Instrumentaalsete suundumuste, uute nimede ja tuntud tegijate kõrval oli Tallinna graafikatriennaal 1970ndatel ja 1980ndatel vaieldamatult üks olulisi allikaid, mille abil ja ümber (lähi)kunstiajalugu konstrueeriti. Triennaalile jõudmise alus oli novaatorlus (uudsed tehnilised võtted), kuid ka oma kunstivaldkonna traditsiooni jätkamine, oma maa näo säilitamine ning selle ühildamine looja isikupäraga. Veel 1980ndatel võis triennaalidel suhteliselt hõlpsalt eristada eesti, läti ja leedu graafikakoolkonda. Seetõttu oleks siis olnud märksa lihtsam koostada professionaalide kõrgetele ootustele vastavat…
Eesti Kujurite Ühenduse näitus „100 skulptuuri“ Vaala galeriis kuni 2. VI, kuraatorid Tiiu Kirsipuu, Mari-Liis Tammi, Gea Sibola, Aime Kuulbusch ja Leena Kuutma, kujundajad Mari-Liis Tammi ja Tiiu Kirsipuu ning tutvustusteksti autor Juta Kivimäe ning Eesti Maalikunstnike Liidu aastanäitus „Est.Eetiline?“ Pärnu uue kunsti muuseumis kuni 29. V, idee autor ja kujundaja Jaan Elken ning korraldaja Mari Roosvalt.
Kolmkümmend aastat tagasi tavatseti meie kunstikriitikas parafraseerida Jacques Préverti luuletust „Kuidas portreteerida lindu“, kakskümmend…
Möödunud kolmapäeval avati Tartus uus galerii. Endise aparaaditehase (Kastani 42) territooriumil tegutsev Kogo galerii oli avalikkuse ees väljas juba möödunud fotokunstimessil, esindades Diāna Tamanet. Tamanel läks igati hästi – tema teose ostis Outset Eesti ostukomisjon. Oma kunstnikele rahvusvahelise nähtavuse tagamist rõhutatakse ka galerii tutvustuses.
Millise strateegia olete oma kunstnikele rahvusvahelise edu saavutamiseks valinud?
Galerii teeb koostööd noorte kunstnikega, kelles näeme rahvusvahelise edu saavutamiseks vajalikku ambitsiooni, pühendumist ja võimekust. Kavatseme osaleda…
Kiasmas puudub küll püsiekspositsioon, kuid muuseumikogust korraldatud kuraatoriprojektid toovad teosed vaatajale märksa lähemale.
Kiasma näitustest kirjutatakse meil tavaliselt siis, kui tegemist on suurejoonelise rahvusvahelise näituse, nagu muuseumi enda korraldatud „Ars“, või staarkunstnike isikuväljapaneku, nagu Bruce Naumani, Alfredo Jaari või Robert Mapplethrope’i oma, või kui kuraatoriprojekti on kaasatud eesti kunstnikke.
Ükski eesti nüüdiskunstinäitus ei ole saanud nii suurt ja positiivset vastukaja, nagu „Ars 95“. „Ars 95’-le“ oli staarkunstnike…
Kristel Laur: „Ei aita ainult heast tehnikast, oskustest ja suurepärasest silmast, dokumentaalfotograafias on vaja saavutada pildistatuga usalduslik suhe.“
Eha Komissarov: „Kriitiline kunst elab juubeliaastalgi turvaliselt riigi kaitsva selja taga ja saab viidata riigi autoriteedile: minu riik ootab minult just sellist kunsti. See on ju suurepärane.“
Eesti vabariigi 100. aastapäeva tähistamiseks korraldatakse ligi sada kunstisündmust, mis tutvustavad kodumaiste kunstnike loomingut Eestis ja välismaal. Kureeritud „EV 100“ kunstiprogrammiga võib juubeliaastal ühineda ka kunstiteemaliste algatuse ja kingitustega. Nii seisab kirjas „EV 100“ kunstiprogrammi kodulehel. Kunstiürituste toimumispaikadena on nimetatud USA, Jaapan, Itaalia ja…
Eesti kultuurkapitali kujutava ja rakenduskunsti peapreemia pälvisid Karin Laansoo ja Kadri Laas „Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse viljaka juhtimise ning paljude Eesti kunsti rahvusvahelistumisele kaasa aidanud projektide algatamise ja elluviimise eest“.
2012. aasta kevadel, kui Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus (EKKAK) oli astunud esimese eduka sammu, sest nende toel esindas Temnikova ja Kasela galerii New Yorgi „Pulse’i“ kunstimessil Sigrid Viiru ning meie fotokunstnik võitis messi peapreemia, tõi keskuse juht Karin Laansoo välja nende…
Piia Ausman: „Kunst ei ole ühepäevaliblikas ega sõltu ainult võimu vahetumisest. Selline arusaamine tuleb kasuks ka kunstiturule.“
Möödunud sügisel täitus Hausi galeriil kakskümmend tegutsemisaastat. 2000ndate algusest asub galerii kunstihuvilisele tuttavas paigas, Tallinna vanalinnas Bremeni käigus. Hausi galerii pani esimesena aluse regulaarsetele kunstioksjonitele, esimese oksjoni korraldas ta 1997. aasta sügisel ja jätkab siiani. Ka galerii kahekümnenda aastapäeva puhul toimus oksjon. Hausi galerii eesotsas on kõik need aastad olnud…
Šiškin-Hokusai (Aleksandr Šiškin) näitus „Teine elu“ Tallinna Kunstihoone galeriis ja Vladimir Kozini „Slaavi barokk“ Tallinna Linnagaleriis 9. XII 2017 – 7. I 2018; Valeri Vinogradovi näitus „Leonardo magab“ Vabaduse galeriis 13. XII 2017 – 3. I 2018 ja Vladimir Dubossarski maalinäitus „Magusam kui mesi“ Vaalas 19. XII 2017 – 8. I 2018.
Möödunud aasta lõpul ja selle aasta päris alguses võis Tallinnas täheldada vene kunsti invasiooni: Tallinna Kunstihoone 2017. aasta programmi lõpetasid väiksematel ekspositsioonipindadel Peterburi kunstnike Šiškin-Hokusai (Aleksandr Šiškin)…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.