-
Jaan Elken, kas Tartu ülikooli tänavuste maaliosakonna lõpetajate puhul on midagi, millele sa maaliõppetooli professori ja bakalaureuse- ja magistriõppekavade programmijuhina tähelepanu juhiksid?
Magistritasandi lõpetaja Veiko Klemmer (1985) rabab oma näituseprojekti mastaapsuse ja sundimatu kunstiküpsusega (komisjonilt üksmeelselt kõrgeim hinne). Tema päralt oli kogu Tartu Kunstimaja II korrus. „Kui kevadele järgneb sügis” on võimsalt komponeeritud maalisari, mida saadab pulseeriva heliga videopilt, läbiv teema on „tuleviku maailmad”. Klemmeri kahe aasta tagune bakalaureusetööga alustatud…
-
SA Kultuurileht teatab, et kunst.ee järgmiseks peatoimetajaks valiti Andreas Trossek. Kas peatoimetaja vahetus muudab midagi ka ajakirja sisus, orientatsioonis, rõhuasetustes, väljanägemises? Kas külalistoimetaja(te) koostatud erid jäävad? Olen kuulnud, et kandideerisite kolmekesi: Heie Treier, Andreas Trossek ja Ave Randviir.
Toimetusepõhisele töömudelile üleminekut nägi ette kandideerimisavaldus, mille esitasime kolmekesi konkursil ühise tiimina kandideerides. Seni on nii kunst.ee-d kui selle ajaloolist eelkäijat, almanahhi Kunst andnud välja traditsiooniliselt üks kunstiteadlane. Toimetuse laienemisest tulenevalt teiseneb…
-
Signe Kivi, kas olete kunstiakadeemia rektori ja žürii esimehena rahul kunstiakadeemia uue hoone võidutööga? Kas see vastab ootustele? Või õigemini, milline peab olema XXI sajandi kunstikõrgkool?
-
Poolteist kuud tegutseb Tallinnas uus näitusepaik: Polymeri kultuuritehasesse (Ülase 16 / Madara 22) on ennast sisse seadnud Academia Non Grata filiaal ja selle sõltumatu alternatiivgalerii Kunstikonteiner. Mis on ajendanud Non Gratat oma tegevust Tallinna laiendama? Kas selleks, et Eesti kunstimaastikul nähtav olla, tuleb pealinnas tegutseda?
-
-
Kuidas tekkis huvi kaasaegse kunsti vastu?
Ma ei puutunud kunstiga kokku ei koolis ega ka hiljem jesuiitide juures. Olin kirikuõpetaja Frankfurdi äärelinnas Niedi kirikus. Seal sain tuttavaks ühe vana kunstniku Georg Heckiga, kes oli olnud Max Beckmanni õpilane, kui too õpetas Frankfurdis 1925–1933. Natsid olid põletanud tema varasemad tööd, sõda hävitanud ülejäänud. Kui seda kunstnikku kohtasin, olin kõigepealt vaimustatud tema isiksusest. Esimese näituse tegingi koos temaga ja tema kunstist 1980. aastal.…
-
Mis mulje jättis esimene “Portfolio Café”?
-
Sa kirjutasid eelmises Sirbis Lembit Andreseni raamatust “Eesti algkoolid. Ülesvõtted aastatest 1930–1940”. Kuidas on koolimajade projekteerimisega praegu lood? Kas ainult Tallinna erikoolid saavad endale lubada uut hoonet või arhitektuuriliselt silmapaistvat juurdeehitust (nagu on seda inglise kolledži võimla või Tallinna XXI keskkooli juurdeehitus) või on pilt parem?
-
Mida oleks Tartu praegusest arhitektuurist ja selle korraldusest saja aasta pärast õppida?
-