Ingrid Ruudi: „Feministlik arhitektuurilugu püüab laiendada objektide ringi, mida pidada piisavalt väärtuslikuks, et neid analüüsida ja seega need ajalukku kirjutada.“
Arhitektuurimuuseumis 19. maini avatud näituse „Oma tuba. Feministi küsimused arhitektuurile“ kuraator, kunstiteadlane Ingrid Ruudi on ette võtnud Eestis esimesena üsna vähe uuritud ja senistest traditsioonidest eristuva vaatenurga ruumikultuurile.
Kirjanik Virginia Woolf, kelle kuulsale, 1929. aastal avaldatud esseele on osutatud näituse pealkirjaga, pidas naiste eneseteostuse vältimatuks eelduseks oma ruumi…
Tulevikus oleks huvitav näha, kuidas Keiu Maasik militaarsuse ja mehelikkuse diskursuse lahti mõtestab, kuid ühe dokumentaalse lühifilmi tarvis on õige keskenduda perekonna loole.
Kirke Kangro: „On väga oluline, et inimkaotuste mälestamiskohad saavad kuju kunstiteosena: looming ei korva kaotust, aga justkui suhtleb nendega, kellele see on osaks saanud.“
Krista Kodres: „Kunsti ja kunstiteaduse kude on põimunud keeruliselt, ühiskondlikult ja erialaselt. Uurija võimalus sellega toime tulla on süveneda mõnda ilmingusse ja sedakaudu jõuda laiemate seosteni.“
Kui noorust ja tegusust ülistav avalik sõnum vanadust ei malda hinnata, siis meenutavad selle väärtust pilvi maalivad kunstnikud.
Kai Kaljo näitus „Vanadus@vabadus“ Vabaduse galeriis kuni 13. IX ja Annika Haasi, Elo Liivi ja Jekaterina Kultajeva näitus „Nägemise õpetus“ Tallinna Kunstihoone galeriis 29. VII – 3. IX.
Suvelõpu pealinnas oli teineteise kõrvale sattunud kaks näitust: ühe teemaks nägemispuudega inimesed ehk kogemus olla pime, teisel vanadus. Kui lubasin kirjutada vanadust kõnetavast näitusest,…
On hea meel, et Martha Rosleri kunst on jälle meie vaatajani toodud. Loodetavasti ei piirdu selle tähendus aktuaalsusega nn tõejärgse aja kontekstis.
Näitusesarja „Lingid maailma“ teine väljapanek, Martha Rosleri videoteos „If it’s too bad to be true, it could be DISINFORMATION“ ehk „Kui see on liiga ebameeldiv, et tõsi olla, siis see võib olla VÄÄRINFO“ Tartu kunstimuuseumis kuni 10. IX. Kuraator Hanna-Liis Kont ja graafiline disainer Viktor…
Näitus „Poliitiline kleit“ kunstiruumis Kraam (Ülase 16 / Madara 22) kuni 30. VI. Kunstnikud Zahra Akbari, Britta Benno, Liisi Eelmaa, Gluklja (Natalja Peršina-Jakimanskaja), Minna Hint, Niina-Anneli Kaarnamo, Anna Knappe ja Killu Sukmit.
Kraam asub Kultuuritehases Polymer, kus rühmituste Non Grata ja Kunstikonteiner tegevusega loodi oluline kunstiruum, ja jätkab sõltumatu artist-run-space’i traditsiooni. Peamiselt Minna Hindi ja Killu Sukmiti sotsiaalprojekt Kraam on tasuta asjade pood, kunstilis-sotsiaalse ideestiku ja tegijate ringi kaudu ollakse seotud feministlike ettevõtmistega nagu „Ladyfest“ või…
Samma näituse vaatamiskogemust mõjutavate kultuurilis-poliitiliste ideede ja nendega läbi põimunud eelhäälestatuse tõttu paigutuvad vaatajad eri vaateplatvormidele.
Jaanus Samma näitus „NSFW. Esimehe lugu“ Okupatsioonide muuseumis kuni 9. X. Näitus esindas Eestit LVI Veneetsia biennaalil 2015. aastal.
Lootsin, et Eestis vähemalt paar põlvkonda mäletab Nõukogude okupatsiooni ja neil on immuunsus. Selgus, et olin liiga optimistlik.
Mihhail Lotman
„NSFW. Esimehe lugu“ jutustab ooperi vormis loo, mis põhineb Nõukogude Eesti…
Näituse rõhuasetus subjektiivsele on võimaldanud esile tuua üksikisiku kui kultuuriagendi fenomeni.
Näitus „1995“ EKKMis kuni 6. IX. Kuraatorid Andres Härm ja Hanno Soans, konsultant Marco Laimre, graafiline disainer Martin Pedanik. Kunstnikud Peeter Allik, Allan Hmelnitski, Mati Karmin, Raivo Kelomees ja Sven Kivisildnik, Eve Kiiler, Hasso Krull, Andrus Kõresaar, Marco Laimre, Ly Lestberg, Peeter Linnap, LU:K, Piia Ruber, Piret Räni, Rühm T, Ene-Liis Semper, Hannes Starkopf, Jaan Toomik,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.