EXPO maailmanäitus „Feeding the Planet, Energy for Life“ ehk „Toita maad ja anda planeedile eluks vajalikku energiat“ 1. V – 31. X 2015 Milanos. Eesti rahvuspaviljoni „Gallery of Estonia“ ehk „Eesti galerii“ autorid on Kadarik Tüür Arhitektid koosseisus Ott Kadarik, Mihkel Tüür, Tanel Trepp, Kristi Tuurmann, Kadri Tamme, Uku-Kristjan Küttis, Kaarel Kala, Alari Orav, Karlo Funk, Ants Uustalu ja Kerli Kehman.
Kahe Korea piiril, lõuna pool, seisab Dorasani raudteejaam, mis valmis juba üle kümne…
„Isuri eepos“, lavastajad Anne Türnpu ja Eva Klemets, dirigent Janne Fridolin, kunstnik Kairi Mändla, helikunstnik Hendrik Kaljujärv, valguskunstnik Siim Reispass. Mängivad Inga Salurand, Risto Kübar, Bert Raudsep, Lauri Kaldoja, Jarmo Reha ning akordionist Jaak Lutsoja ja kammerkoor Voces Musicales, solistid Galina Morozova-Iljenko, Jaanika Kuusik või Merylin Poks, Sirlen Rekkor. Esietendus 7. VIII Kodru rabas.
Taarka pärimusteatri „nonstop seto“, lavastaja Helena Kesonen, dramaturg Kristiina Jalasto, liikumisjuht Indrek Hirsnik, kujundajad Mailiis Laur ja Ida…
„Wertheris“ midagi tolmunut pole: lavastajal ja trupil on õnnestunud kanda kehalise eneseületuse intensiivsus orgaaniliselt üle loo jutustamise teenistusse.
Pärnu Endla „Werther“, autor Johann Wolfgang von Goethe, dramatiseerija Triinu Ojalo, lavastaja Laura Mets, kunstnik Maret Tamme, muusikaline kujundaja Feliks Kütt. Mängivad Fatme Helge Leevald, Lauri Mäesepp, Sander Rebane ja Karl Edgar Tammi. Esietendus 11. VII Kaelase mõisa pargis.
Noore Goethe tormtunglev Werther, kelle kompromissitu armastuse nimel elamine – ja suremine – mõjutas omal ajal noori…
Gob Squadi, Berliini koomilise ooperi ja Beuthi-nimelise tehnikaülikooli neurorobootika uurimiskeskuse „My Square Lady“ autorid, lavastajad ja kunstnikud Gob Squad ehk Johanna Freiburg, Sean Patten, Sharon Smith, Berit Stumpf, Sarah Thom, Bastian Trost, Simon Will, muusikajuht ja dirigent Arno Waschk, robotijuht Manfred Hild. Mängivad Gob Squad, Manfred Hild ja tema meeskond ning lauljad Katarina Morfa, Christiane Oertel, Caren van Oijen,Mirka Wagner, Bernhard Hansky, Carsten Sabrowski, Christoph Späth. Esietendus 25. VI 2015 Berliini…
Eesti etenduskunstide väljal annab endast märku uue tsirkuse üha jõulisem kohalolu.
Interdistsiplinaarne minifestival „Lack of Art“ ehk „Kunstipuudus“ 11. ja 12. IV Kanuti gildi saalis.
Valmistudes hoogsaks tuuritamiseks mööda suvelavastusi, on ehk paslik aeg möödunud sisehooajale tagasi vaadata ja kokkuvõtteid teha. Ma pole ehk ainus, kellele jäänud silma uue tsirkuse senisest jõulisem kohalolu Eesti etenduskunstide väljal: septembris asutati nüüdistsirkuse arenduskeskus, aprillis tähistati festivaliga tsirkusekuud ning augustis tuleb festival…
Valitsused on ikka peljanud haldusreformi kui võimalikku kirstunaela nende võimule. Haldusreform ei tähenda aga sugugi vaid vallapiiride ümberjoonistamist ega isegi kohalike omavalitsuste ja keskvalitsuse vahel ülesannete nutikamat jaotamist, sest regionaalne mõtlemine ulatub kõikidesse valdkondadesse, sh kultuuripoliitikasse.
Senine teatripoliitika on lähtunud stanislavskilikult antud olukorrast: suured teatrimajad on püsti ja tuleb täita kunstiga, sest nende ülalpidamine pole sugugi odav lõbu. Senine rollilahendus on aga olnud üsna äraspidine ehk poliitika on suunatud väljasõiduetenduste toetamisele…
Sellest saab varsti 35 aastat, kui Ruja esmakordselt Ott Arderi sõnadele viisi andnuna nentis: „Mida Juku ei õpi, / seda Juhan ei tea. / Mida Juhan ei tea, / seda ta salgab.“ ja järeldas: „Inimene õpib kogu elu, / sureb aga ikka lollina.“ Omamoodi Juku-anekdoodi peategelaseks on saanud ka eelmise aasta veebruaris riigikogus vastu võetud strateegiadokument „Eesti kultuuripoliitika põhialused aastani 2020“ (ehk…
Eelmisel nädalal juhtus see taas – Eesti tõusis tähena maailma kultuuritaevasse. Kaua ette valmistatud ja veelgi kauem loodetu sai tegelikkuseks ning tulemust märkas ka rahvusvaheline meedia, kus räägiti teose „visuaalsest veidrusest“ ja „kauaoodatud toorusest“. Jah, ma pean silmas Kris Lemsalu installatsiooni „Whole Alone 2“ („Ihuüksi“) Temnikova & Kasela galerii boksis Frieze kunstimessil New Yorgis, mis valiti messi viie märkimisväärsema väljapaneku hulka ning mida kajastasid peale New York Timesi ka näiteks…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.