakaalukas mõttelaad võiks ju olla niisamuti…
Eesti Teatri Agentuuri ja Eesti Lastekirjanduse Keskuse koostöös korraldatud laste- ja noortenäidendite võistlusel pälvis esikoha Oliver Issaku näidend „Omadega soos“, teise koha Mari Rostfeldti „Hõbepaju“ ja kolmanda koha Oliver Issaku „täna õhtul“. Võistlusel leidsid äramärkimist veel Kristiina Kase „Maailma ilusaim koht“, Eva Kreemi „Väikeste poiste pesad“, Kadri Lepa „Ruudi“ ja Reeli Reinausi „Tamagotchi“. Võidunäidenditega saab tutvuda Eesti Teatri Agentuuri kodulehe https://teater.ee/naitekirjandus/naidendid/ vahendusel.
Näidendivõistlusele laekus 55 käsikirja, mille luges läbi viieliikmeline žürii…
25. kuni 28. septembrini korraldatakse Rootsis Göteborgi raamatumess, mille üks fookusteema on seekord Skandinaavia ja Baltimaade näitekirjandus. Nii esitletakse raamatumessi lavadel ka Eesti näitekirjanikke ja teatritegijaid ning kavast leiab ligikaudu 15 eestlaste osalusel korraldatud üritust. Näitekirjanduse programmi veab eest Rootsi agentuur Colombine Teaterförlag, põhipartneritena löövad programmi koostamisel kaasa Eesti Teatri Agentuur, Soome teatriinfokeskus Tinfo ja Norra Dramatikkens hus.
Mil viisil võiks Eesti nüüdisaegset näitekirjandust välismaal tutvustada, et meie näidendeid jõuaks üha…
Veel üks ere näide, et sõjaaegse Venemaa teatrielu on muutunud täiesti napakaks: hakatakse kontrollima Moskva Suure teatri töötajate lojaalsust. 500 tööseadmesse paigaldatakse tehisaru kasutav tarkvara, mis jälgib teatritöötajate digitegevust sõnumirakendustes, brauserites ja mujal, kuhu nad mis tahes teksti sisestavad või mille abil muul moel suhtlevad. Iga töötaja kohta moodustub omalaadne toimik, mille programm genereerib ja mis registreerib tema veebikäitumises kõik „anomaaliad“. „Anomaaliate“ hulka kuuluvad roppused, vallandamisest rääkimine, huvi „sõjalise erioperatsiooni“…
Sirbi toimetus asub Tallinna vanalinnas, kus pole lihtne parkimiskohta leida, ja seetõttu käin rõõmsal meelel, kui pole muid autoga sõitmist nõudvaid asjatoimetusi, tööl ühissõidukiga. Lisaks loodussäästlikkusele pakub see ka väärt võimaluse liikuda jalgsi rohkem kui vaid autouksest kontoriukseni ja sealt tagasi. Mis aga veelgi tähtsam, bussis trehvab aeg-ajalt iseäralikke inimesi, kellega elutee muidu vaevalt ristuks – antropoloogiline huvi, mis muud.
Päeval, kui üle Eesti katsetati häirepasunate kõla ja saadeti hoiatamist harjutades…
Vene teatri dramaturg Laur Kaunissaare: „Vene teatri Eesti kultuuriruumile ja teatrimaastikule avanemine on tihedalt seotud siinse ühiskondliku konteksti tajumisega.“
Aprillist tööle asuv Paide muusika- ja teatrimaja uus direktor Külliki Aasa andis teada, et ei plaani taaskäivitada nende katuse all ja alluvuses tegutsenud Paide teatrit.1 Ja nagu enne kohalike omavalitsuste valimisi pahatihti juhtub, et soovi ka Paide linnapea Kaido Ivask praegu mingit selget seisukohta võtta, vaid tahab jätta raske otsuse uuele linnavõimule pureda ja puurida. Seega kuni sügiseni võtab maad vaikelu. Olukord, kui Paides (vähemalt mõnda aega) enam teatrit ei…
Rakvere teatri korraldatud näidendivõistlusele laekus 80 tööd, mille seast pälvis esikoha Vootele Ruusmaa „Vöötrada“ ning teist-kolmandat kohta jäid jagama Ott Aardami „Dora-Mia“ ja Katariina Libe „Kala pisarad“. Võistlusel märgiti ära veel kuus näidendit: Kasper Sebastian Silla „Kruiis“, Arlet Palmiste „Pööripäev“, Vootele Ruusmaa „Barbariss“, Merilin Jürjo „Ringmäng“, Erki Aule „Kägarkõnni meistrid“ ja Ilo Tuule Rajandi „Näidisinimesed“. Näidendeid hindas viieliikmeline žürii, kuhu kuulusid Kertu Moppel, Taavi Tõnisson, Peeter Raudsepp, Lauri Saaber ja…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.