Floridante hooaja avakontserdile pealkirjaga „Meder ja Buxtehude“ oli kuulajaid kutsutud nautima ehedat Läänemere barokki, seda nii esitajate kui ka muusikateoste loojate poolest.
Õhtumaa kultuuri tähtteost, 1724. aastal Leipzigis loodud liturgilise muusika suurvormi oli nii kuulama kui ka esitama kogunenud suur rahvahulk.
Tänavusse märtsikuu kontserdiellu mahtus eripalgelisi sündmusi, millest väisasin nelja. Kajastan neid retrospektiivses järjekorras, s.t vähikäigu meetodil.
31. märtsil, esimesel ülestõusmispühal leidis Viimsi Artiumi suures saalis koostöös Eesti muusika- ja teatriakadeemiaga aset kontsert pealkirjaga „W. A. Mozart „Väike öömuusika““. Esines viiuldaja Triin Ruubeli ümber koondunud andekatest üliõpilastest ja kogenud professionaalidest koosnev 13-liikmeline keelpilliorkester.…
Juulikuu. Põllumehe ja aiapidaja tööviljad küpsevad, marjad küpsevad. Suvisel kultuuripõllulgi on kenakesti vaeva nähtud, et hõrgud viljad rahva ette tuua. XXIII Haapsalu vanamuusikafestival (6.–10. VII) päädis suurejooneliselt, selle lausa baroklik küllusesarv oli isuäratavaid muusikavilju täis. Festival, korraldajaks muusikaühing Studio Vocale ja Toomas Siitan, pakkus kuurortlinna õdusasse miljöösse väärtuslikke muusikaõhtuid, viidates taas…
Ajalugu on pidevas muutumises. Peale globaalsete nihete ühiskonnaelus muutub ka inimeste suhestumine kunsti. Ikka ja jälle nendime tänapäeval, kuivõrd kiiresti teiseneb religiooni, teaduse ja kunstide kontseptuaalne külg. Filosoofiadoktor Esa Saarise sõnul oli teaduse algne mõte ühendada inimene maailmaga. Tänapäeval on toimunud eri valdkondade ja distsipliinide totaalne institutsionaliseerumine, tulemuseks üsnagi ühekülgne ja…
Sarja „Tormis üle maa“ kontsert 22. VIII Türi Püha Martini kirikus, esines Eesti Rahvusmeeskoor, dirigent Mikk Üleoja, kaastegevad olid Katrin Targo (sopran) ja Pipilota Neostus (flööt).
Eesti Rahvusmeeskoori (RAM) kontserdid Veljo Tormise 85. sünnipäeva tähistamiseks Eesti Kontserdi sarjas „Tormis üle maa“ anti helilooja sünnipäevakuul: 19. augustil Rõuge, 20. augustil Vahastu ja 22. augustil…
Tähelepanuväärne on fakt, et inglise interpreet Christopher Stembridge väisas Eestit esmakordselt 1991. aastal. Seega on tema kontsertvisiitide ajalugu niisama pikk kui taasiseseisvunud Eestil. Nüüdse külaskäigu ajavahemikku 26. kuni 31. märtsini mahtus neli kõrgetasemelist kontserti.
Cambridge’is keeli ja Oxfordis muusikateadust õppinud interpreedi lava- ja pedagoogikarjäär on aukartustäratav. Kakskümmend aastat töötas ta muusikalektorina Iirimaal…
„Helisevad šedöövrid“: Antiik-Kreeka meloodiad ja nende ainetel loodud muusika 15. III Kadrioru kunstimuuseumis. Esines ansambel FA Schola koosseisus Raho Langsepp (flöödid, šalmei), Lilian Langsepp (harf, lüüra), Tarmo Tabas (laul) ja Janno Mäe (traditsioonilised löökpillid).
„Helisevad šedöövrid“ on Eesti Kontserdi ja Kadrioru kunstimuuseumi koostöös võrsunud kontserdisari, kus lõimuvad muusika ja kunst. Seekord kandis…
Teatavasti on Eestis palju oreleid (muidugi kõikvõimalikus mängukorras), kuid küsimus, milline on nende kõlamaailm ja mis tüüpi pillid need on, toob tihti kaasa asjatundjategi õlakehituse. Millise ajastu muusika millise oreliga kokku viia, kuidas rakendada mängutehnikat ja valida registreid, milline on orelist paiskuva kõlamassi ja kiriku akustika vastasmõju? Need küsimused jäetakse mõnevõrra…
Juba paar aastat tagasi on Niguliste muuseumis-kontserdisaalis peale suure Rieger-Klossi oreli väike kooriorel, mis on paigutatud kiriku altaripoolsesse külge kõrgele võlvialusesse – sinna, kus oli arvatavasti selle kunagine asukoht. Kahjuks puudub ajaloolise pilli kohta mis tahes fotomaterjal ning XIX sajandil oli see orv kaetud vappepitaafiga.
Koorioreli on ehitanud Ago Tint, Väike-Maarja kiriku…
Eesti Interpreetide Liidu (EIL) XIII hooaja avakontsert 4. IX Mustpeade maja valges saalis: Irina Zahharenkova (klaver), kavas Johann Sebastian Bachi ja Henri Dutilleux’ looming.
XXVIII Tallinna rahvusvaheline orelifestival 31. VII – 10. VIII, korraldaja Eesti Kontsert, kunstiline juht professor Andres Uibo.Optika valdkonnas kasutatakse prismat valguse spektriks lahutamiseks. Selle abil saab uuritavas objektis vaadelda kord üht, kord teist erivärvilist tahku. Ka kõlailmas toimuv on mitmetahuline nähtus, mille ilminguid saab üksikult käsitleda. Värvide sünniks vajame teatavasti valguse…
Eesti Interpreetide Liidu sari „Kammermuusika Mustpeades”: barokkansambel Floridante koosseisus Ele Raik (barokkoboe), Meelis Orgse (barokkviiul), Tõnu Jõesaar (barokktšello) ja Saale Fischer (klavessiin) 16. I Mustpeade majas.
Hollandi barokilaulja Peter Kooij 16. – 19. I Tallinnas: meistrikursus Väravatornis ja lõppkontsert Mustpeade majas.
Barokkmuusika laulmine on Eestis viimastel aastakümnetel järjest elavnenud. Üha hoogsamalt võetakse ette kantaadid, oratooriumid, passioonid, kas siis kirikupühadeks või festivalide raames, mis on paljudele igati rõõmustav nähtus. Ometi on seejuures meie lauljatele ja instrumentalistidele mõneti hämaraks jäänud…
Tallinna Barokkorkestri (TBO) 25. hooaja avakontsert: solistid Teele Jõks (metsosopran), Reet Sukk (plokkflööt), Alise Juška (barokkviiul), Reinut Tepp (klavessiin) ning TBO koosseisus Meelis Orgse, Elo Tepp, Mall Help, Mari Aasa, Egmont Välja, Siret Lust ja Taavi-Mats Utt. 8. IX Tallinna Rootsi-Mihkli kirikus.
Bachi kuuehäälse ricercare’i teema pingestatud intervallika läbistas kiriku akustika ülima…
Järgneva teema-arenduse vallandasid ansambli Corelli Consort 20. tegevusaastat tähistanud kontsert Tallinna Mustpeade majas ning õdus vestlus selle ja kontserdiorganisatsiooni Corelli Music eestvedaja, viiuldaja ja kultuurikorraldaja Mail Sildosega. Ehkki vestlust ilmestas siinkirjutaja vanusest tingitud kalduvus minna nostalgiliseks, peab nentima, et kakskümmend aastat ühele enamasti riikliku dotatsioonita kollektiivi loometegevusele truuksjäämine on tõesti pikk…
Mustpeade maja haruldase akustikaga saalid on ammugi muutunud tähenduslikuks baastekstiks igale tallinlasele. Tekstiks, mis seostub suurejoonelisuse ja pidulikkusega, mis paneb selga sirgu ajama ja end väärikamana tundma. Ühtlasi on see renessansshoone üks kaalukamaid turismimagneteid Tallinna vanalinnas.
Ajalooveergudelt selgub, et kaupmeeste ühendus, mis oli oma patrooniks valinud legendaarse mustanahalise väepealiku Püha Mauritiuse, olevat…
XXIII „MustonenFest – Barokk!?” 28. I – 4. II.
Traditsiooniliselt kesktalvine, järjekorranumbrilt kahekümne kolmas festival uue nimega „MustonenFest – Barokk!?” päädis 4. veebruaril galakontserdiga Estonia kontserdisaalis. Ajaloolise järjepidevuse kohaselt pakuti kuulajaskonnale ka sel aastal valdavalt suurekoosseisulisi esitusi orkestritelt, kooridelt, Hortus Musicuse laiendatud ansamblilt, kuid nende sekka mahtus ka mõni kammerlikum kontsert. Tänavuse…
Augusti viimasel nädalalõpul agentuuri Corelli Music korraldatud festival „Tallinna tornid” oli uskumatult mitmepalgeline muusikapidu, mistõttu järgnev on vaid põgus pilguheit mõnele sündmusele ega pretendeeri universaalsele kajastusele ja tervikpildi illusioonile. Luban endale siiski katse anda mõningane ettekujutus festivali ulatusest, visandades kas või selle kontuuridki.
Festival andis oma reklaamitekstides värvika märksõnade rea: muusika/arhitektuur/ ühislaulmised/lillefestival/muinastulede…
V Türi kevadfestival 12. – 15. V
V Türi kevadfestival, patrooniks unustamatu Fred Jüssi, toimus sel aastal alapealkirjaga „Tähistaevas” ja muusikasündmuse keskmes oli astronoomia. Sellele pühendati fotonäitus (koostöös Tartu observatooriumiga), loengud ja raadio „Ööülikooli” salvestused, kontserdid, kosmoseteemaline animafilmi töötuba, tähetorni Orion ja Mart Saare majamuuseumi külastus Hüpassaares ning palju muud.
Festivali korraldaja Iren…
XXII Tallinna barokkmuusikafestival 28. I – 10. II , kunstiline juht Andres Mustonen.
Veebruari alguses „Tallinn – Euroopa kultuuripealinn 2011” ürituste raames toimunud XXII barokkmuusika festival on sedapuhku taas ajalooks saanud. Tallinna tänavate seisukord lõi jalakäijatest kuulajaskonnale kõik võimalused harrastada tõelist jäätantsu. Iluuisutamise maailmameistrivõistlustest inspireerituna kujutlesin end üksiksõidu vabakava sooritajaks ning…
Georg Friedrich Händeli oratoorium „Messias”(„Messiah”): Eesti Filharmoonia Kammerkoor (EFK), Tallinna Kammerorkester (TK O), solistid Sophie Daneman (sopran), Clare Wilkinson (metsosopran), Thomas Walker (tenor) ja Uku Joller (bass), dirigent Daniel Reuss. 21. XII Türil kultuurikeskuse saalis.
Händeli oratoorium esitati mullu, nagu ikka jõulude eel, kahel õhtul. Kiriku akustikast olid korraldajad sedakorda loobunud,…
Kontsert „Schütz, Pärt, Bach”: Eesti Filharmoonia Kammerkoor (EFK) Frieder Berniuse juhatusel, orelil Ene Salumäe. 7. XI Niguliste kirikus.
Novembriõhtusel kontserdil oli esindatud kolm heliloojat, kelle looming moodustab mõttelise ahela üle sajandite, ühendades kõike olemasolevat. Kuulaja sai kogeda helendava nimbusega muusikat, mis mähkub ümber pühade tekstide. Siin peegeldus vaimsus, mis ulatub meie aega…
Saksa hilisbaroki instrumentaalstiilist annab suurepärase ülevaate Georg Philipp Telemanni 1740. aastal trükis ilmunud tsükkel „Essercizii Musici”, mis sisaldab tema elu viimase kümne aasta loomingut. Helilooja ise on suhtunud vägagi tunnustavalt oma viimasesse oopusse. Seda tõendavad tema sõnad oma autobiograafias aastast 1739. Pealkirja järgi on tegemist küll harjutuste kogumikuga, mitte just eriti „kõrgelennulise”…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.