Lavastuse nimitegelane on väike märkamatu inimene, kes satub raha teele ning ei taipa enne pidurit vajutada, kui tal on raha hästi palju ja lähedasi väga vähe.
Tallinna Linnateatri „Gorge Mastromase rituaalne tapmine“, autor Dennis Kelly, tõlkija Anu Lamp, lavastaja Priit Pius, kunstnik Kristjan Suits, valguskujundaja Mari-Riin Paavo, helilooja ja muusikaline kujundaja Andres Kõpper. Mängivad Märt Pius, Liis Lass, Tõnn Lamp, Evelin Võigemast, Allan Noormets,…
Raamat vananeb: aeg läheb, keskkond muutub ning tekst saab teise tähenduse.
Hiljuti, kui esinesin ühes koolis ja ütlesin möödaminnes kaks sõna ka Jaan Krossi kohta, küsis üks kümnenda klassi tüdruk – mulle näis, et täiesti tagamõtteta –, miks pidid Krossi peategelased kõik eestlased olema. Esimese hooga olin kõikuma löödud, mis mõttes, et kuidas miks, mis seal aru saada on, noh, sellepärast, et okupatsioon ja . . . . „Aga meil ei ole ju okupatsiooni enam,“ ütles ta…
Et tekstid ei jääks müstiliseks, peab tähenduse järele küsima.
Selle kohta, millest hästi aru ei saada, öeldakse „müstiline“, vahel öeldakse ka „jumal“, aga ega ka jumalast hästi aru ei saada. Olen vähemalt korra kuulnud, et „Madis Kõiv on müstiline“, ja ka, et „Wittgenstein on müstiline“. Aga luuletajatele paistab Wittgenstein meeldivat, tema „Tractatus . . . .“ ja tema redel, millest lastakse lahti. Ent kogu „Tractatus . . . .“ ning „Filosoofilised uurimused“ käivad…
Sõnad on inimesel nagu linnu turris suled või kassi küür: kes on sõnadega osavam, see pääseb riskist ise peksa saada.
Krossi tegelased on aktuaalsed igal ajal, mõni vähem, teine rohkem. Olen ikka mõelnud, et kui Berend Falck aktuaalseks muutub, siis võib läheneda konservide varumise tarvidus. Pärast riigikogu valimisi on „Rakvere romaani“ teemad aga ühiskonnas niivõrd esil, et oleks patt sellest romaanist mitte juttu teha. Õieti…
Lavastuste „Pidu tuli“ ja „Hakkame, mehed, minema“ kohta võib öelda, et teatris oleks vaja vähem illustratsioone ja rohkem dünaamiliseks kirjutatud suurkujusid.
Hea kirjanduse puhul peidab stiil vead nagu Haapsalu salliga, lastes ainult vilksamisi osava lõime taga aimata maksaplekilist säärt.
Vihmakassi kirjandusseminaridesse naksakamaid õppureid valides olen sattunud sageli kummalise paradoksi peale. Inimene, kelle paleuseks on näiteks Jaan Kross, James Joyce või Betti Alver, ei oska kirjutada lihtsamat kirjeldavat teksti mõningase dialoogiga. Ometi selgub vestlusest, et ta on nende teoseid kahtlemata lugenud: annab oma sõnadega tegevuse detailselt edasi, oskab võrrelda autori…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.