-
Tavapäraselt lähenetakse kunstidele pigem (netikommentaarides vähemasti) stiilis „kõik see kamp elab meie – maksumaksjate kulul”. Aga maksumaksjad on ka kultuuriasutused ja mõned neist on üksjagu suured. Kultuuriettevõtluse maksustamine on viimasel viiel aastal läbi elanud mitmeid muutusi ja ainet aruteludeks jätkuks siin mitme Sirbi jagu. Seepärast keskendun sedakorda märksõna: „etendusasutused” ja „käibemaks” ühisosale.
-
Richard Wagneri „Siegfried” Hollandi Nationale Reisoperas: lavastaja Antony McDonald, dirigent Ed Spanjaard, Siegfried – Mati Turi, Mime – Adrian Thompson, Brünhilde – Judit Németh, Fafner – Mika Kares. Esietendus 25. IX Enschede Wilminktheateris.
7. oktoobri õhtul pärast „Siegfriedi” etenduse esimest vaatust elamusest pisut oimetuna Wilminktheateri koridoris seistes ja ümberringi positiivset elevust tajudes sain ma ilmselt kõige lähemale tundele, mida tundsid meie kergejõustiku eestkostjad ja Kanteri fännid 2008. aasta 19. augustil Pekingis,…
-
Kultuurikorraldaja kui kaunite kunstide loojate (sh muidugi ka interpreetide) ja publiku kokkuviija objektiks on teised inimesed. Korraldaja (produtsendi, kuraatori, intendandi – nende ametite nimekiri kultuurivaldkonniti on pikk) ülesanne on keegi midagi tegema saada ja tänapäeval on selleks peamiselt kaks juriidilist vormi: töö- või võlaõigussuhe. Tänane pilk vaatab esimesele ehk kultuurikorraldaja ja tööandja ühisrollile.
-
Seitse aastat õppejõustaatust – TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) kultuurikorralduse erialal ning osalemine mõlema eriala programminõukogus on mulle aeg-ajalt toonud kohustuse mõnes diskussioonis või koosolekul, kus taas hakatakse hädaldama, et meil ei tegelda kultuurimänedžeride järelkasvuga, näpp püsti ajada ja asjade tegelikku seisu selgitada. Niisiis, teeme asja veel kord selgeks. Viljandis on nelja-aastane kultuurikorralduse diplomiprogramm kultuurhariduse osakonnas ja sinna saavad tulla keskharidusega inimesed nii päevaõppesse kui ka avatud…
-
Tere, astromuusik Urmas!
Käisin sinu autorikontsertidel, mis kahes Eesti Kontserdi majas – Pärnus 15. septembril ja Jõhvis 17. septembril – avasid ühtlasi ka korraldaja ning Pärnu Filharmoonia hooaja. Et vabakutselise staatus on andnud mulle seni esinemata võimaluse sündmusi kõrvalt vaadata, nõustusin kultuurilehe ettepanekuga vahendada kahel kontserdil kogetut ka lugejatele. Aga miks kirja vormis? Vaata, Sisask, sinu looming on üks väga avalik asi, millest ühtegi oopust ehk „last”, nagu neid ise…