Saksakeelse kultuuriruumi tähtsaimal teatrifestivalil näidatud kuuest lavastusest jõudsid üle rambi ehk ekraani kaks, mööndustega kolm lavastust. Vaid üks pakkus tõelise elamuse.
Festival „Theatertreffen“ 1. – 9. V veebis.
Eriline aeg vajab erilisi lahendusi. Esimest korda 57aastases ajaloos korraldati saksakeelse kultuuriruumi tähtsaim teatrifestival „Theatertreffen“ otsast lõpuni virtuaalselt. Iseasi, kui erilistest lahendustest siin rääkida saab.
Kultuuriväljal valitseb pildil olemise paine, küllap ise endale võetud eneseõigustuse kohustus: tuleb end näidata,…
Kahju, et „Üleminekuaja inimeste“ puhul on dramaturg olnud nii pealiskaudne: sisuliselt olulised ja huvitavad ideed on läbi kapatud, et ühte lavastusse kokku suruda kogu maailm.
Etenduskunstide kõrgharidusõppes tõuseb esile kaks võrdselt tähtsat poolt: baasõpe ja käsitööoskus ning kriitiline, avatud mõtlemine.
Tänavu möödub sajand Eesti teatrihariduse algusest: 1920. aastal asutas lavastaja Paul Sepp õppestuudio, millest kasvas välja Eesti Draamateater. Mis sünnib aga praegu Eesti teatrihariduses? Vestlusringis, kus keskenduti etenduskunstide kõrgharidusõppe bakalaureusetasemele, osalesid Tartu ülikooli Viljandi kultuuriakadeemia etenduskunstide osakonna juhataja Taavet Jansen, Eesti muusika- ja teatriakadeemia lavakunsti osakonna peakoordinaator…
Rimini Protokolli töödes on lava labor, katsekeskkond, kus luubi alla võetakse ühiskondlikud süsteemid ja suhted.
Rimini Protokolli 20. aastapäevale pühendatud festival detsembrist 2019 kuni maini 2020 Berliinis.
Nüüdisetenduskunsti arengut vahest enim mõjutanud lavastajate kollektiiv Rimini Protokoll tähistab sel kevadtalvel Berliinis oma 20. tegutsemisaastat. Astun Berliini olulisima etenduskunstimaja HAU2 trepist üles. Iga trepiastme kohale on riputatud ühe Rimini Protokolli lavastuse foto ja lühikirjeldus.
Ootamatult tunnen, kuidas sammun justkui omaenda mälestusi…
Paistab, et Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo tundsid end Viini Burgtheateris kammitsetuna, nende „Meister ja Margarita“ on hillitsetud ja liiga kinni romaani sündmustiku lavale panemises.
Viini Burgtheateri „Meister ja Margarita“, autor Mihhail Bulgakov, lavastajad, lava-, kostüümi- ja videokunstnikud Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo, dramaturg Götz Leineweber, muusikaline kujundaja Jakob Juhkam, liikumisjuht Jüri Nael, valguskujundaja Marcus Loran. Mängivad Norman Hacker, Felix Kammerer, Stefanie Dvorak, Rainer Galke, Annamária Láng, Philipp Hauss,…
Nii Kädi Metsoja, Kadri Noormets, Renate Keerd, Barbara Lehtna kui ka Ruslan Stepanov ja Artjom Astrov on loonud väljenduslaadilt abstraktse lavastuse ning nende käsitletud teemasid üheselt mõista pole sugugi kerge.
„tegeele“, lavastaja ja tantsija Kädi Metsoja, kunstnik Lars Schmidt, valguskunstnik Karolin Tamm, helikujundaja Renzo van Steenbergen, dramaturg Kaja Kann. Esietendus 11. IV Kanuti gildi saalis.
Tartu Uue teatri „mobiilsed definitsioonid“, lavastaja Kadri Noormets, helikunstnik Andres Lõo, valguskunstnik Karl…
Oslo teatrifestivali läbivateks teemadeks kujunesid intiimsus ja haavatavus. Kunstnikud olid kaevunud oma sisemusse: otsiti sisemist häält, siseruumi, sisemist mina.
Näidendi „Tasa, vaikselt sõudvad pilved …“ on Urmas Lennuk kirjutanud Kuressaare Linnateatri tellimusel ning näidatakse selles üht traagilisemat peatükki Eesti iseseisvuse teel.
Kuressaare Linnateatri „Tasa, vaikselt sõudvad pilved . . . .“, autor Urmas Lennuk, lavastaja Raivo Trass, kunstnik Jaak Vaus, helilooja Feliks Kütt. Mängivad Markus Habakukk, Jürgen Gansen, Tanel Ting, Katrin Kalma, Jane Napp, Rauno Kaibiainen, Harry Kõrvits, Arvi Mägi, Rasmus Vendel, Juhan Soon, Uku Pärtel Rand, Uku Pokk…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.