6. mail anti Tallinna raekojas pidulikult üle tänavused Kristjan Raua medalid. Seekord pälvisid selle kunstiteadlane Juta Kivimäe, klaasikunstnik Rait Prääts, maalikunstnik Tõnis Saadoja ja graafik Evi Tihemets.
Kristjan Raua auhind on meie vanim, seda on välja antud juba nelikümmend aastat ning selle on saanud sada kuuskümmend kunstnikku-kunstiteadlast. Kristjan Raua autasu on säilitanud ka algse vormi, neli võrdset auhinda: üks on tinglikult elutööpreemia, teised eelmise aasta väljapaistva saavutuse eest. Kolm n-ö aastapreemiat…
Flo Kasearu majamuuseumi (FKM) kunstiprojekti saab üsna mitmel viisil tõlgendada. Seda võib vaadata kui kunsti ja elu piire eiravat (omavahel segi ajavat) totaalset pidevalt muutuvat ruumiinstallatsiooni. See on kollektiivne looming, sest hõlmab kõik majalised (ja nende tehtava kunsti), teiselt poolt on maja igas osas (eksponeerimisruumis) väljas (näituseobjektina) mõni Flo Kasearu teos. Keskse asukoha tõttu on just nende teoste tähendus võimendatud ning tähendusväli hakkab suunama ka teiste ruumis paiknevate objektide tähendust…
30. märtsil oli teil plaanis Pärnu Martensi väljakul performance „Palvevaip”, et juhtida lihavõttepühade ajal linnakodanike tähelepanu sallivusele või teisiti öelduna sallimatusele. Performance jäi ära, sest Pärnu linnavalitsus ei andnud selle tegemiseks luba. See ei olnud teil esimene avalik väljaastumine Pärnus: veebruaris äratasite linnarahva tähelepanu performance’iga „Tasuta lõuna?”. Kas linnavalitsuses ka põhjendati, miks „Palvevaiba” performance ära keelati? Oli see seotud islami naiste traditsioonilise rõiva burka kasutamisega kristliku püha ajal või oli…
Viimasel EKÜ üldkogul kinnitati ühehäälselt kunstiteadlaste ühingu nimemuutus ehk nüüdsest on see Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühing ehk lühendatult EKKÜ. Mis selline samm oli vajalik?
Triin Ojari, Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu esimees: Tegu oli eelkõige praktilistel põhjustel tehtud liigutusega: nime muutmise nõue tuli vastusena Eesti Kunstiteadlaste Ühingu kultuuriministeeriumile tehtud taotlusele registreerida meid loomeliiduna. Ministeerium on nimelt selgelt seisukohal, et mõiste „loovisik” ei hõlma teadusliku või akadeemilise tegevusega hõivatud inimesi…
Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu tänavuse aastaauhinna pälvis filmiuurija ja kunstiajaloolane Eva Näripea (1980). Näripea on uurinud endise idabloki filmiajalugu ning narratiivi, ideoloogia ja ruumi suhteid Eesti filmikunstis. Kunstiakadeemia kirjastajana on ta aidanud kaasa mitmete oluliste kunsti- ja disainiajaloo raamatute ilmumisele hoolika toimetaja ja tõlkijana. Eva Näripea on olnud ka Eesti kõige olulisema kunstiteadusliku väljaande, ajakirja Kunstiteaduslikke Uurimusi nõudlik ja pühendunud tegevtoimetaja. Ta kaitses 2011. aastal EKAs doktorikraadi („Eesti filmimaastikud.…
Piia Ruber
Hea kunstnikufilmi saab teha vaid siis, kui kunst inspireerib ja isik pakub huvi.
Kumu auditooriumi filmiprogrammi üks huvipunkte on olnud filmid kunstnikust, olgu siis dokumentaalsed monograafiad kas elu- või/ja loominguülevaatena või ka sisselõiked mõnda kunstnikule või avaramalt kunstiväljale või -ajaloole olulisse seika, nähtusesse, sündmusesse, aga ka kunstilised filmid, režissööri konstrueeritud sündmusekäigud, isikud ja suhted.
Londoni filmimehe Jake Auerbachi loomingust on näidatud hiljaaegu kahte filmi: 6. veebruaril 2009. aastal valminud filmi…
Tänavune Eesti Veneetsia biennaali meeskond on tõeliselt rahvusvaheline: kunstnik Dénes Farkas ja komissar Maria Arusoo on küll meie omad, kuid kuraator Adam Budak, kellega koos kirjutas Farkas biennaalikonkursi projekti, kureerib Washingtoni Hirshhorni muuseumi ja skulptuuriaeda, arhitekt Markus Miessen elab Berliinis ja Londonis, näitusekataloogi kujundavad Londoni disainerid Zak Kyes ja Gregory Ambos (Zak Group), raamatu annab välja Berliini / New Yorgi kirjastus Sternberg Press, seal kirjutavad filosoofid Eesti-Itaalia semiootik Daniele Monticelli,…
Eesti Maalikunstnike Liidu uudisloomingu näitus Pärnu uue kunsti muuseumis kuni 14. IV, kujundanud Jaan Elken, korraldanud Mari Roosvalt.
Ülevaatenäitustega pole iseenesest midagi valesti ka praegu, sest kõik kunstnikud ei jaksa igal aastal isikunäitust korraldada, ei mahu grupinäitustele või kuraatoriprojektidesse. Uudisloomingu avalik esitamine hoiab looja värske ning aktiivsena. Nii tuleb ka maalikunstnike liidu aastanäitusesse positiivselt suhtuda, iseäranis, et viimastel aastatel on näidatud oma (uudis)loomingut peamiselt väljaspool pealinna hinnatud institutsionaalseid väljapanekupindu Tartus, Haapsalus,…
Nimetage Ladina-Ameerika nüüdisehtekunsti spetsiifilisi jooni ja kas neid võib näha ka tarbekunsti- ja disainimuuseumi näitusel?
Kuigi on vägivaldne teha üldistusi poolemiljardise elanikkonnaga ala kohta, on Ladina-Ameerika ehtekunstis siiski jooni, mis eristuvad selgelt Euroopa tänapäevase ehtekunsti traditsioonist. Põhiliselt eristab seda rohke religioosse sümboolika tarvitamine või/ja religiooni üle mõtisklemine. Religiooni puhul ei ole alati tegemist puhta katoliikluse ega ka mõne konkreetse põlisusundiga, vaid rahvausundiga ehk religioonide omapärase seguga. See meenutab meie enda…
Möödunud reedel kuulutati Hopi galeriis välja aasta tekstiilikunstnik, noor tekstiilikunstnik ja tekstiilitegu. Autasustatute tööd on galeriis vaadata kuni 2. IV. Tänavu kuulusid žüriisse EKLi asepresident Anu Kalm, tarbekunsti- ja disainimuuseumi direktor Merike Alber ja peavarahoidja Kai Lobjakas, Terje Luure, Postimehe ajakirjanik Tiina Kolk, 2011. aasta tekstiilikunstnik Mare Kelpman ja tekstiilikunstnike liidu esindaja Ene Pars.
Anu Kalm, kas žürii oli tänavuste tekstiiliautasude suhtes üksmeelne? Millistest kriteeriumidest valikul lähtusite?
Tänavu oli preemiakandidaate…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.