Mis üldse toimub näitusesaalides?
Rõõm kuulda, et kunstiteadlaste ühingu juhatus valis 2011. aasta lõpu seminari teemaks kunsti eksponeerimise problemaatika. KTÜ esinaine Triin Ojari on kirjutanud üleskutses, et näitustele ei mõelda väga tihti. Erinevalt ehk paljudest n-ö tõsistest kunstiteadlastest, mõtlen mina vabakutselise kuraatorina näituste peale absoluutselt iga jumala päev. Kuna tegin 2011. aastal kuus rahvusvahelist näitust ja koostasin nende juurde kataloogid, siis kunstiteoste tootmise, eksponeerimise ja vaatajani jõudmise temaatika on mu töö…
Berliini kuraatorit Ellen Blumensteini küsitleb Rael Artel
Ellen Blumenstein on sündinud 1976. aastal Saksamaal Witzenhausenis. Aastatel 1998–2005 tegutses ta Berliini Kaasaegse Kunsti Instituudis kuraatorina. 2007. aastal kureeris ta koos Felix Enssliniga Karlsruhe kunsti ja media keskuses näituse „Kahe surma vahel”, 2008. aastal Brasiilias São Paulos „Vajadusest arutada kaasaegse kunsti sotsiaalsete ülesannete üle”, 2009. aastal Luxembourg’is „Valumängu”, kui nimetada mõned tema kureeritud projektidest. Ta on koostanud katalooge ning 2009. aastal andis…
Laupäeval, 5. septembril kell 18 toimub Y galeriis (Küütri 2, Tartu) Rael Artel Gallery: Non-Profit Project Space’i tegevust aastatel 2004–2008dokumenteeriva trükise “Hotell Pärnu” (koostaja Rael Artel, kujundaja Jaan Evart) ning Tartu kunstikuu ART IST KUKU NU UT raames toimunudKriitikavabriku tekstikogumiku (koostaja Lemmit Kaplinski, kujundaja Eva Labotkin) esitlused.
27. märtsil peeti Kumus järjekordne rahvusvaheline seminar „Public Preparation’i” („Avalik ettevalmistus”) sarjast, sel korral pealkirjaga „Translocal Express. Kuldaeg”. Seminari eesmärk oli koondada mitmete regioonide arusaamu selle kohta, millist rolli mängivad ajalookirjutus ja kollektiivne mälu praegu domineerivas natsionalistlikus diskursuses ja kuidas käsitlevad seda problemaatikat oma loomingus kunstnikud. Seminari avaüritusena näitas Kamil Malinowski enamasti Poola kaasaegse kunsti põhjal kokku pandud videoprogrammi „Võõrad oma kodumaal”, milles ta on keskendutud mälu ja mäletamise küsimustele…
Täna kell 11 algab Kumus „Public Preparation’i” („Avalik ettevalmistus”) sarja rahvusvaheline seminar „Translocal Express. Golden Age” („Translokaalne ekspress. Kuldaeg”), kus kõne all ajalookirjutamise ja kollektiivse mälu roll praegu domineerivas natsionalistlikus diskursuses ja selle käsitlemine kaasaegses kunstis.
Ühinenud kunstnikud / United Artists
Eesti Kunstnike Liidu tungival palvel ja pealekäimisel töötasin välja ning esitasin kunstnike liidu aastanäituse korraldamiseks alljärgneva kontseptsiooni. Paraku osutus see liidu volikogu arvates „kunstnike enamusele liiga kõrge teoretiseeriva künnisega olevaks ja laiale kunstiavalikkusele ehk arusaamatuks jäävaks, kunstniku sotsiaalse staatuse ja sellega seonduvaks institutsiooni-siseseks/väliseks mänguks” (Jaan Elkeni e-kiri). Vaatamata Eesti Kunstnike Liidu ootustele ja maitseeelistustele, pean kontseptsioonis esitatud küsimusi siiski oluliseks ning otsin kontakti kunstiprofessionaalidega, kelle mõtted…
Kõneleb Erden Kosova. Flo Kasearu
Juuli keskel peeti Pärnus järjekordne rahvusvaheline üritus „Public Preparation’i” sarjast. Ühepäevase seminari keskmes olid natsionalismi ilmingud ja kriitika kaasaegses kunstis ning ühiskonnas, sellele järgnes viiepäevane mõttelaager, kus arendati edasi seminaril käsitletut. Kuna projekti teostamiseks kasutati osaliselt ka Eesti riigi raha ning natsionalismi teemaga tegelemine jätkub vähemalt pooleteiseaastases perspektiivis, pean korraldajana vajalikuks teada anda räägitust. Liiatigi veel olukorras, kus iseseisva teadmiste loome ja suhtlemise platvormina toimiv…
Belgradi kaasaegse kunsti muuseumis on väljas suur Briti Nõukogu initsieeritud kaasaegse kunsti näitus “Breaking Step” / “Läbimurdev samm”. Näituse kureerimine usaldati kahe kohaliku ja kahe Inglismaal elava kuraatori hoolde. Alljärgnevas intervjuus lahataksegi situatsiooni ja kerkinud küsimusi, mis võivad “ebavõrdsete” kultuurivahetuste puhul ette tulla. Vastavad Serbia-poolsed kuraatorid Jelena Vesić ja Branislav Dimitrijević.
Berliini rahvusvaheline meediakunsti festival “Transmediale 06“ 3. – 7. II; näitus “Naeratusmasinad” Berliini kunstiakadeemias (Hanseatenweg 10) kuni 19. III.
Tõeliselt professionaalne kuraator Harald Szeemann
Räägitakse, et esimene asi, mida Harald Szeemann, sirge seljaga ?veitsi härrasmees, näitusesaali sisenedes tegi, oli see, et ta astus akna juurde ja vaatas välja. Seda võib pidada omamoodi kujundiks, mis iseloomustab ilmekalt Mister Monumendi (nagu mõned nooremad kolleegid teda kutsusid) peaaegu 50 aastat kestnud kuraatoritegevust: näha kunsti taga maailma ja teoste taga näitust, liikuda edasi ja välja kivinenud, harjumuspärasest raamistikust.
Vlado Franjevic. Fragment maakunstiteosest ?Sissekäik isolatsiooni?. 2004.
Isolatsioon on eelkõige eraldiolemise seisund, rohkem paratamatu kui vabatahtlikult valitud, metafoorselt seotud geograafilise kohaga. Eraldi ollakse üksikul saarel või paksus metsas, oma kodus ja oma mõtete seltsis. Eraldi ollakse, kui pole kellegagi kahekõnet pidada. Eraldi ollakse, kui ei olda dialoogis, kui telefon ei tööta, kui tee on lumme tuisanud või kui kõik sõbrad on linnast läinud.
ðokeeriv Turner Prize?i show: pole midagi ðokeerivat
Tänavune Turner Prize?i nominentide valik on üllatanud paljusid briti kunstihuvilisi, kuna näitusesaalides ei eksponeerita ei verd, mädanenud puulehti ega ihuliikmeid. Kui eelmisel korral hoidsid elavat publikuhuvi üleval vendade Jack ja Dinos Chapmani ning transvestiidist keraamiku Gryson Perry teosed, siis seekordne valik tegeleb hoopis vähem raputavate teemadega. Henry Moore?i Fondi kaasaegse kunsti kuraator David Thorp selgitab, et ðokeerimisvajadusest on üle saadud ning fookusesse on…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.