-
Põhiküsimus on endine: kuidas ja mida teha, et head teatrit näeksid kõik lapsed, juba täna või vähemalt homme?
Igasuguse häda ja jama taustal, mis toimub praegu – ja ilmselt ka edaspidi – meie riigis ning kohalikus „linnriigis”, tundub kultuuriteemadel kirjutamine kuidagi põõsas istumisena, samal ajal kui kedagi kolgitakse. Vaatamata sellele tundele ning valmidusele põõsast välja hüpata, olen kindel, et tuleb „käia oma kitsast rada” ja seda ikka oma usu järgi. Ma…
-
Keerlemine on Toompere „Kolme õe” läbivaid kujundeid, seda nii pöördlava kui ka mootorratta kujul.
Eesti Draamateatri „Kolm õde”, autor Anton Tšehhov, lavastaja Hendrik Toompere, kunstnik Ervin Õunapuu, muusikaline kujundaja Liisa Hirsch. Mängivad Mait Malmsten, Liis Haab, Kersti Heinloo, Merle Palmiste, Marta Laan, Taavi Teplenkov, Jan Uuspõld, Hendrik Toompere jr, Rein Oja, Raimo Pass, Jüri Tiidus, Mihkel Kabel, Tõnu Aav, Ester Pajusoo. Esietendus 12. II Eesti Draamateatri suures saalis.
Tšehhovi näidendite lavastamine on…
-
Urmas Lennuk on ehitanud „Kontserdi diktaatorile” üles uurija Steve Arnoldile, keda kehastab Aivar Tommingas.
Vanemuise „Kontsert diktaatorile”, autor Ronald Harwood, tõlkija Kalle Hein, näidendi töötleja ja lavastaja Urmas Lennuk, kunstnik Ellen Cairns (Šotimaa), valguskujundaja Andres Sarv. Mängivad Aivar Tommingas, Jüri Lumiste, Marika Barabanštšikova, Eva Püssa, Rein Pakk ja Robert Annus. Esietendus 3. XII Vanemuise väikeses majas.
Lavastades näidendeid, mille aines pärineb üsnagi üheselt Teise maailmasõja aegsetest olukordadest, tuleks ettevõtmisele ilmselt kasuks, kui…
-
„Tõeline lääs” tähistab Võru teatrielu ühe perioodi lõppu ja ehk ka uue algust.
Võru Linnateatri „Tõeline lääs”, autor Sam Shepard, lavastaja Tarmo Tagamets, kunstnik Liisa Soolepp, valguskunstnik Priidu Adlas (Tallinna Linnateater). Mängivad Helgur Rosental, Margus Jaanovits (Vanemuine), Agu Trolla, Marje Metsur. Esietendus 9. XI Võru kultuurimaja teatrisaalis
Kui kolm aastat tagasi moodustus Võru Teatriateljeest ametlikult poolkutseline Võru Linnateater, lubas teatri kunstiline juht Tarmo Tagamets muu hulgas orienteeruda koostööle teiste eesti teatrite ning…
-
Sissejuhatus Cabaret Rhizome’i: teater, kus sõna ei sega tegevust.
Ilmselt pole vale väita, et selle aasta „Baltoscandal” Rakveres ja „Draama” Tartus on pakkunud Cabaret Rhizome’i (CR) eneseleidmisele ja -kehtestamisele märgatavat tuge. Kas ja kui kauaks suudab varem või hiljem uue teatri mainest vabanev CR säilitada publikuhuvi, selgub lähitulevikus. Peapõhjus, miks sai see „sissejuhatus CRi” kirja pandud, ei ole seotud teatri ealise (uudisväärtus) ega ka olemusliku uudsusega (tegemist polegi ju millegi…
-
„Baltoscandal” – nagu tegelikult enamik festivale – on meeleolu ja kogemuste festival.
XI rahvusvaheline teatrifestival „Baltoscandal” 7.–10. VII Rakvere erinevatel lavadel. Osales 14 truppi 8 riigist, 15 lavastusega anti 25 etendust. Lisaks toimusid kohtumised ja arutelud, festivaliklubis peod ja kontserdid, traditsiooniline jalgpallimatš küünikute ja romantikute vahel jpm.
Kui taas saab „Baltoscandalist” kirjutades mõlgutada samu mõtteid, mis kerkisid esile näiteks eelmise või üle-eelmise festivaliga seoses, kas tähendab see siis mingit muutust festivalis,…
-
VAT-teatri „Kirjaklambritest vöö” on asja- ja ajatundlik vaade tänaste teismeliste maailma(valusse).
VAT -teatri „Kirjaklambritest vöö”, autorid Mare Sabolotny ja Rein Agur, lavastaja Rein Agur, kunstnik Inga Vares, valguskunstnik Luise Leesment, helilooja Rivo Laasi, koreograaf Olga Privis (Vene teater). Mängivad Katariina Kabel (EMTA lavakunstikool), Margo Teder, Ago Soots, Meelis Põdersoo. Esietendus 8. IV rahvusraamatukogu teatrisaalis.
Lavastaja Rein Agur on kunagi öelnud, et kõige raskem on lavastada noortele, sellises eas inimestele, kes on…
-
Esmapilgul võib tunduda, et VAT-teatri lavastusel „Robinson & Crusoe” pole Daniel Defoe romaaniga „Robinson Crusoe” muid paralleele kui mänglemine pealkirjaga. Tegelikult puudutatakse samu üldühiskondlikke ja permanentselt päevakorral probleeme, küll aga tuttavas, võib isegi öelda, et vanas heas vatteaterlikus võtmes, eht toikkalikus laadis. Euroopa riigid tegid hoogsalt algust asumaade anastamisega XVII sajandil, XVIII sajandi algul ilmunud romaani peategelane oli kui tolle aja üldistus, ajastu kontseptsioon.
-
Lavastus kui ilutulestik, nähtuna segavalt kaine peaga.
Lauri Lagle, Maria Lee Liivak, „Sinul on meretäis hirmu”. Lavastaja Lauri Lagle, kunstnik Laura Kõiv (külalisena), valguskunstnik Airi Eras (külalisena), muusikalised kujundajad Tauno Makke ja Lauri Lagle. Mängivad Kersti Heinloo, Mari-Liis Lill, Kaie Mihkelson, Hilje Murel, Märt Avandi, Juss Haasma (külalisena), Margus Prangel, Anti Reinthal, Mihkel Roolaid, Ivo Uukkivi, Kristo Viiding. E sietendus Draamateatri suures saalis 31. X.
Avalikud ja poolavalikud reaktsioonid Lauri…
-
Väärastunud Väärtushinnang ja Karistamatuse Tunne on meie riigis saanud alalise elamisloa.
Edna Mazja, „Mängud tagahoovis ehk Because”, tõlkinud Kalle Kasemaa, lavastaja ja kunstnik Viktor Rõžakov (Venemaa), muusika DJ Aleksandr Žedeljov. Osades Alina Karmazina, Märt Avandi, Kristo Viiding, Lauri Lagle, Mihkel Kabel. Eesti Draamateatri lavastus esietendus endises Heliose kinos 5. IV.
Eesti Draamateatri „Mängud tagahoovis ehk beacause” on üks selliseid lavastusi, mida võib ideestiku poolest pidada klassikaliseks või kas või isemängivaks. Tõe…