„WhiteWash“ ja „Alustagem matustega“ on agressiivsed teosed. Jarmo Reha etendaja-persona on tembitud vihaga, mida laval sageli ei kohta.
Vaba Lava „WhiteWash“ („Valgepesu“), idee autor, lavastaja ja esitaja Jarmo Reha, tekstide autor ja dramaturg Laur Kaunissaare, helilooja Markus Robam, valgus- ja videokunstnikud Sasha Mirson ja Mikk-Mait Kivi, valguslahenduse ideede autor Emer Värk, kunstnik Madlen Hirtentreu. Esietendus 3. VII Rakveres festivalil „Baltoscandal“.
Aktsioon „Alustagem matustega“, etendajad Jarmo Reha, Jaanus Reha ja Tõnis Holmberg,…
Lemsalu Malone ja Malone Lemsalu mängivad osavalt harjumusliku sündmuskaarega: nad esitavad sissejuhatusena tutvustuse, teises ruumis kulminatsiooni – ja siis ikkagi jätkavad.
Kris Lemsalu Malone’i ja Kyp Malone Lemsalu näitus „Love Song Sing Along (Once Again With Feeling!)“ ehk „Armastuslaulude ühislaulmine (ja ikka südamest)“ Kai keskuses kuni 6. IX.
Selline see armastus siis ongi. Ilus. „Kunstis on oluline hetk ja iga hetk tuleb hoolikalt läbi mõelda,“ kirjutab näituse avaseinal Thomas Brandstätter.…
Seekordne „Baltoscandal“ pakkus harva võimaluse kogeda lühikese aja jooksul paljude kunstnike uudisloomingut, mis muidu jõudnuks vaatajani hajutatuna mõne kuu jooksul.
Etenduskunstide festival „Baltoscandal“ 1. – 4. VII Rakveres.
„Baltoscandal“ pakkus sel aastal meeldivalt palju audiovisuaalseid elamusi, muu hulgas ka ekraani vahendusel. Saab ka öelda nii: sellekevadine Eesti teater on pakkunud meeldivalt palju audiovisuaalseid elamusi (sealhulgas ekraani vahendusel), sest festivalil esietendusid lavastused, mille esietendust ei saanud eriolukorra tõttu…
Jan Teeveti, Kirill Havanski ja Joosep Uusi rännaklavastus „Labürint“ annab tänuväärse võimaluse salvestada tükike linnast mälupiltidena, tuletades ka meelde jalutamise võlu.
Paide teatri „Labürint“, idee autorid ja teostajad Jan Teevet, Kirill Havanski ja Joosep Uus. Alates 22. VI veebis https://www.paideteater.ee/laburint.
Võtsin rännaku ette jaanipäeval üsna inimtühjas ja üksjagu täis ehitatud Kalamajas, kodukandis. Kui palju pikem tundub korduvalt läbitud vahemaa, kui avastad, et teeäärne on…
Marius Ivaškevičiuse kuraatoriprogramm Vabal Laval on ehk esimene selle asutuse ajaloos, kui on selgelt esil esteetiline huvikese – dokumentaalteater.
Vaba Lava „Pruugitud aeg. Punainimese lõpp“, autor Svetlana Aleksijevitš, lavastaja Nikita Kobelev, kunstnik Irina Korina, valguskunstnik Priidu Adlas. Mängivad Kersti Kreismann, Simeoni Sundja, Laura Peterson ja Klaudia Tiitsmaa. Esietendus 8. II Tallinna Vaba Lava teatrikeskuses.
Vaba Lava „Üleminekuaja inimesed“, lavastaja Mihhail Patlassov, dramaturg Alina Škljarskaja, kunstnik Alina Tihhonova, videokujundajad Mihhail Ivanov…
Üks, üheksa. Rubriigid tulevad ja lähevad – küsimused jäävad. See on hea, sest kellelgi ei tohiks olla võimalust mõnda teemat monopoliseerida. Ma ei saa väita, et mul alustades igasugused poliitilised motiivid puudusid, aga ruuporina monoloogi pidamine polnud kindlasti „ÜKT“ eesmärk. Õnneks seadsin lati endale üksjagu madalale, lootes, et see, mida etenduskunstide ühisauhinna puhul üldse hinnata võiks, saab aasta jooksul „vähemalt veidi selgemaks“.1 Üheksa sissekannet hiljem jahun aga ikka veel selle…
Identiteedivõitluse ootuspärane kaasnäht on seegi, et mõnedele üldmõistetele, millel tavapruugis pole tegelikult võimu kehtestavat tähendust, antakse see n-ö tagaselja. Etenduskunsti autonoomia otsinguil tajutakse näiteks sõna „teater“ üha kammitsevamana, „sõnateatri“ sünonüümina, mis surub peale ühe etenduskunstide liigi vaatenurka. Teoreetiliselt on see huvitav mõttekäik, aga kui välistav tähendusloome hakkab omakorda võimu kehtestama – kui seda sõna kasutad, ei kuulu sa meie hulka! –, siis katkeb dialoog nii kaasteeliste kui ka mõttelooga.
Olen seda pattu…
„Jaik“ pole kunagi pidanudki olema film. Pigem on tegemist teleteatriga, kus esituskanalile vaatamata põhimeediumi väljendusvahendeid ei väldita ega peidetagi.
Uue hooaja alul on paslik seni tehtule tagasi vaadata. Olen pusinud mõiste „etenduskunst“ kallal terve selle aasta, seega peaks praeguseks olema midagi ka ette näidata.
Mõnes asjas olengi iseendaga kokkuleppele jõudnud, näiteks selles, et „etenduskunstid“ on katusmõiste ja „etenduskunst“ liiginimetus (samal eristusastmel nagu „sõnateater“). Järelikult on igati õigustatud anda edaspidi etenduskunstide ühisauhinna asemel välja etenduskunsti aastaauhinda, sest liigi omaväärtus on meediumide põimimisest olulisem.
Samuti on võimalikud lavastused, mis kuuluvad korraga mitme liigi…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.