Unejõgi. 2016. aasta on alanud teguderohkelt: nimelt alustan Eesti Kontserdi residentuuri just täna Kloostri Aidas kontserdiga, mis on pigem klubilise, ebaakadeemilise atmosfääriga. Teen koostööd rahvamuusik Meelika Hainsooga, kes esitab lõunaeesti regilaule. Olen loonud neile elektroonilised taustad, mida elavas ettekandes miksin. Diskorirollis astun sama asjaga üles ka 17. I Viljandis ja 18. I Türil, kuid peale taustade miksimise mängin seal ka süntesaatorit. Meie kava kannab luulelist pealkirja „Unejõgi“, seda just kava meditatiivse atmosfääri…
27. – 29. detsembrini toimus Gotlandil Visbys rahvusvaheline orelifestival „Listen to our history – told by sound!”, mille eestvedajateks olid Visby toomkiriku esindajad ja rahvusvaheline heliloojate keskus. Festivalil osalesid heliloojad, organistid ja muusikateadlased viiest riigist: Rootsist, Eestist, Lätist, Leedust ja Poolast. Viielt heliloojalt neljast riigist (s.t välja arvatud Rootsi) olid selleks puhuks tellitud ka teosed, tellijaks Visby rahvusvaheline heliloojate keskus. Festivali kolme päeva jooksul anti kuus kontserti ja peeti kaks…
?Lichtwerke ? valguse tulevärk? 12. V teatris NO99. KÜBERSTUUDIO: Monika Mattiesen, Neeme Punder (flöödid), Margo Kõlar (elektroonika), Airi Eras (valgus), kostüümikunstnik Jana Einard, kavas Helena Tulve, Eleonore de Montesquiou, Karlheinz Stockhausen.
Festival ?ORIENT?: Kaug-Ida muusika 6. V Estonia kontserdisaalis. ERSO ja LAN WEI-WEI (pipa, Hiina) SCOTT YOO (Korea/USA) dirigeerimisel, kavas Toru Takemitsu ?Lähenev vihm?, Tan Duni Kontsert keelpilliorkestrile ja pipa?le ning Isang Yuni Sümfoonia nr 4.
Idamaise mõtlemise peenust ja filigraansust võis nautida just enim Toru Takemitsu kammerlikuma koosseisuga teoses ?Lähenev vihm?. Vihmateemat on Takemitsu oma loomingus käsitlenud põhjalikult, tulemuseks kogumik ?Waterscape? (?Vihmasammas?). Peened aktsendid ja iga detaili väljakuulamine on Takemitsule üldiselt…
Sarjas ?Diplomaatilised noodid: Valgevene? kontsert ?Paganini & jazz? 1. IV Mustpeade majas: Trio Minsk koosseisus Alina Sakalouskaja (mandoliin), Mikalai Maretski (mandoliin, Valgevene), Elena Va?kevit? (klaver, Valgevene), kaastegev Tanel Ruben (löökpillid); tants Fine 5, Rene Nõmmiku koreograafia.
See kontsert oli aprillinali sõna parimas tähenduses, arvamus, mida jagasid pärast kontserti mitmedki kuulajad. Küll aga oli kontserdi kava koostatud laia kuulajaskonda silmas pidades ja muusikavalik üsna magusakoeline. Seega andsid tooni hingematvalt kaunid meloodiad: kontserdi…
25. II esietendus Nargen Opera selle hooaja teine Haydni ooper ?Elu Kuu peal?. Kõnelesime dirigent Tõnu Kaljuste ja lavastaja Andrus Vaarikuga lähemalt selle ooperiga seonduvast tööprotsessist.
25. II esietendus Nargen Opera selle hooaja teine Haydni ooper ?Elu Kuu peal?. Kõnelesime dirigent Tõnu Kaljuste ja lavastaja Andrus Vaarikuga lähemalt selle ooperiga seonduvast tööprotsessist.
Jazzi, idamaade muusika ja klubibiidi süntees oli mõeldud noortele.
Sõbrapäeva kontsert ?Geografix + Drum Prana? 10. II Estonias: Brian Melvin, Roland Puusepp, Tanel Ruben (löökpillid), Taavo Remmel (bass), Mart Soo (elektrikitarr), DJ P-Julm ja Zahira tantsijad.
Flötist MONIKA MATTIESEN mõjub muusikapildis maaväliselt hõljuva tegelasena. Tema juhitud Küberstuudio esinemised pole lihtsalt kontserdid, vaid tihti suisa perfomance?i mõõtu sündmused, milles elektroakustiline muusika, video, veidrad kostüümid, soengud ja make-up, valgusre?ii ning omapärased kontserdipaigad loovad kuulaja ümber lausa kosmilise fantaasiaruumi. Küberstuudio sai alguse 2000. aasta paiku Mattieseni projektidest live-elektroonikaga, nimi aga tuli hiljem. Küberstuudio kujundab suuresti muusikapilti eesti heliloojatelt uudisteoste tellimisega, keskses positsioonis flööt ja elektroonika.
TOIVO TULEVI autoriõhtu ?Deux? Niguliste kirikus
21. I: Monika Mattiesen (flöödid), Kädy Plaas (sopran), Risto Joost (kontratenor), Aare Tammesalu (t?ello), Ene Nael (klavessiin), Harry Traksmann (viiul), Jorma Toots (klahvpillid), Tallinna Kammerorkester TÕNU KALJUSTE juhatusel. Kaastegevad Vox Clamantis ja Nargen Opera koor, Margo Kõlar ning Hans-Gunter Lock (heli).
Intervjuus TOIVO TULEVI autoriõhtu eel palusin heliloojal pisut üldisemalt kõnelda oma vaatepunktidest muusikale ja avada veidi ka oma kokkupuuteid rockmuusikaga.
NYYD ENSEMBLE?i kontsert ?Kagel-Abend? 22. I Vanalinnastuudios, dirigent OLARI ELTS, solist Roland Hermann (bariton, Saksamaa).
Mauricio Kageli (1931) instrumentaalteatri ideed on mulle alati tundunud põnevad ja absurdsed, juba alates kusagil NYYD-festivali algusaegadest peale, mil sai näha tema tehtud filme, mis kaugenesid üldse põhimõttest, mis üks ?film? õieti võib olla. Selliseid eksperimente on küll ka hiljem nähtud, aga Kageli-kogemus oli üks esimesi, seega ka eriliselt meeldejääv. Sellest ajast peale on kõik Kagelisse…
Richard Straussi melodraama ?Enoch Arden? (tekst Alfred Tennyson) 13. I Estonia kontserdisaalis: Peep Lassmann (klaver) ja Tõnu Mikiver (lugeja).
Melodraama pole meie tänases muusikapildis just sageli kuuldud ?anr. Kunstide ühendamise ja sünteesimise ajastul võiks ju praegugi keegi midagi analoogilist teha, nagu sai kuulda möödunud neljapäeva pärastlõunal Estonia kontserdisaalis. Peab tõdema, et tegemist on lihtsaima võimalusega viia kokku kirjandus ja muusika või, kui edasi fantaseerida, oleks hea idee korraldadagi selliseid muusika- ja…
16. VI Tallinna Linnateatri Taevalaval: Helena Tulve ?It Is Getting So Dark? (tekst Sei Shonagoni ?Padjaraamatu? ingliskeelsest tõlkest, lavastaja Anu Lamp) ja Benjamin Britteni ?Curlew River? (libreto William Plomer, lavastaja Mart Koldits). Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja kammeransambel Paul Hillieri juhatusel.
Paul Hillieri idee ühendada kaks eri poolust, Britteni ainult meeshäältele loodud ?Curlew River? (?Koovitaja jõgi?) ja Tulve ?naispoolust? kehastav uudisteos, rippus õhus juba pikemat aega. Nüüd on idee saanud reaalsuseks.…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.