Galakontsert „Georg Ots 95“ 21. III Estonia teatris. Dirigendid Vello Pähn ja Jüri Alperten, lavastaja Arne Mikk, kunstnik Kristel Linnutaja, solistid Maksim Paster (Moskva Suur teater) ja Helena Juntunen (Soome) ning Pavlo Balakin, Rauno Elp, Tõnu Kilgas, Kadri Kipper, Oliver Kuusik, Andres Köster, Juuli Lill, Urmas Põldma, Kristel Pärtna, Aare Saal, René Soom, Janne ševtšenko, Olga Zaitseva, Jassi Zahharov, Heli Veskus.
Läbi aegade kuulsaim Eesti laulja, erakordse lavasarmi ja väljendusrikkusega lüüriline…
Nikolai Rimski-Korsakovi ooperi „Snegurotška”, eesti keeles tõlgitud kui „Lumivalgeke”, ka „Lumineid”, kontsertettekanne 19. XI Estonia kontserdisaalis: solistid Jevgenia Sotnikova (sopran, Baieri Riigiooper), Maksim Paster (tenor, Moskva Suur teater), Jaroslava Kozina (metsosopran, Valgevene), Rauno Elp (bariton), Olga Zaitseva (sopran), Juuli Lill (metsosopran), Pavlo Balakin (bass), Andres Köster (tenor), Jana Boiko (metsosopran, Ukraina), Vladislav Horuženko (tenor), Rahvusooper Estonia koor, poistekoor ja orkester, dirigent Vello Pähn.
19. novembril jõudis esmakordselt Eesti publiku ette Rimski-Korsakovi…
Arne Mikk uue aastakümne künnisel.
Arne Mikk, homme esietenduva Hindemithi ooperiga „Pikk jõulueine” tähistame teie 80. sünnipäeva. Mis on aga täitnud teie pika ja pühendunud teatritee viimast kümnendit?Olen täpselt kümme aastat vanemaks saanud, aga niisama pole aega parajaks teinud. Töid ja tegemisi on jagunud: rahvusooperi nõunikuna, seitsmes suvi läheb Saaremaa ooperipäevade kunstilise juhina, peaaegu igal aastavahetusel olen Estonias teinud ballikava ning äsjaseks maja juubeliks ka galakontserdi „Estonia 100”. Estonias olen lavastanud…
Nikolai Rimski-Korsakovi ooper „Tsaari mõrsja”: dirigent Arvo Volmer, külalissolistid Marina Šagutš Maria teatrist, Eltšin Azizov Suurest teatrist, Mihhail Gubski Moskva Novaja Operast, Angelina Švatška Ukraina Rahvusooperist ja Roman Polisadov Läti Rahvusooperist ning RO Estonia solistid Mart Laur, Oliver Kuusik, Helen Lokuta, Juuli Lill, orkester ja koor.
Kontsert kuulus EBU Euroraadio hooaega „Tallinn – Euroopa kultuuripealinn 2011”. 10. II Estonia kontserdisaalis.
Ei oska arvatagi, mis oleks eesti muusikaloos teisiti, kui Mihkel…
Giacomo Puccini ooper „Boheem”: muusikaline juht ja dirigent Arvo Volmer, lavastaja Ran Artur Braun (Iisrael), lavakujundus R. A. Braun ja Riccardo Gallino (Itallia), kostüümikunstnik Elo Soode, valguskunstnik Neeme Jõe. Esitavad Rahvusooperi orkester, koor ja poistekoor ning solistid Heli Veskus ja Aile Asszonyi (Mimi), Helen Lokuta ja Janne Ševtšenko (Musetta), Gregory Warren ja Mart Madiste (Rodolfo), Rauno Elp ja Aare Saal (Marcello), Priit Volmer ja Mart Laur (Colline), René Soom (Shaunard),…
XX sajandi I poole ühe isikupärasema muusikalooja Sergei Prokofjevi (1891–1953) menuooper „Armastus kolme apelsini vastu” jõuab 28. jaanuaril esimest korda Eesti lavale. Rõõmuks neile, kes klassikalise ja romantilise ooperi kõrvale uuemat repertuaari oodanud, aga ka kõigile muusikahuvilistele. Ooper valmis 1919. aastal algselt venekeelsele tekstile: libreto kirjutas helilooja ise Carlo Gozzi 1761. aastal valminud teose põhjal, kasutades selleks Vsevolod Meierholdi tõlget.
Septembris 90. aastapäeva tähistav Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EM TA) alustas kontserdisarja „Vivat academia”. Sarja mõte on vaadata ajalukku. Aastad 1919–2009 on olnud käänulised ka muusikakõrgkoolile ja üsna suurelt ette võetud juubelisarjaga peetakse meeles neid maju, mis tähendasid eri etappe enne praeguse õppehoone valmimist 1999. aastal. Isegi veidi ootamatult anti sarja avakontsert 9. aprillil G. Otsa nimelise Tallinna muusikakooli saalis. Nagu ütles avasõnas rektor Peep Lassmann, oli see antifoonne avaakord,…
„Felix Mendelssohn – 200” Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja dirigent Daniel Reuss 14. II Nigulistes.
Kui mullu septembris Eesti Filharmoonia Kammerkoori (EFK) etteotsa asus Daniel Reuss, lubas dirigent, et toob repertuaari midagi uut nii geograafia kui ka muusikaloo mõttes – ennekõike saksa muusikat, mida hästi tunneb. Samuti lubas ta jätkata aktiivset suhtlust eesti koorimuusikaga. Kinnituseks lubatule oli 14. veebruari kontsert: avaosas Felix Mendelssohn Bartholdy ning teises Frank Martini ja Cyrillius Kreegi…
Dmitri Bertmani lavastus „Wallenberg”.
Muusikateater on liikumises ülespoole, seda võib tõdeda juba mitu viimast hooaega. Siin ei saa piirduda ainult Estonia ja Vanemuisega, sest oopereid on lavastanud ka Nargen Opera ja Pärnu Ooper. Nominentide rea lõpusirgel oli žürii kaalukausil kümmekond tegijat, kellest joone peale jäi kuus. Teater algab lauljast. Vahepealne madalseis on möödas. Tooni annab lauljaisiksuste uus põlvkond, oluline on nende motiveeritus, vokaali arendamine ja professionaalne töökeskkond.
Põhja-Itaalia Alpide jalamil asuv Verona seostub laiemalt ikka Romeo ja Juliaga. Selle XIV sajandi algusest pärit armastustragöödia kirjutas surematuks Shakespeare aastal 1594. Veel vanem on aga Verona amfiteater. Peaaegu 2000 aastat tagasi gladiaatorite võitluseks ehitatud areenil on olnud mitmeid funktsioone. XIX sajandi teisel poolel hakati seda kasutama teatrilavana ja 1913. aastal, kui möödus 100 aastat Verdi sünnist, pandi ooperiga ?Aida? alus ooperifestivalile, mis tänu erinevatele impressaariotele ja organisatsioonidele on elus…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.