-
Kirke Kangro näitus „Toad” Tartu Kunstimaja väikses saalis ja monumentaalgaleriis kuni 29. V.
Mulle öeldi, et ära sellest näitusest küll kirjuta! Monumentaalgalerii osa olla pealegi eksprompt, asendusvariant, tehtud paari päevaga. Lisaks: avamisel lausa purskus ühest Tartu meesmaalijast pahameel välja, et „ise ilus seksikas beib, otsigu endale mees – õige mees – ja hakaku elama”. Mis võis küll sedavõrd meesšovinistlikuks avalduseks põhjust anda? Ehk see, kuidas üks naiskunstnik mängib „tuhvlialuse” kujundiga? Teame, meie…
-
Reede, 15. aprilli keskpäeval laekus Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse postiloendisse teade meeleavalduse „1001 tooli” kohta hiina kunstniku Ai Weiwei toetuseks. Protestiaktsioonid pidid toimuma pühapäeval, 17. aprillil kohaliku aja järgi kell 13 Hiina saatkondade ees toolidel istudes üle kogu maailma, sh ka Eestis Tallinnas. Kuulasin terve pühapäeva raadiot (täpsemalt Vikerraadiot), kuid ei ainustki reportaažikildu! Küsisin tuttavalt, kas õhtul TV näitas. Ei näidanud. Niisiis, see on absoluutselt uskumatu ja arusaamatu, kuidas Hiina teisitimõtleja…
-
Ajal, kui kõik on kunst, ütleb kunstnikuna alustav Jevgeni Zolotko, et tema arvates see, mis ta teeb – sh kunstigaleriis eksponeeritav installatsioon „Hall signaal. Retort II ” – EI OLE KUNST. Enamgi veel: kui see ON kunst, siis ta ei taha kunsti teha.
-
Tartu Kõrgema Kunstikooli (TKK ) skulptuuriosakonna ja Imatra Saimaa Rakenduskõrgkooli kaunite kunstide osakonna tudengite ühisnäitus „DISKUSSIOON ” Tartus TKK galeriis Noorus 2. X – 31. X.
Diskussiooni esilekutsumiseks on palju võimalusi, kuid see ei ole kunagi lihtne. On vaja osapoolte tõsist huvi ja argumendivaru, aktiivsust, provokatsiooni, lihtsalt loomulikke eeldusi ja, ilmselt mitte viimases järjekorras, (kunsti)strateegilist suruseisu. Resultaat ei pruugi olla kohene ja ühene. Näitus „Diskussioon” oli vaatajale üpris ebamugav. Suur…
-
KAISA EICHE „See näitus on Kaisa Eiche nägu” ja EVA LABOTKINI „Magamajäämine”
Tartu Kunstimajas 28. VIII – 13. IX.Kui artikkel ilmub, on need kahe noore naisautori näitused juba sulgunud, kuid ekspositsioonide tunnetuslikult täpne komponeering ja sõnumlik puänteeritus ei lase neist siiski vaikides mööda minna. Kunstimaja väikeses galeriis sisenes vaataja otse uksest sisse astudes Kaisa Eiche loodud veel väiksemasse tsooni, mis hõlmas ruumist ligi kolmandiku ja mida ühest küljest piiritles neli fotot…
-
Tartu Kõrgema Kunstikooli diplomitööde näitus TKK galeriis (Riia 11) kuni 31. VII .
Esmaspäevaga avati Tartu Kõrgema Kunstikooli galerii Riia mäel. Pärast kunstihariduse kahte järkjärgulist pagendamist linnakeskmest, 1946. sõjapurustuste tõttu ja korporatiivset pagendamist uue Eesti algusajal Karlova turvalisse privaatsusse, on kool selle esindusväljundi kaudu naasnud taas tsentrumisse. Järk-järgult väljasureva kaubandusaktiivsusega Riia tänava mäkke tõusev alguslõik on selle otsustava sammu järel hakanud looma montparnasse’likke tulevikukujutlusi.
-
Kuidas vaadata maalikunstnik Jüri Kase miniretrospektiivi?
JÜRI KASE näitus „Põltsamaa polonees” Põltsmaa galeriis pART 4. II – 2. IV.
Joseph Beuysi aktsioonil „Wie man dem toten Hasen die Bilder erklärt”(„Kuidas seletatakse surnud jänesele pilte”) Düsseldorfi galeriis Schmela 26. XI 1965 oli üks väga oluline nüanss. Sel ajal, kui kunstnik küülikutopisele oma avatava näituse objekte ja seinal rippuvaid joonistusi „seletas”, oli publik n-ö diskvalifitseeritud ja pidi mütologiseeritud kommunikatsiooni jälgima galerii akna tagant.…
-
Seekordne Tartu kunstikuu algas mulle kosutava intellektuaalse sürpriisiga, mida nagu ei osanud oodatagi. 5. veebruaril ühisavati Tartu Kunstimajas näituste komplekt, kus ühendatud peen variatiivsus ja kindlakäeline struktureeritus, hõlmatud n-ö kunstivälise teemaasetusega üldnäitus (Andrus Lauringsoni kureeritud „Lihtne elu”), (maali)kunsti-sisene probleemnäitus (R. T. Mossi „The Accident of Painting” /„Maali juhuslikkus”) ja autorikeskne eksistentsiaalne vaatepunkt (Martiini „Gaalis medeoriidas visiitoris —> Maas”, O. Perdi tehniline seadistus); kõigile kolmele samas ühteviisi omane ambivalents. Kunstikuu peakuraatori…
-
Maal „Heide” ehk „Rõõmustab ja innustab”, 1983, assamblaaž, vineer. Tiit Laja kogu. Väljas retrospektiivvalikus Viinistul. Kaire Nurk
-
Kunstikuu polnudki populistlik väljanäitus