Kui vaadata Dora Gordine’i laiemas kunstikontekstis, eks tule jääda ikkagi Euroopa juurde, siis milline koht tal seal on? Praegu tunneme teda eelkõige inglise skulptorina, kuid kunstnikuks vormus ta ikkagi ju XX sajandi kolmandal aastakümnel Pariisis.
Dora Gordine lahkus Eestist lõplikult 1928. aastal. Dorich House Museumi andmeil õppis ta École des Beaux Arts’is ja Académie de la Grande Chaumiére’is. Tema enda väitel oli ta suhelnud Aristide Mailloliga, kes olevat talle soovitanud töötada…
VII Berliini biennaal „Ära karda!” („Forget Fear”) kuni 1. VII . Kuraator Artur Žmijewski, kaaskuraatorid Joanna Warsza ja rühmitus Voina. Kunstnikud: Burak Arikan, Anna Baranowski ja Louise Schröder, Yael Bartana, Zafeiris Haitidis, Łukasz Konopa, Mosireen, Oleksi Radõnski (Oleksiy Radynski), Tomáš Rafa, David Reeb, David Rych, Józefina Chẹtko, (Inimtegevuse Instituut/ Institute for Human Activities), Khaled Jarrar, Teresa Margolles, Mobinil, Antanas Mockus, Marina Napruškina, ArtWiki, Mirosław Patecki, Pit Schultz, Jonas Staal, Łukasz…
10. mail avati Tallinnas taas uus galerii: sedapuhku rakenduskunstile keskendatud näitusepaik GaleriiPINK. Miks on vaja veel ühte rakenduskunsti galeriid? Kas arhitektuuri- ja disanigaleriist, Hopi galeriist, A-galeriist, Iidast (kaks viimast on küll kitsamalt metallikunsti päralt) ning tarbekunstija disainimuuseumist pole küllalt? Peale eelmainitute on ju terve hulk väiksemaid, küll rohkem müügisalongideks muutunud paiku Tallinna vanalinnas.
Kateriin Rikken: GaleriiPINK asub Pelgulinnas, kiviviske kaugusel mööblimajast ning mõneminutise jalutuskäigu kaugusel Telliskivi loomelinnakust. Täpne aadress on Telliskivi…
31. mail anti Telliskivi loomelinnakus üle tänavused noore kunstniku auhinnad. EKA bakalaureusekraadi lõpetajate tööde žürii (kunstnik Marko Mäetamm, galerist ja kunstnik Elin Kard ning kuraator Rebeka Põldsam) valik langes Uku Sepsivartile. Žürii tõstis installatsiooni ja skulptuuri õppesuuna lõpetaja esile „tehnilise mitmekülgsuse ja isikupäraste ning läbimõeldud lahenduste eest avalikus ruumis. Sepsivart sõnastab teravmeelselt ning koherentses kunstilises keeles põlvkonna prekaarse, kuid lootusrikka seisundi”. Nii on kirjas pressiteates.
Uku Sepsivart on täiendanud ennast ka…
Tõnis Vint ja tema esteetiline universum. Koostanud Elnara Taidre, keeletoimetaja Kaidi Vahar, inglise keelde tõlkinud Juta Ristsoo. Kujundanud Tuuli Aule, teoste fotod teinud Tanja Muravskaja ja Stanislav Stepaško. Kumu, Tallinn 2012. Lk 352.
„Lõpuks ometi on üks tõesti ilus raamat välja antud,” kostus Tõnis Vindi näituse avamisel Kumus õige mitmest suust. Eks see ole raamatuesitlustel üsna tavaline reaktsioon, pealegi oli tegemist ju sellise korüfee nagu Tõnis Vindi esindusliku retrospektiivi avamisega. Kuid…
Olga Temnikova
Eesti nüüdiskunsti arenduskeskuse juhti Karin Laansood küsitleb Reet Varblane.
3. mail esitleti New Yorgis vastloodud Eesti nüüdiskunsti arenduskeskust. Keskuse asukoht – nagu seisab pressiteates – on Tallinn, kuid avalikult tutvustati seda New Yorgis, sest just siis toimus seal kaks olulist kunstimessi – „Pulss” („Pulse”) ja „Friis” („Frieze”), Eestist osales „Pulsil” esmakordselt Temnikova ja Kasela galerii Sigrid Viiru töödega. Neil läks väga edukalt: Sigrid Viir pälvis messi peapreemia. New York on…
Inglise helikunstnik Felicity Ford salvestab Eesti argihelide maastikku.
Möödunud neljapäeval korraldas inglise helikunstnik Felicity Ford Tallinnas Ptarmigani kultuurikeskuses õpitoa „Seljariiete muuseum” („Instant Clothes Museum”), möödunud pühapäevast peale on ta Mooste kunsti- ja sotsiaalpraktika keskuse (MoKS) külaliskunstnik. See pole muide esimene kord, kui Felicity Ford Eestis viibib: kunstnik osales mullu suvel „Häälestatud linna” („Tuned City”) Tallinna festivalil. Just siis avastas ta, kui palju on Tallinna linnapildis kudumeid, käsitööd, villast lõnga.
Ford omandas kunstibakalaureusekraadi…
Villu Plingi ja Silja Saarepuu ühisnäitus „Veel” Draakoni galeriis 24. IV – 5. V.
Villu Plink ja Silja Saarepuu on väga hästi toimiv kunstnike paar. Nende viimase aja ühislooming ei ole mitte ainult mõne eluseiga vaimukad ja kriitilised kommentaarid, vaid kunstnikud on puudutanud ka eksistentsiaalsemat, inimloomusele omast, osutanud üldisemale.
Kuna on tegemist performance’ite või ka performatiivsete videoinstallatsioonidega, siis on nad ise oma tööde kangelased. Kuid enamikul juhtumitel ei ilmu nad vaataja ette…
KTÜ aastaauhind Greta Koppelile ja Hilkka Hiiopile
Eesti Kunstiteadlaste Ühingu aastaauhind anti seekord Greta Koppelile ja Hilkka Hiiopile näituse „Bosch & Bruegel. Ühe maali neli jälge” kureerimise eest.
„Bosch ja Brueghel. Ühe maali neli jälge” oli Kadrioru kunstimuuseumi 2011. aasta suurnäitus ning paistis silma ettevalmistustöö põhjalikkuse ja näituse ideestiku ning teostusvahendite uuenduslikkuse poolest. Näitusega panustati maalikunsti ajaloo mitmesuguste uurimisvahendite populariseerimisse, kaasates multimeedialahendusi, mis andsid igas vanuses külastajale võimaluse tutvuda kunstiteose uurimise ning…
Olite järjekordsel Ameerika turneel, teie performance’i-festivalidest osavõtu maratoni tuleb vist juba niiviisi nimetada. Kuidas läks?
Al Paldrok, festivali „Mitmekesine universum” („Diverse Universe”) korraldaja: Suurepäraselt. Non Grata performance’i-grupp koosseisus Anonymous Boh, Devilgirl Eestist ja Techno Animal Prantsusmaalt ühines Ameerika Ühendriikides NG New Yorgi liikmetega ja esines 21. veebruarist kuni 8. aprillini New Yorgis, Chicagos, Houstonis, Detroitis. Seekordse tuuri põhiraskus oligi New York, lisaks nädalased kõrvalepõiked Chicagosse, Houstonisse, Texasesse ja Detroiti. Manhattanil toimus…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.