Tauno Aintsi ooper „Rehepapp”: Urmas Lennuki libreto Andrus Kiviräha romaani ainetel, muusikaline juht Paul Mägi, lavastaja Marko Matvere, kunstnik Iir Hermeliin, valguskunstnik Imbi Mälk, koreograaf Marika Aidla. Maailma esietendus 18. X Vanemuise väikeses majas.
Ääremärkusi Tõnu Kõrvitsa ooperile „Liblikas”.
Tõnu Kõrvitsa ooper „Liblikas”: Maria Lee Liivaku ja Lauri Kaldoja libreto Andrus Kiviräha samanimelise romaani ainetel, dirigent Vello Pähn, lavastaja Peeter Jalakas, kunstnik Liisi Eelmaa, valguskunstnik
Anton Kulagin, koreograaf Kati Kivitar, videokunstnik Emer värk. Osades Kadri Kipper, Helen Lokuta, Oliver Kuusik ja Rauno Elp, Estonia koor ja orkester ning Eesti Rahvusballett. Maailmaesiettekanne 13. IX rahvusooperis Estonia.
Kui lähtuda ooperit moodustavate komponentide rohkusest, on see ilmselt üks keerukamaid…
Kuigi vaid mõne lavastuse põhjal ei ole üldistuste tegemine tavaliselt õigustatud, andsid juba Benjamin Britteni „Albert Herring” ja Charles Gounod’ „Faust”, Opera Northi kaks üsna eriilmelist produktsiooni, aimu teatri nooruslikust ja otsivast vaimust. Otsiv vaim iseloomustab teatavasti ka Birgitta festivali ja seetõttu sobisid need kaks lavastust igati festivali avama.
Kerri Kotta küsitleb noort heliloojat Elo Masingut
Elo Masing on Londonis resideeriv eesti helilooja, kes õpib Londoni Kuningliku Muusikaakadeemia (Royal Academy of Music) kompositsiooni eriala doktorantuuris, võttes akadeemia toetusel eratunde Rebecca Saundersilt. Hiljuti võitis Masing oma klaveriduo „studies in resonance” („etüüdid resonantsidele”) eest Alan Bushi kompositsioonipreemia. Möödunud aastal osales ta ka Londoni Sümfooniaorkestri prestiižses programmis „LSO Soundhub” („LSO helikeskus”), mille raames valmis ja tuli ettekandele tema „Planes”(„Tasandid”) keelpillikvartetile ja tantsijale, ning…
Nargeni festival tähistas Heino Elleri 125. sünniaastapäeva.
Võib ilmselt liialdamata öelda, et absoluutse muusika traditsioon Eestis algab Heino Ellerist. Sellega ei taheta sugugi pisendada näiteks Elleri suure eelkäija Rudolf Tobiase olulisust, vaid väita, et sisuliselt püstitab alles Eller eesti rahvusliku muusika kontekstis küsimuse täismõõdulise instrumentaalse draama võimalikkusest, küsimuse, mis omas ajas kujutab endast võib-olla üldse kõige suuremat väljakutset, millega üks noor tärkav muusikakultuur – selleks, et täiskasvanuks saada – peab paratamatult…
„Mustpeade teatriõhtud”: Aleksandr Puškini „Mozart ja Salieri” 31. V Mustpeade maja Valges saalis.
Tallinna Filharmoonia on algatanud uue kammerteatrisarja „Mustpeade teatriõhtud”, mille avaetendusi, Aleksandr Puškini üheks n-ö väikseks tragöödiaks tituleeritud teost „Mozart ja Salieri” (lavastaja Garmen Tabor), on publik nüüdseks ka juba näinud. Kuigi lähemat teavet „Mustpeade teatriõhtute” kui sarja üksikasjade kohta leida ei õnnestunud, võib eeldada, et tegemist on sõnateatrit ning n-ö elavat (ja oletatavasti klassikalist) muusikat ühendava projektiga, milles…
Ester Mägi autoriõhtu 13. I Estonia kontserdisaalis
Ester Mägi muusikast rääkida on ühtaegu lihtne ja raske. Lihtne seetõttu, et mõnes mõttes on Ester Mägi elutöö tehtud, mistõttu tema loomingut on võimalik vaadelda juba teatavalt distantsilt ja seetõttu ka adekvaatsemalt hinnata. Aga samas raske, sest sellisest perspektiivist teoseid käsitledes kehastub kriitik pigem ajaloolaseks, esitades rolli, milles ta end väga hästi ei tunne.
Ester Mägi juubelikontserdi põhjal tuleks esmalt rääkida autori haruldasest truudusest valitud…
„Manon Lescaut” Estonias
Giacomo Puccini ooper „Manon Lescaut”: muusikaline juht ja dirigent Arvo Volmer, lavastaja Andrejs Žagars, dekoratsioonikunstnik Renāte Lorence, kostüümikunstnik Kristīna Pasternaka ja koreograaf Elita Bukovska (kõik Lätist), valguskunstnik Kevin Wyn Jones (Inglismaa). 4. XI ja 9.XII RO Estonias.
Giacomo Puccini ooperi „Manon Lescaut” lavastust võib pidada Estonia tänavuse hooaja üheks suuremaks õnnestumiseks. Selles on suur osa ka meie lõunanaabritel: kui puhtmuusikaline pool välja arvata, esindavad tüki lavale toonud isikud peaaegu…
Margo Kõlarit küsitleb autorikontserdi eel Kerri Kotta.
Mulle näib, et sinu loomingu tõlgendamisel osutub kõige intrigeerivamaks autoristiili määratlemine. Olles küll selgelt tajutav, pole see siiski kirjeldatav üheselt kirjeldatavate kompositsioonitehniliste valikutena. Ühelt poolt näid olevat justkui kõigesööja, teiselt poolt omandab kõik, mida sa kasutad, iseloomulikult helge värvingu. Kuidas seostuvad sinu muusikas erinevad kompositsioonitehnikad ja stiilid sinu autoristiiliga?
Võib-olla peaksin ma vastamisel alustama pisut kaugemalt. Tallinnasse tulles hakkasin käima heliloojate liidu iganädalastel töökoosolekutel, kus…
Peaaegu märkamatult eesti uue muusika üheks lipulaevaks tõusnud ansambel U: – Tarmo Johnnes (flööt), Helena Tuuling ja Meelis Vind (klarnet), Vambola Krigul (löökpillid), Taavi Kerikmäe (klaver), Merje Roomere (viiul) ja Levi-Danel Mägila (tšello) – on üllitanud teise CD, mis koondab pealkirja „Protuberantsid” alla rea eri maade nüüdisheliloojate teoseid. Nagu plaadibukletis mainitud, tähendab sõna „protuberants” helendavat gaasipurset päikese pinnal. Ilmselt tuleks seda mõista äkilise vallandumise metafoorina, mis analoogiliselt päikese pinnal tekkivate päris…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.