Väärastunud Väärtushinnang ja Karistamatuse Tunne on meie riigis saanud alalise elamisloa.Edna Mazja, „Mängud tagahoovis ehk Because”, tõlkinud Kalle Kasemaa, lavastaja ja kunstnik Viktor Rõžakov (Venemaa), muusika DJ Aleksandr Žedeljov. Osades Alina Karmazina, Märt Avandi, Kristo Viiding, Lauri Lagle, Mihkel Kabel. Eesti Draamateatri lavastus esietendus endises Heliose kinos 5. IV.
Eesti Draamateatri „Mängud tagahoovis ehk beacause” on üks selliseid lavastusi, mida võib ideestiku poolest pidada klassikaliseks või kas või isemängivaks. Tõe…
Märtsi keskel peeti Riias järjekordne läti uusimat teatrit tutvustav teatrilaat.
Läti teatri värskeim ehk märtsis läti teatri ülevaatefestivalil välisvaatlejaile eksponeeritud saak (valitud lavastused, mis esietendunud 2008-2009 ) ei erine oluliselt oma vormi- või sisurikkuse poolest varasemate aastate (festivalide) omast, kuigi muude riigi näitajate järgi võiks seda arvata. Kuigi raskemad ajad nii Lätis kui Eestis on ilmselt veel ees, ei oska praeguse majandusolukorra kontekstis ka eesti teatri puhul veel silmatorkavaid järeleandmisi…
Tartus, kus pole enam Unti ega Vahingut, on aga Tartu Uus teater.
„Elud” raamatu „Vaikijate hääled 2” põhjal, lavastaja Andres Keil. Esinevad Jekaterina Novosjolova, Elina Pähklimägi, Andres Keil. Esietendus Tartu Uues teatris 12. II .
See, et (eelkõige) Tartus oli uut või teist (ehk ühte või mõnda veel) teatrit vaja, oli ammu selge. Kuigi Tartu Uue teatri aktivistidel ega ammugi mitte teistel pole selge, kui permanentsest üritusest me praegu räägime, annab…
Rahuaja absurdsus saab iga minutiga järjest valitsevamaks seisu- või olukorraks.
Harold Pinter, „Sünnipäevapidu”, tõlkinud Joel Sang. Lavastaja Peeter Raudsepp, kunstnik Krista Tool, valguskujundus Martin Makarevitš. Mängivad Tartu ülikooli viljandi kultuuriakadeemia teatrikunsti osakonna 7. lennu diplomandid: 1. koosseis: Petey – Anatoli Tafitšuk, Meg – Natali Lohk, Stanley – Johannes Veski, Lulu – Marilyn Jurman, Goldberg – Rauno Kaibiainen, McCann – Maarika Mesipuu; 2. koosseis: Petey – Taavi Lepik, Meg – Merilin Kirbits,…
„Talveöö unenäo” fookusesse tõusis Näitleja.
Tallinna Linnateatri korraldatud V rahvusvaheline teatrifestival „Talveöö unenägu” oli seekord üsna rahulik ehk heas mõttes inimlik. Arvestades surutisi riigis, tundus festivali läbiv ideegi olevat vastavuses üldise situatsiooniga: on ju tõesti praegu rentaablim opereerida monolavastustega ehk üksikute näitlejatega kui suurte truppide korraldatud „ilutulestikuga”. Olgu etteruttavalt öeldud, et ega „ilutulestik” nähtud monolavastuste puhul ära jäänud, kuigi täpsuse huvides tuleks metafoorina kasutada säraküünalt. Ka on aeg pärast jõule…
Uus aeg ja kiiresti muutuv olukord nõuab tulevastelt näitlejatelt suuremat paindlikkust ja põhimõttekindlust.
Nikolai Jevreinov „Kõige tähtsam”, rootsi ja vene keelest tõlkinud Ülev Aaloe. Lavastaja Hendrik Toompere jr, kunstnikud Anu-Laura Tuttelberg ja Sander Põldsaar (EK A üliõpilased), muusikalised kujundajad Tauno Makke ja Sten Tigane. Videokunstnik Robert Linna. Valguse kujundaja Hendrik Toompere jr. Mängivad Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli XXIV lennu üliõpilased. Eesti Draamateater, esietendus endises Heliose (Oktoobri) kinos 23. XI.
Stanislavski…
Kui mind kümme aastat tagasi Tartu ülikooli teatriteaduse tudengina „komandeeriti” Jõhvi rahvusvahelisele ASSITEJ laste- ja noorteteatrite festivalile, et teadnud ma ei ASSITEJst, ei kohalikust ega välismaa lasteteatrist ega ka näiteks VAT-teatrist midagi. Näinud paar päeva nii kohalike kui külaliste lavastusi, mis nii kvaliteedis kui ka laiemas suhtumises oma publikusse ja oma tegemisse kõikusid ühest äärmusest teise, sai kiiresti selgeks, et midagi on meil siin selles teatri valdkonnas mäda.
Nüüdne, 7.…
Nelja aasta jooksul oleme näinud rahvuslikest ja riiklikest oludest sõltumata head teatrikunsti.
Elina Agejeva pühendus lavastuses „Uinuv kaunitar” ihu ja hingega marionettidele.
Eesti teater ja see kaduv punt!
„Endspiel” pakkus sähvatusi ja harrastuslikku maheteatrit: Martin Kõiv, Ragne Pekarev, Andres Keil ja Katrin Pärn. KAAREL NURK
Kas eestlastele üldse on vabadust vaja?
„Kevadtalv 1918”: Meelis Põdersoo (Konstantin Päts), Tanel Saar, Ago Soots (Jüri Vilms ), Maria Lee Liivak (Mari).
Teatriinimest võiks tuulutada ka teiste vahenditega, mitte ainult liikumise, liigutamise, fragmentaarsuse ja narratiivi eitamisega.
Saksa teatri She She Pop vaesus või rikkus: kuna lavastust „Miks sa ei tantsi?” oma jõududega etendada ei jõutud, paluti tungivalt osalema kõiki pealtvaatajaid. Teiste hulgas nägid oma võimalust teatrikriitik Madis Kolk ja kultuuriajakirjanik Eva Kübar.
Finn Poulsen JUTA KUHLBERG
Salme Reegi nimelise teatriauhinna žürii on vähemalt viimastel aastatel teadlikult või vähem teadlikult lasknud end mõjutada laureaadi väljaselgitamisel kandidaadi varasematest ja ka tulevastest töödest. Tulevastest selles mõttes, et ilmselt ei jää (žürii arvates) laureaadil auhinnatud töö selles vallas viimaseks ning auhind võiks nii talle kui ka teistele (järgmiste aastate laureaatidele) mõjuda „õli tulle valamisena”. Ma ei tea, kui palju Finn Poulsen nüüd seda õli ja tuld tunnetab,…
Mingid sillad on põletatud, ees on tunnel. Vaatame raevus edasi.
„Vaata raevus tagasi”: Cliff – Peeter Rästas, Helena – Ülle Lichtfeldt, Jimmy – Erni Kask. RAKVERE TEATER
Omadramaturgiat napib, kuid ilma teevad efektiivsed ja efektsed näitlejad.
Suur rahvusvaheline edu saadab läti tipplavastaja Alvis Hermanise lavastusi Riia Uues Teatris: kõige kuumem „toode” on hetkel „Vaikuse hääl”. PRESSIFOTO
Ilmselt pole Sirbi lugejale mõtet meenutada, mis Tartus toimunud ja küllap ka seal edaspidigi toimuv teatrifestival “Draama” iseenesest on. Ehk seda, et tegemist peaks olema (ja nii on see üldjoontes olnud ka) ülevaatefestivaliga, kus näidatakse Eesti teatrite kahe viimase aasta paremaid töid. Niisiis ülevaate tegemine ja andmine, mingil määral mõõduvõtmine, kindlasti ülekordamine, Tartu publikule väärt võimalus väärt kodumaist teatrit oma kodus näha ja teatripidu. Suurele osale vaatajatele tuttavate lavastustega festivalist…
(Liiga) pretensioonikas lavastajakontseptsioon võib vabas õhus kinni kiiluda.
Vabaõhulavastusel on eelkõige mõtet sellepärast, et teatritegevuseks saab siis kasutada hoopis teisi võimalusi, kui pakuvad tavapärased, spetsiaalselt teatritegemiseks ehitatud või kohandatud ruumid. Need ei pruugi olla tavapärastest paremad ega halvemad, aga peamine ongi mu meelest kasutada teatriloomingus või teatriloominguks ära vabas õhus tekkivaid võimalusi. Ma ei hakka siin Varbola linnuses mängitud lavastust “Volquin Varbola all ehk Saatuslik kihlvedu” sünteesima näiteks Schechneri “kuue keskkonnateatri…
Viljandis toimusid mõned nädalad tagasi viiendat korda tudengite teatripäevad, õigemini tähistati viieaastast sünnipäeva etenduste päevaga. Kes ja mis repertuaariga üles astusid?
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.