Emadepäeva kammerkontsert: Lea Leiten ja keelpillikvartett Ardor 8. V ning „Eliitkontsert“: trio koosseisus Sigrid Kuulmann, Aare Tammesalu ja Marko Martin 10. V Estonia kontserdisaalis.
Emadepäeva võib tähistada mitmeti, siiski oli mõte märkida seda klassikalise kammermuusika kontserdiga mõneti üllatav. Kuid kontserdile tuli omajagu rahvast, ka koos lastega, kes rõõmsalt iga osa vahel plaksutasid. Ja mis seal salata, ilmselt kergendasid plaksutamispausid lastel pisut üle tunni kestnud vaheajata kontserdi kuulamist.
Laval olid pianist Lea Leiten…
Tšaikovski-nimeline interpreetide konkurss on aastakümnete jooksul vahetanud nõudeid ja toimumiskohta, kuid jäänud siiski kõrgema kategooria konkursiks. Kahjuks ei saanud ma olla kohal Moskvas Tšaikovski-nimelises saalis, vaid nautisin konkurssi internetiülekannete (sh järelkuulamine) vahendusel, seejuures väga hea kvaliteediga.
Aastaid on olnud vähemalt viiuldajate kavad suhteliselt ühesugused. Nüüd olid kava tingimused karmimad: avavoor näiteks 40 minuti asemel tunnine, Bachi ja Paganini kõrval juba kohustuslikuna Tšaikovski „Valss-skertso“, lisaks üks teos vabal valikul. II voor oli…
„Talendid kodus“ 21. I Mustpeade majas: solistid Juta Õunapuu-Mocanita ja Liisa Randalu, Tallinna Kammerorkester, dirigent Juha Kangas.
Sarja „Talendid kodus“ 24. jaanuari kontsert vaimustas igati. Talentideks olid seekord Juta Õunapuu-Mocanita ja Liisa Randalu ning esitamiseks oli valitud Mozarti (1756–1791) „Sinfonia concertante“ K 364 viiulile, vioolale ja kammerorkestrile.
Mingi vastupandamatu jõud paneb mind tahtma täiendada sarja pealkirja sõnadega „… ja kodused talendid“, kuigi ka praegust pealkirja võib kaheti tõlgitseda. Sest teisiti kui talentidest…
Lugedes nii Sirbi kui muude infoallikate kaudu meie noorte muusikute esinemistest rahvusvahelisel areenil, kuulates nende kontserte kodumail võib tunda siirast rõõmu. Teatud kahjutundega kogeme küll noorte interpreetide äravoolu Eestist, kuid enamik neist on vähemalt kord aastas käinud ka kodupublikut rõõmustamas. Millest siis selline pealkiri?
Meie noorte mängijate paremikku on õpetanud plejaad suurte kogemustega pedagooge, kes ise on olnud arvestatava tasemega pillimängijad, pillimänguõpetuse poole on pöördunud ka hulk praegu 30-40aastasi tippinterpreete. Terve…
Tallinna Filharmoonia hooaja lõppkontsert: Tallinna Kammerorkester ja solist-dirigent Jaakko Kuusisto 12. V Mustpeade maja Valges saalis.
Tallinna Kammerorkester ja Jaakko Kuusisto panid toreda punkti orkestri hooajale. Kuusisto, kes on TKO ees seisnud solisti ja dirigendina ka eelmistel aastatel, on vaieldamatult mitmekülgne ja põnev muusik. Saanud hariduse Sibeliuse akadeemias, võitnud viiuldajana auhinnalisi kohti kaalukatel rahvusvahelistel konkurssidel, on ta dirigendinagi jõudnud mitmete orkestrite ette Euroopas, Ameerikas ja Austraalias. Samuti teatakse teda kui arvestatavat…
Kontsert „Jüri Gerretz 70” 7. XII Estonia kontserdisaalis.
Sarjas „Violino bis!” toimunud viiuldaja ja pedagoogi Jüri Gerretzi 70. sünnipäeva tähistamise kontsert õigustas oma nimetust täielikult. See oli tõeline keelpillimängijate pidu, millest leheruumi mahuvad vaid väikesed skitsid.
Enne seda kontserti ütles Jüri Gerretzi nimi tänapäeva noortele viiulimängijatele vähe. Üle kahekümne viimase aasta Soomes Kuopios elanud ja töötanud viiuldaja viimased siinsed õpilased on juba ise meile aastakümneid tuntud muusikud, kellel on oma tähelepanuväärne koht…
Muusikafestivalide suvi hakkab lõpule jõudma. Ilmselt üks eredamaid ja omanäolisemaid oli seekord Järvi suvefestival, mida Toomas Velmet ka kenasti kajastas 12. augustil selle ajalehe veergudel. Ometigi ajendas just see artikkel mind omakorda sõna võtma.
Võõrsõnade leksikoni järgi tähendab festival perioodilist pidulikku kunstisaavutuste esitamist muusika, teatri jm alal. Jagaksin meil toimuvad muusikafestivalid tinglikult kaheks. Esimestel keskendutakse läbivalt kontsertidele ja muudele esituskunstidele, mis on kas temaatiliselt omavahel seotud või siis esitajakesksed. Teised jällegi…
„Eliitkontsert”: Mari-Liis Päkk ja Peep Lassmann 28. V Kadrioru lossis.
Interpreetide liidu viimatine „Eliitkontsert” oleks võinud kanda alapealkirja „Talent kodus käimas”, kuna laval oli pärast Tallinna muusikakeskkooli lõpetamist Mare Teearu viiuliklassis USAsse suundunud, seal muusikakõrgkooli õpingud läbinud ning nüüdseks seal tegevmuusikuna jätkav Mari-Liis Päkk, klaveripartneriks siinne korüfee Peep Lassmann. Esimest korda seitsmeaastase äraoleku järel kuulsime noort viiuldajat mullu augustis, kui ta esines Tallinna kammermuusika päevadel trios koos oma tšellistist abikaasa Jason Calloway…
„Violino, bis!”: Andrus Haav (viiul) ja Ralf Taal (klaver) 1. III Estonia kontserdisaalis. Meeldivas loomingulises koostöös alustasid märtsikuud Andrus Haav ja Ralf Taal. Haav kuulub sellesse pillimängijate põlvkonda, kelle eakümnend algab juba neljaga, Taal on mõni aasta noorem. Haav on meie siiani ainus Heino Elleri nimelise rahvusvahelise viiuldajate konkursi võitja, mitme konkursi laureaat on ka Taal. Mõlemad valdavad oma pilli virtuoosselt ja mõlemal on pikaajaline lavakogemus. Koos on nad mänginud…
„Eliitkontsert”: Anna-Liisa Bezrodny, Henry-David Varema, Ralf Taal 14. II Estonia kontserdisaalis.
Veebruari keskel esinesid kahel järjestikku õhtul Estonia kontserdisaalis eesti triod. 14. veebruaril oli laval koosseis Anna-Liisa Bezrodny, Henry-David Varema ja Ralf Taal ning järgmisel päeval Kaija Lukas, Indrek Leivategija ja Maksim Štšura (viimased esitasid triona küll ühe teose). Kuna „Noorte talentide” kontserti on Sirbis juba kajastati, kontsentreerun „Eliitkontserdile”. Anna-Liisa Bezrodny ja Henry
David Varema on suure rahvusvahelise haarde ja kogemusega…
Eesti Interpreetide Liidu „Eliitkontsertide” sarjas anti järjekordne nauditav kontsert, esinejaiks Olga Voronova ja Mati Mikalai, kel oli enne võimalus mängida oma kava 15. jaanuaril Tartu linnamuuseumis.
Voronova ja Mikalai on mõlemad EM TA kasvandikud, kes on saanud end täiendada mitmel pool välismaal ja kelle õpingud on päädinud doktoriõppega EM TAs, Mikalail ka juba kaitstud doktoriväitekirjaga. Nad kuuluvad nende eesti muusikute hulka, kellel on seljataga kaalukaid konkursivõite, viimased kummalgi aastast 2000.…
Olavi Sild, Mõtterännakud muusikamaastikel: valik artikleid aastatest 1986–2003. Koostanud Eike SildNeeme ja Martin-Kaspar Sild, toimetaja Aili Saks. Kaane kujundanud Ülo Emmus. E. Sild-Neeme, Tallinn 2010. 125 lk.
Täpsemat pealkirja poleks vist saanudki anda raamatule, täpsemalt Olavi Silla (1949–2003) artiklikogumikule, mida esitleti EM TA kammersaalis 14. oktoobril. Kogumikus on 24 artiklit, mille temaatika haarab valdavalt viiulimängu ja muusiku-interpreedi üleskasvatamisega seonduvat. Kaunis kirjakeeles ja poeetilises sõnastuses mõtiskletakse muusikamaastike fundamentaalselt oluliste küsimuste üle.
Suvevaheaja algus toob Euroopa muusikakõrgkoolides õppijad rändlindudena Eestisse koju. Ja küll on tore, kui mõnigi neist astub üles ka kodupubliku ees. Nii oli Tallinna vanalinnapäevade klassikapäeva 10. juuni hilisõhtune kontsert antud mitme rahvusvahelise konkursi laureaadile Triin Ruubelile, kes suundus pärast muusikakeskkooli lõpetamist õppima Saksamaale. Kontserti reklaamiti küll kui viiulivirtuoosi esinemist, kuid juba kavalehelt oli näha, et tegemist on tõsise ja nõudliku kavaga: J. S. Bachi „Ciaccona”, Chaussoni „Poeem”, Francki Sonaat…
Meie muusikaelus võime sõna „sündmus” all mõelda õnnestunud kontserti, uue helitöö esitust ja palju muud. Kindlasti on aga sündmus see, kui ühelt interpreedilt ilmub kaks plaati korraga. Just sel puhul tahan südamest õnnitleda viiuldajat Sigrid Kuulmanni. Eriline on ka nende plaatide repertuaarivalik. Esimene CD on pühendatud vaid ühele heliloojale: seal esitab Kuulmann koos pianist Marko Martiniga Eduard Tubina loomingut. Saame kuulda Capriccio’t viiulile ja klaverile nr 1 ETW 50, Sonaati…
EMTA interpretatsioonipedagoogika instituudi rahvusvahelise konverentsi kava: Helka Kymäläinen (Sibeliuse akadeemia), „Instrumendipedagoogika ja selle arendamise võimalused”, Ulrike Danhofer (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien), „Harjutamise tulemuslikkusest”, Matti Helin (Sibeliuse akadeemia), „Interpretatsioon läbi pedagoogika”, Nadine Tremblay (Conservatoire à Rayonnement Régional), „Klaveriõppe algastme põhitõed Rennes’i konservatooriumi näitel”, Tõnu Reimann, „Pedagoogiline repertuaar – mis see on?”, Mirjam Kerem, „Sõrmestuspõhimõtete aluste kujundamine viiulimängus”, Niina Murdvee, „Eevalt Turgan 100”, Kristi Mühling, „Eesti kromaatiline kannel ja…
Alati on rõõm, kui meie noored muusikud saavad tunnustust ka väljaspool Eestit. Meil on põhjust soovida õnne peatselt 21aastaseks saavale Triin Ruubelile äsjase esikoha ja eripreemia virtuoospala puhul Kloster Schöntali rahvusvahelisel viiuldajate konkursil. Teda hinnati heaks viiuldajaks juba siis, kui ta õppis Tallinna muusikakeskkoolis Tiiu Peäske klassis. Võtnud osa mitmest konkursist („Noor muusik”, Eesti ESTA I konkurss jt), sai ta 2005. aastal Rumeenias konkursil „Remember Enescu” grand prix’. Õppides juba…
„Violino bis!”: Maano Männi (viiul) ja Christine Bengtsson (klaver, Rootsi) 24. IV Tallinna raekojas.
Maano Männi on Eesti publikule tuntud nimi, olnud ER SO, samuti Tallinna Kammerorkestri ja aastast 2002 Vaasa Linnaorkestri kontsertmeister. Jagades oma elu Eesti ja Soome vahel, mängib siin enda asutatud Tobiase-nimelise keelpillikvarteti esimese viiuli puldis. Christine Bengtsson on Rootsi päritoluga pianist, elab praegu samuti Vaasas. Koos Maano Männiga, kellega koostöö algas 2002. aastal, on ta esinenud Eestis…
Nii nagu korraga puhkevad õitsele mitmed pungad, on kujunemas seaduspärasuseks, et ühele ajale satuvad mitmed olulised üritused. Näiteks sattusid eelmisel reedel ühele ajale Eesti muusika päevade mammutkontsert EM TAs ja Eesti Interpreetide Liidu juubeligalakontsert Mustpeade majas. Nii pidid aktiivsemad kontserdikülastajad paratamatult valima, kus olla. EIL loodi kümme aastat tagasi. Sarnaselt paljude teiste loomeliitudega sai ka siin määravaks järsult kasvanud vajadus toetada ja esile tõsta oma loomeinimesi, antud juhul eesti interpreete.…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.