Nukuteatri „Canterville’i lossi vaimu” ainus viga on ehk väike eksimus omaenda reeglite vastu: pinge on juba keritud, trall on peetud, lõpp peaks selle uhke sõlmega siduma.
Ülemöödunud nädalal liuglesime Ivar Silla, Tarmo Tedre ja Maimu Bergiga Harju- ja Raplamaa raamatukogudes (Tabasalu-Keila-Rapla-Kohila). Üle Eesti oli tuuril kokku ligi veerandsada kirjanikku ja seda juba 11 aastat järjest.
Tuuril on uus pealkiri „Sõnaränd”, siuksem poeetilisem, jah, just nimelt liuglevam. Mulle meeldib mõelda lihtsalt „tuur”, aga las ta olla. Lihtsalt, liiast metafüüsikat ei tohiks siia külge pookida, mingis mõttes on see just väga jalad maas, väga eluline retk . . . . Realism, mitte…
Valts Ernštreits, Nagu lumehelbed talvel . . . . Koostanud, tõlkinud ning saatesõna kirjutanud Livia Viitol, toimetanud Lembit Vaba. Kujundanud Anna Lauk. Libri Livoniae, 2013. 80 lk.
Liivi luulest on Karl Pajusalu (Ķempi Kārli) raamatute varal hiljuti siinsamas Sirbis mõjusalt kirjutanud Mati Hint.* Praegu ongi tänu Pajusalule ja Ernštreitsile meil üle aegade üldse võimalik liivi luulest rääkida, kuigi Ernštreits on muidugi hoopis teistsugune juhtum.
„Laul, mis jääb”. Autorid Merle Karusoo, Liis Aedmaa, Jan Rahman, Piret Saul-Gorodilov. Lavastaja Merle Karusoo, assistendid Indrek Sammul ja Maia Soorm, kunstnikud Maret Tamme ja Illimar Vihmar, valguskunstnik Margus Vaigur, muusikajuht Malle Maltis, koreograafid Laine Mägi ja Liis-Katrin Avandi, dramaturg Mihkel Seeder, osades Märt Avandi, Laine Mägi, Pääru Oja, Robert Annus, Piret Krumm, Mait Malmsten, Tiit Sukk, Harriet Toompere, Guido Kangur, Ain Lutsepp jpt.
Suveõhtu. Kohvikuatmosfäär. Mu tütar, kes pahandab muga,…
– Mu sõbratar, kerjus, metsik laps! Ei lähe sulle korda need õnnetud naised nende riukad ega minu kimbatus. Seo meid ühte oma erakordse häälega; su hääl – ainus leevendus ülimas ängistuses.
Arthur Rimbaud (luulekogust „Illuminatsioonid”, tõlkinud Lauri Leesi)
See on muidugi sihuke metonüümiline häda me väiksusega, et me eestlasena esindame alati tervikut, et üksik eestlane maailmamerede prügikala seas on ikka esmalt eestlane, rohkem selle paine all ehk kui mõne suure rahva laps. Neil on ju inimesi raisata, kahurilihaks ja haridus- ning sotsiaaleksperimentideks jms, erinevalt meist, eks.
Tuleb muidugi täpsustada, et tegelikult esindab kunstnik enamasti ikka põhiliselt iseennast: ilma egota või ilmapõlgurlik/askeetlik kunstnik, säherdune, keda ei eruta too edevuse tulevärk,…
Mustlaspunkansambel Gogol Bordello (USA) 26. V Tallinnas Rock Cafés.
Maikuu viimasel esmaspäeval mängis Tallinnas Rock Cafés mustlasfolkpunk-bänd Gogol Bordello, mängis publiku pea sokkidest välja ja õhu äikse-eelseks.
Tänu oma elu armastusele sattusin Gogol Bordello kontserdile. Ma teadsin alati, et nad on ägedad, aga sellist energiat . . . . kohtasin viimati vist Red Hot Chilli Peppersi kontserdil. Ja Eesti bändidest . . . . Svjata Vatral on ehk nii palju jõudu – ja kui ma olin lapsuke, siis…
Kadri Paas, Katariina Krjutškova, Andrus Ansip – halva iseloomuga tark poiss. Toimetanud Kaja Klaas ja Martin Malsup. 352 lk.
Isegi skeptilisim-kriitilisim lugeja, mõni andrusansiplik patrioot-vahikoer peaks siiski tegema tolle peatuse eneses, et mõista: kus sedavõrd palju suitsu, sääl tuld.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.