Eesti Interpreetide Liidu ja Eesti Kontserdi kontserdisari „Eliitkontserdid”: Tallinna Klaveriduo ehk Nata-Ly Sakkos ja Toivo Peäske 13. I Estonia kontserdisaalis.
Nata-Ly Sakkose ja Toivo Peäske kontsert sarjas „Eliitkontserdid“ tähistas Tallinna Klaveriduo 40. tegevusaasta täitumist. Vähestele saab osaks selline publiku armastus ja poolehoid: juba pianistide lavale saabumist tervitav aplaus ei tahtnud vaibuda. Publikus oli ka inimesi, kes mäletavad nende esimest Tallinna kontserti (päris debüüt oli 9. jaanuaril 1975 toonase Leningradi konservatooriumi saalis).
Kahe…
„Pianisti portree”: Lǐ Yúndí (klaver, Hiina) 23. IV Estonia kontserdisaalis. Kavas Frédéric Chopini nokturnid nr 1 b-moll op. 9 nr 1 ja nr 13 c-moll op. 48 nr 1, Robert Schumanni „Fantaasia” C-duur op. 17, Ludwig van Beethoveni sonaadid nr 23 f-moll op. 57 „Appassionata” ja nr 14 cis-moll op. 27 nr 2 „Kuupaiste”.
15. ja 16. märtsil viidi Tallinnas juba seitsmendat korda läbi rahvusvaheline noorte kammermuusikafestival „In corpore”, korraldajaks Tallinna muusikakeskkool (TMKK) ja Eesti Kammermuusikaõpetajate Ühing ning osalemas 13–20aastased muusikaõpilased Riiast, Vilniusest, Helsingist, Tartust ja Tallinnast.
Kammermuusikas on tähtis koos olemine ja koos musitseerimine.
Kammermuusikas väljendub see, mis on inimestes head: isikupära, loovus, intellekt, koostöövõime ja empaatilisus. Musitseerimisega kaasneb rõõm ühisest tegevusest ja publiku tunnustusest. Rõõmus ja tunnustav õhkkond valitses ka tänavusel noorte kammermuusika festivalil „In corpore”, mille Tallinna muusikakeskkool korraldas nüüd juba kuuendat korda.
Neli festivalikontserti, kus enamik esinejaid polnud veel 19aastasedki, pakkusid kava poolest palju huvitavat. Ühelt poolt maailma muusika tähtteosed – duosonaadid, triod, keelpillikvartetid ja…
Üheaegselt rahvusvahelise üliõpilaste kammermuusika festivaliga korraldati Tallinnas ka Euroopa Kammermuusikaõpetajate Ühingu ehk ECMTA aastakonverents. Pedagoogid ning festivalide, konkursside ja meistrikursuste korraldajad vahetasid kogemusi ja kuulasid kolmel päeval sisukaid ettekandeid. Osalejaid oli peale Balti riikide ka Suurbritanniast, Soomest, Belgiast, Itaaliast, Poolast, Venemaalt jm. ECMTA liikmed viisid ühtlasi läbi meistrikursusi üliõpilaste kammermuusika festivali osalejatele.
Konverentsi avafoorumil esinesid lühiettekandega ECMTA institutsionaalsed ja individuaalsed liikmed, võõrustajana tegi esimese ettekande konverentsi üks korraldajaid, EMTA välissuhete prorektor…
DEUTSCHE KAMMERPHILHARMONIE BREMEN ja Baiba Skride (viiul, Läti) PAAVO JÄRVI dirigeerimisel Estoonia kontserdisaalis 16. VIII, kavas Beethoven ja Sibelius.
On vanu muinasjutte, mida ikka ja jälle tahetakse kuulata ning mille tarkusetera kulub eluteel marjaks ära. Kontsert on aga sündmus, kus rullub lahti muusikaline muinasjutt. Ja on heliloojaid, kes elavad tänapäevani õnnelikult muusikalise muinasmaa mäetippudel. Üks neist on Beethoven, kelle loomingust võib ikka ja jälle elamusi ammutada.
EESTI MUUSIKA PÄEVADE lõppkontsert: TALLINNA KAMMERORKESTER ja solistid LAURI SIRBI dirigeerimisel 14. IV Metodisti kirikus.
Muusika otsib meid meie siseaedadest ja meie teda, tahame temast osa saada, oleme temast nakatatud, mõtleme temast ja tegeleme temaga iga päev, iga tund. Kas see pole juba omaette religioon, olgu me ümber ostukeskus või pühamu? Olgu tegemist Eesti või muu maailmanurgaga, muusika ei ole vist kunagi vaid kohaliku tähtsusega: tema ambitsioon on luua-vahendada teist…
Eesti-Soome Sümfooniaorkestrist sai Põhjamaade Sümfooniaorkester.
Eesti-Soome Sümfooniaorkester pole enam see, mis ta oli eile. Muutunud on orkestri nimi ning saavutused lähevad aina tõsisemaks. Tallinna kontserdi (6. IV) järel esitleti orkestri uut plaati ?Action. Passion. Illusion? Sibeliuse, Rahmaninovi ja Tüüri muusikaga. CD on pealkirja saanud plaadil kõlava Erkki-Sven Tüüri teose järgi. Palusin dirigendilt selgitusi orkestri nimemuutuse kohta.
Sarjas ?Noored pianistid?: HANDO NAHKUR Estonia kontserdisaalis 13. XII, kavas Bach-Busoni, Beethoven, Liszt, Ravel.
Hando Nahkuri (klaver) esimene eelis on tema eneseusk. See on nii suur, et lubas kavva võtta klaveriliteratuuri pretensioonikaimad usutunnistused: Liszti Dante-sonaadi, Bach-Busoni Chaconne?i, Beethoveni viimase sonaadi op. 111 ning Raveli ?Gaspard de la Nuit?… Nooruslik enesekindlus.
JEAN SIBELIUSE sümfooniline poeem ?KULLERVO?: ERSO, RAM ja solistid JÜRI ALPERTENI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 4. XII.
Eesti Rahvusmeeskoor on kuue möödunud aastakümnendi jooksul olnud osaline meie kõigi saatuses. Ka meie, kuulajad, oleme osa tema saatusest ? publikuna, aga ka eestlastena. RAM on paljudele ?alati olemas olnud?, ta on ise ausammas Vanale Gustavile, oma asutajale. Laulva revolutsiooni põlvkond mäletab Tormise (eriti ?Laulja?) karismaatilisi ettekandeid Olev Oja juhatusel. Kuid juba sellele eelnenud kümnenditel…
STEPHEN KOVACEVICH (klaver, USA) 23. X Estonia kontserdisaalis festivalil ?KLAVER ?04?.
Klaverifestival üllatab nagu alati isiksuste galeriiga, mis näitab, kui hulgaliselt tõlgendusi ja suundi valitseb esituskunstis, kui palju erinevat muusikat, nähtuna-tõlgendatuna suurte isiksuste poolt, ikka veel mõjutab ilma ja inimesi, õnneks. Aga maailma tempo on kiire ? leida rahu ühesainsas kaunis meloodiaski on inimesele juba suur pingutus.
Heinrich Schütz (1585 ? 1672)
ANSAMBEL VOCES MUSICALES Risto Joosti (kontratenor) juhatusel Kadrioru lossis 29. VIII, kavas Heinrich Schützi ?Kleine geistliche Konzerte? (motetid ja vaimulikud kontserdid).
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.