Festivali kava oli kahe päeva peale jagatud targalt ja kuulajale pakuti head vaheldust. Kõikides kavades oli esindatud eesti muusika, sai kuulda ka esiettekandeid.
I klaverifestival „Klaveri embuses“ 7. – 8. Kadrioru lossis.
Selleks, et juttu teha äsja lõppenud klaverifestivalist, tuleks korraks vaadata 75 aastat tagasi. Miks? Et aru saada, kust sünnivad head ideed ja uudsed esinemisvormid. 1943. aastal andsid Moskva konservatooriumi väikeses saalis klaveriduona debüütkontserdi kaks eesti pianisti: Anna…
Kuidas juhtus, et 16 Eesti pianisti „invasioon“ rahvusvahelisele võistlusele korda ei läinud?
Tallinna rahvusvaheline pianistide konkurss (TIPC) 13. – 23. XI. Osales 47 pianisti 14 riigist. I preemia – Anna Szałucka, II preemia – Boqiang Jiang, III preemia – Darja Parhomenko, finalistidiplomid – Risa Ohkubo, Adrian Brendle, Justas Stasevskij, eripreemiad – Karl Johan Nutt, Anna Szałucka, Boqiang Jiang.
Lõppema hakkav aasta on oma tõsiste võimuvõitlustega nii poliitikas, majanduses kui ka rahvuslikul pinnal tekitanud ärevaid meeleolusid. Kaine arvestus ja võimuihalus on…
Kaheksa kangelasteo temperatuurile soovinuks juurde mõnd soojakraadi, rohkem loomingulist intensiivsust, energiat ja tuld.
Sari „Romantiline klaver“ hooajal 2015/2016 Estonia kontserdisaalis: kunstiline nõustaja Sten Lassmann, esinesid Kai Ratassepp, Irina Zahharenkova, Mariam Batsašvili, Sten Heinoja, Marko Martin, Ralf Taal, Mihkel Poll ja Sten Lassmann, kontserdieelse loengu pidasid Toomas Siitan, Mart Kalm, Viivi Luik, Sirje Helme, Rein Veidemann, Lauri Vahtre ja Toomas Paul.
Eesti Kontserdi Estonia kontserdisaalis homme lõppevat hooaega läbis septembrist maikuuni…
See oli kauge 1999. aasta, kui sündis idee tähistada Frederyk Chopini 150. surma-aastapäeva noorte klaverimängijate rahvusvahelise konkursiga Narvas. Peainitsiaatoriks olid Poola suursaadik Eestis ja Poola kultuuriministeerium. Tookordne suursaadik Jakub Wołąsiewicz on meenutanud: „Kui teatasin oma ettepanekust korraldada konkurss, küsisid inimesed mitmelt poolt, miks just Eestis ja miks nimelt Narvas. Vastus on lihtne: armastan Chopini muusikat ja Poola vabariigi suursaadikuna Eestis otsustasin korraldada sellel külalislahkel maal, kus elavad nii sümpaatsed inimesed,…
Muusikaakadeemia doktorant pianist Mihkel Poll andis välja oma esimese soolo-CD (Ondine) 2009. aastal, kavas Raveli, Šostakovitši, Aleksandr Mossolovi, Ligeti ja Helena Tulve teosed. 2015. aasta lõpul ilmunud uuel Soomes salvestatud sooloplaadil Poola plaadifirmalt Dux kõlab Georgi Enescu, Béla Bartóki, Erkki-Sven Tüüri ja Tõnu Kõrvitsa looming. Plaadi bukletis (tekst poola ja inglise, kuid mitte eesti keeles) analüüsib Kristel Pappel teoseid ja annab esitajast lühiülevaate. Plaadi kontsertesitlus oli mullu 7. detsembril Mustpeade Maja…
Sari „Romantiline klaver“: üleriigilise pianistide konkursi võitja Sten Heinoja klaveriõhtu 22. XII Estonia kontserdisaalis.
Jõulukuine lumeta roheline loodus on meid üllatanud – murulapil õitsevad juba lilledki. Tegelikult me ju soovime viibida roheluses, naudime rohelusest pakatavat loodust, puhkevaid pungi ja toitumegi hea tervise nimel meeleldi just millestki rohelisest. Tärkav roheline oma õrnuses ja hapruses erutab ja on paljutõotav.
Roheline oli ka Sten Heinoja esimene avalik klaveriõhtu meie publiku ees. Viimase viie aasta konkursivõitude ja -preemiate…
Eesti interpreetide liidu XIII, peamiselt kammermuusikast koosneva hooaja lõpetuseks kujunes Kristi Kapteni klaveriõhtu Pärnu raekoja saalis 19. ja Tallinnas Mustpeade maja Valges saalis 21. mail.
Me teame Kristi Kaptenist, et ta saavutas 2011. aastal esikoha rahvusvahelisel pianistide konkursil Tallinnas, omandas magistrikraadi Šotimaa kuninglikus konservatooriumis Glasgow’s ja õpib aastast 2013 EMTA doktorantuuris prof Peep Lassmanni juhendamisel. Kuigi Kristi Kapten on esinenud solistina ja kammermuusikuna Edinburghi ja Glasgow’ festivalil, Suurbritannias, Soomes, Rootsis, Leedus ja…
Sarja „Gurmee“ kontsert „Pühendus“ 6. III Estonia kontserdisaalis: ERSO, EMTA sümfooniaorkester, dirigent Neeme Järvi, solistid Aleksander Toradze (klaver) ja Arvo Leibur (viiul).
Sarjas „Suurlinna tuled“ kontsert „London“ 13. III Estonia kontserdisaalis: ERSO, Eesti Filharmoonia Kammerkoor, Tallinna Poistekoor, dirigent Neeme Järvi, solist Kalle Randalu (klaver).
Küll on hea, kui ajal, mil meie tähelepanu ja mõtted kipuvad paratamatult seostuma maailma katastroofidega, sündmustega Ukrainas ja probleemidega meie oma armsas Eestis, on võimalik kas või mingikski…
VIII Eesti pianistide konkurss 20. – 28. XI Tallinnas
Konkursist võttis osa 28 mängijat, enamasti vanuses 23–25 aastat. Esinejad olid EMTA üliõpilaste või magistrantide seast, õige mitu neist õpib paralleelselt mõnes välisriigis (Itaalias, Inglismaal, Saksamaal).
Või vastupidi, oli ka osavõtjaid, kes olid saabunud siia õppima välisriigist (Hispaaniast, Hiinast, Lõuna-Koreast, Leedust).
Žürii (esimees Vanessa Latarche Londonist, Juris Kalnciems Läti muusikaakadeemiast, Mats Widlund Rootsi kuninglikust muusikakõrgkoolist ning EMTA professor Marje Lohuaru ja…
Eesti Interpreetide Liidu suvesari Mustpeades.
Kui tänavune juulikuu on meile kinkinud palju päikest ja kogu soojuse, mis meil seni on saamata jäänud, siis sama helde on olnud selle suve kontserttegevus. Tegelikult on olnud koguni muusikafestivalide uputus. Kas minna metsa mustikale, püüda järve ääres kala, peesitada mererannas või korjata suvekodu aias vaarikaid? Kogu see suurepärane valikuvõimalus ei sega õhtul astumast üle mõne kontserdisaali läve muusikat nautima. Arvukad turistid, kes täidavad oma ringkäikudega…
Seda lugu ärgitas mind kirjutama 6. VI Sirbis avaldatud teade Eesti muusikafondi ja heliloojate liidu korraldatavast loomelaborist muusika- ja huvikoolide vanemate klasside ning gümnaasiumi ja keskastme õpilastele. Loovuse suvekoolis käiakse 4. – 8. VIII Viljandi muusikakoolis ja Viljandi kultuuriakadeemia muusikamajas.
Sillamäe ajaleht on avaldanud Leo Dubovski mõtte: „Ma ei tunnista ühtegi teist religiooni peale muusika. Aga see ei tähenda, et oleksin ateist.” See noormees (sünd 1993) armastab barokkmuusikat, prantsuse keelt ja kultuuri, orelit, klavessiini ja riiete modelleerimist. Kas seda on vähe või palju? Vähemalt näitab see aktiivset ellusuhtumist.
„Eliitkontserdid”: Mati Mikalai klaveriõhtu 11. II Estonia kontserdisaalis.„Kammermuusika Mustpeades”: Olga Voronova (viiul) ja Mati Mikalai (klaver) 27. II Mustpeade Maja valges saalis.
Pikakasvuline, väärikas, tumedajuukseline daam, kes Estonia kontserdisaalis publiku hulgas ringi liigub, on meie vanemapoolne pianist ja pedagoog aegadest, mis nooremale põlvkonnale on jäänud kaugeks. Erna Saar on saja aasta lõikes jõudnud viimasesse aastakümnesse, ent on ikka sama reibas ja kaunis, nagu ta oli õpingupäevil Tallinna konservatooriumis. Olime siis Bruno Luki sõjajärgse perioodi esimesed ühest generatsioonist õpilased: Erna Saar, Hilja Olm, Eugen Kelder, Vaike Vahi ja minagi. Nüüd oleme Ernaga kahekesi…
„Con brio” oli aastaid periooditi toimuv noorte interpreetide kontsertkavade ülevaatus Estonia kontserdisaalis, kus autoriteetse komisjoni ja publiku ees võis ennast tulevaseks artisti elukutseks proovile panna. Ulatusliku kava tohtis esineja ise vabalt valida, kusjuures oli oluline mängida sellist repertuaari, mis andis võimaluse näidata end mitmekülgselt ja soodsas valguses. Preemiaks olid esinemisvõimalused Eesti piires orkestriga või ilma. See ettevõtmine ei olnud üldsegi halb, aastate jooksul kerkisid esile paljud meie lavadel tänapäevalgi esinevad…
Jevgeni Mravinski nimelise XIX rahvusvahelise muusikafestivali kammerkontsert: Peterburi Filharmoonia Akadeemilise Sümfooniaorkestri solistide ansambel 29. V Vene Kultuurikeskuse kammersaalis.
Vene kultuurikeskuse kammersaal on oma olemuselt, väljanägemiselt ja akustikalt Tallinnas üks paremaid paiku kammermuusika viljelemiseks. Nagu me teame, on kultuurikeskuse imposantne neoklassitsistlik hoone ehitatud sõjas hävinud kino Grand Marina asemele. Hoone valmis 1954. aastal ja kujundati ajastule vastaval tipptasemel. Interjööris võeti näiteks kasutusele koguni Moskva metroojaamade seinavalgustite analoogid. Kultuurikeskus näeb välja väärikas. Kammersaal…
„Noor muusik” 4. – 8. IV Mustpeade majas ja Estonia kontserdisaalis
Järjekordne konkurss noorukestele pilliõppijatele! Võib tekkida mõte, et palju neid võistumängimisi küll vaja on ja kas üldse ongi? Kui võtame kokku viimase aja konkursid ainuüksi klaverimängijatele, siis, uskuge või mitte, on neid aastas kümne ringis. Poleks ülearune teadvustada, millised need siis on: rahvusvaheline Chopini konkurss Narvas, rahvusvaheline „Noor muusik” Tallinnas, Bachi konkurss Narvas, klaverikontsertide konkurss Narvas, noorte pianistide konkurss Tartus,…
„Jumalik komöödia”: Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, dirigent Nikolai Aleksejev, solist Kalle Randalu (klaver) 15. III Estonia kontserdisaalis.
Seekord sattus kontserdipublik tõeliselt kahe tule vahele. Kavas olnud Pjotr Tšaikovski ja Boriss Tištšenko teosed, mis keerlesid Dante Alighieri „Jumaliku komöödia” („La divina commedia”) ümber, haarasid oma hirmutavate tiibade vahele süütu ja õilsa Wolfgang Amadeus Mozarti Klaverikontserdi nr 15 B-duur KV 450. See mõjus, nagu oleks kuulaja tormi käest ootamatult päikeselisse oaasi kukkunud ja sealt…
VII Tallinna talvefestivali avakontsert: lauljad Maria Veretenina ja Oliver Kuusik, viiuldajad Mari Tampere ja Sigrid Kuulmann, tšellistid Peeter Paemurru ja Andreas Lend, flötist Oksana Sinkova, klarnetist Madis Kari, saksofonist Virgo Veldi, organist Aare-Paul Lattik, pianistid Irina Zahharenkova, Mihkel Poll, Marko Martin ja Ralf Taal jt. 14. II Estonia kontserdisaalis.
Väärtustagem ja toetagem loojaid, et nad saaksid vabade mõtlejatena elada, pakkuda meile unustamatuid elamusi, olla järgmistele põlvkondadele eeskujuks. /Pille Lill/
Pille Lille Muusikafond…
„Festivo II”: ERSO kontsert „Tallinn – St Peterburg”, solist Mihkel Poll (klaver), dirigent Neeme Järvi 22. XI Estonia kontserdisaalis.
Pjotr Tšaikovski „Piduliku kroonimismarsiga” lõi Neeme Järvi publiku kõrvad lahti. Saime siin ka kuulda teemat Venemaa Keisririigi ametlikust hümnist „Jumal, keisrit kaitse sa”, mis oli kasutusel aastatel 1833–1917. Pidulik muusika valmistas kuulaja ette Artur Lemba Klaverikontserdiks nr 1 G-duur op.1 (kirjutatud 1905. aastal 20aastasena), kus soleeris ERSO juures sel hooajal resideeriv Mihkel…
Kenya on tuntud peamiselt oma loomarikaste savannide poolest, kuhu väljastpoolt sissesõitnuile korraldatakse ulatuslikke safareid. Sealsele rahvale annab see sissetuleku, aga meile on safari peamine põhjus üldse Kenyasse minna. See on meeliülendav retk, kus võib vabas looduses jälgida meile eksootiliste loomade eluolu. Kuna minusugune turist on varem päris mitmel safaril käinud, küll Maasai-Mara, Samburu, Nakuru ja Amboseli savannis, võtsin seekord Kenya külastusel eesmärgi sukelduda sealsesse kultuuriruumi ja tutvuda peamiselt muusikaeluga. Heaks…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.