„Eliitkontserdid IX”: klaveriduo Mati Mikalai – Kai Ratassepp 8. V Estonia kontserdisaalis.
Mitu head aastakümmet tagasi oli meil regulaarselt kontserteeriv klaveriduo Anna Klas – Bruno Lukk, kelle esinemiste kvaliteedimärgiks oli kõrge professionaalsus. Tõrvik anti edasi järgmisele duole Nata-Ly Sakkos – Toivo Peäske. Seegi tõrvik loitis pikki aastaid heleda leegiga, kuni järjekordselt üle anti. Nüüdseks on meil uus esiduo Mati Mikalai – Kai Ratassepp, keda kuuleme küll harva, aga enamasti ühe klaveri…
Austusavaldus
Mälestusteraamatuid ilmub meil viimasel ajal üsna laias valikus, küll seiklustest mitmel pool maailmas, juhtumistest eluradadel, töösaavutustest või lapsepõlvest. On ka mälestusraamatuid meie hulgast lahkunud pianistidele nagu „Kestvas valguses” Lilian Semperist (2008) või „Meistri haare” Bruno Lukist (2009). Hiljaaegu nägi päevavalgust „Maestra Anna Klas 100” koos DVDga, koostajaks Ada Kuuseoks. Need kolm raamatut on omamoodi õpilaste järelehüüe oma armastatud ja austatud õpetajale-interpreedile. Ühest küljest sünnib õpilaste arvamustest paratamatult päris palju korduvaid…
IX rahvusvahelise Fryderyk Chopini konkursi galakontsert 5. II Estonia kontserdisaalis.
See oli 1997. aastal, kui Narvas sündis esimene arglik katse kuulutada välja noorte pianistide Chopini loomingule pühendatud konkurss. Tookord sattusime Lilian Semperiga olema konsultantideks konkursi kava koostamisel. Ettevõtmine sai teoks ja sellest kasvas 1999. a välja Baltimaade I rahvusvaheline pianistide konkurss – sellise ametliku nimetusega. Tookord pärjati ka esimesed laureaadid Eestist: III koha said Mihkel Poll nooremas ja Hando Nahkur vanemas…
Mihkel Mattiseni klaveriõhtu 13. XII Estonia kontserdisaalis.
Kuidas meeldib teenida kahte isandat? Kuhu langetada prioriteet? Kas õnnestub end väärikalt jagada? Mihkel Mattisen on viimasel ajal teinud valdavalt popmuusiku, laulukirjutaja ja muusikaprodutsendi valiku. See tuleb tal hästi välja, pakub ilmselt palju rahuldust ja rõõmu, tuues ka leiva lauale. Klassikalise pianisti tee on karm ja halastamatu, see nõuab palju aega, pühendumist, järjekindlust ja armastust. Siis ei jää ka rahuldus ja rõõm tulemata, aga…
II Tallinna rahvusvaheline pianistide konkurss 9. – 18. XI
Nüüd siis tuli see aeg, kus kõik on analüüsitud, lihvitud ja tehniliselt täiustatud, energia suunatud ühele kindlale tahtmisele – avada end kõige paremal moel. Hea esineja ei paljasta oma hinge üksnes kuulajale, vaid ka iseenesele. Oma esinemist teostades elatakse üle hulk erinevaid eluvaldkondi. Lõpetanud vastutusrikka esinemise, pole ükski interpreet enam see, kes ta oli esinemist alustades.
Spetside suhtumine interpretatsiooni on üldiselt mõistuspärane. Kaasa…
EIL i 10. hooaja avakontsert „Viiuldajad ja pühendused”: Sigrid Kuulmann-Martin ja Marko Martin 13. X Mustpeade majas, Kammermuusika mammutkontsert 14. X samas, organistide galakontsert 15. X Niguliste kirikus ning parimate pianistide kontsert „Tallinna Muusikakeskkool 50” Eestile esindusklaveri ostmise toetuseks 16. X Estonia kontserdisaalis.
Muidugi, sa ei võigi teada, sest sind ei olnud sellel festivalil näha. Sa ei teinud targasti, kui ei tulnud kuulama vaheldusrikast ja sisukalt esitatud kammermuusikat. Sa ei tea,…
Kontserdisari „Kuldne klassika”: Pärnu Linnaorkester, Irina Zahharenkova (klaver), dirigent Jüri Alperten 15. X Estonia kontserdisaalis.
Rõõm oli kuulata Pärnu Linnaorkestrit niisuguses suurepärases vormis. Väike koosseis (nt vaid kaks pulti 1. viiuleid) kõlas täiuslikult. Kõik pillirühmad olid oma ülesannete kõrgusel. Dirigent pani Mozarti ooperiavamängu „Figaro pulm” (1786) kohe hea hooga uhkelt kõlama. Ei puudunud palju tundumaks, et mängib suur orkester. Tempo oli äge ja kõik säras. Ka Haydni Sümfooniast („Üllatussümfoonia” G-duur 1791) oli…
„Meistriklass II ” – „Mozart Tallinnas”: Kalle Randalu (klaver), Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Christoph Poppen 30. IX Estonia kontserdisaalis.
Kontserdi avapala Erkki-Sven Tüüri „Lighthouse” keelpillidele (1997) tegi meie kõrvad lahti ja meeled erksaks, tuues oma mitmekoelise helikangaga esile Tüürile iseloomulikud rahutud kromaatilised kobarad ja hingeldavad seisakud. Stravinski olevat öelnud, et mõned heliloojad on nagu tuletornid, heites valgust üle sajandite. Mõtterikka muusika jälgimiseks kulus mõni aeg, et kohaneda külalisdirigendi Christoph Poppeni (Saksamaalt)…
CD: Fryderyk Chopin. Żal. Kurbus. Vardo Rumessen – klaver. Helirežissöör Tanel Klesment, kujundus Tiina Saldre, toimetaja Virve Normet. Estonian Record Productions, 2011.
Lennuõnnetus Smolenski lähedal aprillis 2010 viis manalateele Poola presidendi Lech Kaczyński, tema abikaasa ja tema valitsusliikmetest kaaskonna. Poola rahva šokk ja sügav lein vapustas kogu maailma. Hukkunute mälestusele on Vardo Rumessen pühendanud CD „Żal” poola rahva lemmikhelilooja Fryderyk Chopini muusikaga.
24. mai oli see rõõmus päev, mil ERR i I stuudios esitleti uut Estonia kontsertklaverit seerianumbriga L-274-7587. Selleks puhuks oli stuudiosse kogunenud hulgaliselt muusikuid ja muusikategelasi. Klassikaraadios samal ajal üle kantud kontserdil said kokkutulnud kuulata ja hinnata uue klaveri kõlaomadusi erinevatelt esitajatelt erineva repertuaariga. Huvitav oli kuulata, kuidas keegi sellelt pillilt stuudioakustikas kõla kätte saab. Mängisid Peep Lassmann (Messiaen), Aleksandra Juozapėnaitė-Eesmaa (Čiurlionis), Lauri Väinmaa (Schubert-Liszt), Ralf Taal (Chopin), Mati Mikalai…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.