Arhitektuurimuuseumi keldrisaalis on veel viimaseid nädalaid avatud eesti kinoarhitektuuri näitus.
Näitus „Lähme kinno! Kuurist kobarkinoni – sajand eesti kinoarhitektuuri” Eesti Arhitektuurimuuseumis. Koostajad Sirli Naska ja Karen Jagodin. Kujundajad Tüüne-Kristin Vaikla ja Urmo Vaikla. Graafiline kujundus Kaarel Nõmmik ja Mikk Heinsoo. Avatud kuni 9. IX 2012.
See on igati põnev ja infotihe näitus, mis väärib vaatamist. Kindlasti ka kataloogi üllitamist. Sest kinoarhitektuur – see pole ainult kinode arhitektuur. Tegelikult on filmi ja arhitektuuri…
ERMi fotokogu
Johannes Pääsuke kui meie filmi Kristjan Jaak
„Kui Arno isaga koolimajja jõudis, olid tunnid juba alanud.” Samal 1912. aastal, kui esmakordselt nägid trükivalgust need igale eestlasele tuttavad read, tegi oma esimesed filmivõtted nooruke Johannes Pääsuke ja pani nii aluse eestimaisele filmitegemisele. Kas jäi temagi filmimaailma tulekuga Arno kombel hiljaks – oli ju kinematograafia selleks ajaks eksisteerinud vaata et juba ligi paarkümmend aastat?
Muidugi, La Ciotat’ jaamast kinosaali tuisanud rongile olnuks tal…
Mängufilmikonverentsil pidamata jäänud ettekanne.
Sada aastat pole iseenesest teab kui pikk ajalõik, kummatigi pole kurjast seda piskut omakorda perioodideks liigendada. Eesti filmiloo võib jagada formaal-kronoloogiliselt kümnendikeks, periodiseerimine saab aga tugineda ka sisukamatele kriteeriumidele. Perioode võib olla rohkem või vähem, suurema perioodi sees saame omakorda rääkida alaperioodidest.
Eesti filmi senised sadakond aastat jagunevad neljaks suureks perioodiks: algusaeg, Eesti Vabariigi aegne film, anneksioonide poolsajand ja tänane, iseseisvuse taastanud Eesti Vabariigi film. Nagu näeme,…
2. – 7. juunini peetakse kinos Sõprus saksa filmide festivali „Pärast sõda, enne müüri: saksa film 1945–60”, mille käigus tuuakse linale seitse filmi.
Saksa uue filmi üks juhtfiguure Volker Schlöndorff, „Plekktrummi” lavastaja, kirjutas 1961. aastal Pariisist, et naaseb kodumaale filme tegema, kuna neid, s.t filme, mis ka filmid oleksid, seal lihtsalt pole. Veebruaris 1962 manifesteeris 26 nooremapoolset saksa filmitegijat Oberhausenis: vana film on surnud, me usume uude filmi. Silmapiiril terendas…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.