-
Trieri film olevat vistseraalne ehk algemotsioone käivitav, intellektuaalsust välistav, sisikondlik.
Mängufilm „Antikristus” („Antichrist”, Taani-Prantsusmaa-Saksamaa-Itaalia-Poola 2009, 109 min), režissöör ja stsenarist Lars von Trier, operaator Anthony Dod Mantle, montaaž Andres Refn, produtsent Meta Louis Foldager. Osades Willem Dafoe, Charlotte Gainsbourg jt. Tootja Zentropa Entertainments, levitaja Estinfilm OÜ, linastub kinos Artis.
Netikommentaatorite reaktsioonid filmi- ja kujutavale kunstile on imekspandavad. Kui teos häirib ja ületab konventsionaalse taluvuse piiri, siis väidab raevukas kirjutaja, et autor…
-
2000. aastal asutatud Tartu Kõrgema Kunstikooli ilmumisel Eesti haridusmaastikule oli selge, et kunstihariduse dominant ei jää ainuüksi Tallinnasse. See sobib tänapäeva geograafiliste keskuste lagunemise ja võrgustumise ajastuga, tõestades ühtlasi, et reaalsete hoonete, inimeste ja õppetegevuse füüsiline lokaliseerumine rikastab vaimset elu. TKK tudengite ja õppejõudude tegevus on tuntav Tartu linnapildis ja laiemaltki.
-
Näituse „Dialood. Uurimus vääritimõistmisest” põhjal.
Tehnoloogiline kunst tekitab vahel võõrastust nii riistvara kui terminoloogia seisukohalt. Sõna „tehnika” on meie teadvusesopis seotud külma, ebainimlikuga ja loovusel ning soojal inimhingel ei ole sinna nagu asja. „Soe inimhing” on aga seotud vahetu, sageli just manuaalse kunstiloominguga. Kuna mul on manuaalse kunstitegemise kogemus ning olen püüdnud ideid elektroonilises tehnoloogias vormistada, võiksin sõnastada ennetava kokkuvõtte traditsiooniliste ja elektrooniliste kunstide võimekuse üle pakendada inimlikku faktorit. Teisiti öeldes,…
-
Mis on tänapäeva võrgustatud maailmas saanud sürrealismist? Lihtne mõte oleks, et sürrealiste paelunuks tänane olukord mõtete levitamise ja maailma sürrealismiga nakatamise eesmärgiga. Internetist on saanud võimas infovahetusja levituskeskkond.
Sürrealismi märksõnaga Google’i otsingusse sisenedes leiab nii sürrealismi ajaloo veebilehti kui kitšilikke sürrealistlikke pildikogumikke. Kümmekonna aasta eest pea pool Interneti ajalugu tagasi, oli veebilehti, kus sai mängida „Oivalist korjust”. Nüüd leiab põhjaliku sürrealistlike tehnikate ülevaate Wikipediast (1).
Kuna võrk on võimekam, peaks ka onlinemängude…
-
Vello Vinn. Lend. 1977. Vello Vinna inimelemendid liidetuna arhitektuursetega viitavad tehnilise tsivilisatsiooni küborgiseerivale toimele. Repro
Seoses Para rühmituse taaselustamisega Jaan Malini poolt ja näitusega Jõhvi kontserdimajas peaks loogiliselt üles kerkima sürrealismi teema. Kataloogi kaanel seisab „parasürrealistide kunst”. Organisatoorselt tuleks au omistada Jaan Malinile, kes korraldamise ette võttis ja tõi kokku nimed, kes pole esinenud koos üle kümnendi. Tegelikult kerkivad peale sürrealismi esile teisedki asjaolud.
-
Eesti inimesed on kõik justkui pereliikmed, kõigile peo peal näha vooruste ja puudustega, nii heas kui halvas. See käib eriti kunstiinimeste „perekonna” kohta.
Ando Keskküla puhul pööraksin eelkõige tähelepanu tema tegevusele uue meedia alal. Alahindamata innovatiivsust, mida Keskküla ilmutas 1960ndatel popkunsti, happening’i, 70ndatel hüperrealismiga tegeldes, tundub mulle, et 1990ndate alguseks jõudis tema uudsusjanu oma loomulikku sängi: ta hakkas tegutsema uue meedia, tehnoloogilise ja digitaalse kunsti alal. 1992. aasta alguses sai…
-
Pärnu videofestival 2006
-
Digikunstiloomes ei ole väsimust märgata.
-
-
Rõhuasetamine kannatavale kunstnikule tõestab Juske soovi taastoota modernistlikku kangelast.