Eestist osalevad tänavusel Euroopa nüüdiskunsti biennaalil OÜ Visible Solutions (Karel Koplimets, Taaniel Raudsepp ja Sigrid Viir) ning Marge Monko. (Foto: Paul Kuimet)
Eesti Kunstimuuseumi direktorit, „Manifesta” nõukogu kauaaegset liiget Sirje Helmet küsitleb Reet Varblane.
Eile, 19. aprillil teatati Brüsselis Hollandi saatkonnas tänavusel Euroopa biennaalil „Manifesta” osalevate kunstnike nimed. Kuigi 2. juunist 30. septembrini Belgias Genkis endises Waterschei kaevanduses korraldatavat IX „Manifestat” on väga agaralt reklaamitud – rahvusvahelist kunstiavalikkust ei ole teavitatud mitte…
Kasahhi kunstniku Erbosõn Meldibekovi näitus „Kaotatud paradiis” („Ma olen siin, et näha sind, sa oled siin, et näha mind”) Pärnu Linnagaleriis kuni 5. V.
Kasahh Erbosõn Meldibekov on vaieldamatult üks tuntumaid Kesk-Aasia nüüdiskunstnikke: ta on kahel korral osalenud Kesk-Aasia riikide ühispaviljonis Veneetsia biennaalil, teeb koostööd maineka Moskva galeristi Marat Guelmaniga, temast on kirjutatud ajakirjas Art in America. Juba sellest loetelust piisab, aga Meldibekovi CV on märksa priskem, õigustades kuulumist rahvusvahelisesse nüüdiskunstivälja.…
Hiljaaegu oli Tallinna Kunstihoone galeriis ja Kastellaanimajas vaadata sinu kureeritud projekt „Vannitoas ja tagahoovis. Kunst ja kodu 2”, näitus ja filmiprogramm. Projekti pressitekstis seisis: „Näituse koostamisel on kasutatud 20 aasta jooksul kogutud amatöörkunsti (erakkunstnikud, loomingulised anarhistid, leiutajad, külageeniused jt) andmebaasi ning avalikus meedias ja sotsiaalvõrgustikes levinud üleskutseid, kus paluti inimestel teatada oma erilisest kunstiteostest või naabri varjatud annetest. Üleskutsele saata fotosid enda või tuttavate loodud kunstiteostest reageeris üle neljakümne inimese.”…
Piia Ruber
Peeter Lauritsat küsitleb Reet Varblane
Hiljaaegu oma esimest juubelit, 50. sünnipäeva pühitsenud fotokunstniku Peeter Lauritsa näitus „Läbipääsud” on Tallinna Linnagaleriis vaadata 1. aprillini. Näitus kuulub n-ö „Rohelise planeedi” programmi ning, vaatamata Linnagalerii tagasihoidlikule pinnale, on Laurits ühendanud sinna tähendusrikka pealkirja „Läbipääsud” alla kolm tema loomingus olulist seeriat: tagasivaatelised „Ragnarök” ja „Taevaatlas” ning äsja valminud ”Korea päevikud”.
Oled pealkirjastanud oma Tallinna Linnagalerii näituse „Läbipääsudena”. Kas see on pelgalt atraktiivne, vaatajat ligi meelitav…
Möödunud nädalal, rahvusvahelise naistepäeva umber, peeti Eestis teist korda „Ladyfest’i”, naisi-loojaid ühendavat festivali, korraldajad Brigitta Davidjants, Kätlin Kaldmaa, Dagmar Kase, Aet Kuusik, Anna-Stina Treumund ja Paula-Maria Vahtra. Kolmapäevane Kirjanike Maja kirjandusõhtu „Laval ainult tüdrukud” tõi Musta laega saali Eeva Pargi, Krista Ojasaare, Carolina Pihelga, Linda-Mari Välja, Triin Soometsa, Kätlin Kaldmaa ehk siis kirge, hinge, mõtet, mõttetust, passiooni, teemante, kulda ja karda kõige kangemal lahjendamata kujul, nagu seisab kirjanduslike kolmapäevade kodulehel.…
Mõni aeg on kunstinäituste avamisel, aga ka avalikes ruumides (koolides, tänavatel) liikunud ringi rändgalerii Tank ehk spetsiaalselt disainitud jopega noor mees, kunstnik Ott Pilipenko. Nagu te Artishokis kirjutasite, on tegemist „jope sisse ehitatud indie-galeriiga. Jopel on kümme kunstikapslit, korki, mille alla moodustub väike taieste eksponeerimispind. Sellise mobiilse galerii ülesanne on tuua kunst publikuni, avalikku ruumi. Inimesed saavad otsida, leida, juurde tulla ja näha”.
Mida olete oma indie-galeriis eksponeerinud? Mis on…
Sirbis number 5 alustati EKA õppetoolide juhatajatele küsimuste esitamist nüüdisaegse kunsti õpetamine kohta. Seekord saavad sõna kunstipedagoogika osakonna juhataja Annely Köster, disaini teaduskonna klaasikunsti osakonna juhataja Mare Saare ja kunstiteaduse instituudi juhataja kt Andres Kurg.
Palun tooge välja kolm olulist momenti, mida nüüdisaegse kunsti õpetamisel tuleb silmas pidada. Miks?
Kas EKA praegune õpetussüsteem toetab noorte kunstnike (tudeng on ju seda) arengut ning edaspidist iseseisvat tegutsemist nüüdiskunstiväljal? Kui ei, siis mida…
Näitus „Mälestusi külmast utoopiast” („Memoirs from a Cold Utopia”) oli kõigepealt väljas (29, VII – 18. XI 2011) Londonis. Kuidas tekkis idee korraldada idaeuroopa kunstnike üleminekuaega käsitlev näitus Londoni graafikaateljees londonprintstudio?
John Phillips, londonprintstudio juhataja: Meie graafikaateljee toimib ühelt poolt kui traditsiooniline graafikaateljee – seal saab trükkida graafikat, teiselt poolt aga oleme aga püüdnud sellest teha võimalikult laia silla: kes tahab, jalutab sellest üle, kes tahab, sõidab võimsa autoga. Tänapäevane graafika,…
Kuraator Reet Varblane, kunstnikud Anna Hints, Ulla Juske, Sandra Jõgeva, Kai Kaljo, Kirke Kangro, Eve Kask, Ly Lestberg, Terje Ojaver, Piia Ruber, Maarit Suomi-Väänanen (Soome), ja Olga Žitlina (Venemaa).
Näitus on avatud 18. II – 11. III 2012.
Täname: Eesti Kultuurkapital, Joonstuudio, Avision AS.
Ema ja tütre suhe on üks neist teemadest, mille peale mõtlemine võib tekitada esmalt üsna ambivalentse suhtumise ning soovi paigutada see nö naiste ehk siis nišinähtuste alla. Teisalt…
Piia Ruber
Ivar Sakki küsitleb Reet Varblane.
Vaatamata viimase aja tõelisele raamatubuumile ilmus raamatupoodidesse hiljaaegu üks mahukas raamat, millest meil eestikeelsena on juba ammu puudust tuntud. See on Ivari Saki „Aa kuni Zz” ehk tüpograafia ülevaatlik ajalugu. Raamat, mille põhjal raamatukujundaja, kunstiakadeemia graafilise disaini õppetooli juhataja Ivar Sakk hakkab mõne kuu pärast kunstidoktori kraadi kaitsma.
Mis seisus on kirjakunsti, tüpograafia uurimine nii meil kui ka mujal maailmas? Kas on mõni käsitlus, mille sa…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.