-
Möödunud pühapäeval sai Mustpeade majas kuulda Johann Sebastian Bachi loomingut. Tegemist oli juba neljanda kontserdiga sarjast „Klaveripalavik”, kus Tallinna Kammerorkestriga soleeris sel korral pianist Peeter Laul.
Kava sisaldas lisaks Bachi Klaverikontserdile d-moll BWV 1052 veel „Brandenburgi kontserte” nr 3 G-duur ja nr 6 B-duur. Selliste teoste kõrvutamine on väga sobiv, sest oli ju viies „Brandenburgi kontsert” omamoodi eelkäijaks uuele klaverikontserdi žanrile, kus märkimisväärne soololõik kergitas klahvpilli tavapärasest saatjafunktsioonist solistipositsioonile. Ajalooline tähtsus nii „Brandenburgi” kui…
-
Schuberti kvintett „Forell” on sagedasti esitatud teos igat sorti muusikute hulgas. Helisalvestisigi on erinevaid, vahel ühtedelt esitajatelt koguni mitmes variandis. Kes teose kord avastanud, näib selle poole ikka tagasi pöörduvat. Nii on lood ka dirigent Jüri Alperteniga, kelle repertuaaris kvintetil oma koht. Vaid mõni kuu tagasi võis kuulda Alperteni soleerimas Mozarti Kontserdiga kahele klaverile. Seega on dirigent rakendatud kontserdiellu pianistina tihedamalt kui mõni „õigusjärgne” klaverimängija. Ajajärgul, mil esineja enda nõudmised…
-
Gavin Bryarsi (1943) muusikaline tegevus on tähelepanu all kõikjal maailmas. Tema loomingu esitajate, plaadifirmade, esinemispaikade ning helisalvestiste loetlemine ületaks mitu korda siinse kirjatüki mahu. Eestiski on tema loomingut ja pillimängu tutvustatud mitmel korral. Bryars oli peakülaline NYYD-festivalil (2003) ning aastal 2006 sai teoks tema autorikontsert RAMi ja Kaspars Putniņši osalusel Estonia kontserdisaalis. Seega ei tohiks Bryars olla siinses kultuuriruumis tundmatu suurus, nagu neljapäevase kontserdi tühjavõitu saal (kus publiku seas viibis…
-
Põhjamaade Sümfooniaorkester ja RENAUD CAPUÇON (viiul, Prantsusmaa) ANU TALI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 24. I.
Eelmisel neljapäeval andis Estonia kontserdisaalis Anu Tali dirigeerimisel kontserdi Põhjamaade Sümfooniaorkester (PSO), solistiks prantsuse päritolu viiuldaja Renaud Capuçon. PSO puhul on tegemist koosseisuga, mis on kasvanud välja Eesti-Soome Sümfooniaorkestrist ja koondab tänaseks eri rahvusest muusikuid. Läinud aasta novembris tähistas orkester oma 10. sünnipäeva debüüdiga Berliini Filharmoonia saalis.
-
Sten Lassmann eesti kontsert
Möödunud neljapäeval toimus Mustpeade majas kolmas kontsert sarjast „Klaveripalavik”, kus esinesid pianist Sten Lassmann, leedulannast viiuldaja Rūta Lipinaitytė ning Tallinna Kammerorkester (TKO) Mihhail Gertsi juhatusel. „Klaveripalaviku” sarja kontserdid on olnud väga põnevad nii võimekate esinejate kui huvitava kava poolest. Sellel kontserdil esinenud muusikaline kolmik on samuti pälvinud preemiaid ja tunnustust nii Eestis kui mujal maailmas, lisaks on neil kõigil veel EMTA doktorandi staatus.
-
Möödunud laupäeval toimus Rotermanni soolalaos advendikontsert „Harmoonia ja energia”, kus esines Kremerata Baltica Sextet koosseisus Rūta Lipinaitytė (viiul), Andrei Valigura (viiul), Zita Zemoviča (altviiul), Ēriks Kiršfelds (tšello), Indrek Sarrap (kontrabass) ja Reinut Tepp (tšembalo) ning viiuldajana Andres Mustonen. Nagu kontserdi pealkiri lubas, pakuti soolalaos harmooniat, leidus energiatki ning tulemata ei jäänud ka laserkiire seiklused vanadel seinamüüridel.
Aleksandr Knaifeli „Lohutaja. Palve Pühale Vaimule”, kontserdi avalugu, oli pisikeseks sissejuhatuskilluks ning esitatud õnnestunult. Kavalehelt…
-
Eelmisel neljapäeval toimus Estonia kontserdisaalis Ivari Ilja klaveriõhtu, kavas Beethoveni ja Chopini looming. Tunnustatud Chopini-mängijana esitab Ilja selle autori teoseid sageli, seevastu Beethovenit pole tema programmides küll pikemat aega esinenud.
-
Kõigi pühakute päeval tähistati hingedepäeva eelõhtut Kaarli kirikus Dvořáki Reekviemiga op. 89, mille kandsid ette Rahvusooper Estonia sümfooniaorkester ja ooperikoor, solistideks sopran Heli Veskus, metsosopran Juuli Lill, tenor Mart Madiste ja bass Piit Volmer. Dirigendipuldis oli Sloveenia Rahvusooperi peadirigent Peter Feranec.
Kirikliku muusika kirjutamine polnud Dvořákile võõras, kuna tema haridus baseerus paljuski lisaks klassikalise muusika traditsioonile ka kirikumuusika tundmaõppimisel. Reekviemi kirjutas Dvořák Birminghami festivali tellimusel 1890. aastal, olles selleks ajaks loonud väga…
-
Mustpeade majas toimus eelmisel neljapäeval „Klaveripalaviku” sarja teine kontsert, kus esinesid pianist Daniil Sajamov ning Tallinna Kammerorkester, dirigeeris Eri Klas. Kõnealune muusikaõhtu oli Sajamovile juba teine ülesastumine Tallinnas lühikese aja vältel. Tegemist on huvitava isiksusega, kelle auhinnalisi kohti rahvusvahelistelt konkurssidelt võib üles lugeda lausa kahe käe sõrmedel. 2006. aasta Tallinna rahvusvahelisel pianistide konkursil hindas publik ta sütitava mängustiili, hea maitse ja laitmatu pianismi poolest oma lemmikuks ning žürii III koha…