Läänemere festival: HELSINGI LINNAORKESTER ja HÉLÈNE GRIMAUD (klaver, Prantsusmaa/USA) ESA-PEKKA SALONENI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 11. VIII, kavas Sibelius ja Schumann.
Progerock avardas juba oma ilmumisel revolutsiooniliselt arusaama kogu muusikalise popkultuuri tähendusest.
Kunsti- ja sealhulgas ka muusikamaailmas on tihtilugu nii, et kui midagi olulist juhtub ?õhus? olema, siis toimub maailmas korraga palju ning tulevikuprotsesse oluliselt mõjutavaid asju. Pop- ja rockmuusikas oli üheks selliseks perioodiks kuuekümnendate aastate lõpp: piltlikult öeldes juhtus siis nii, et kui tollane absoluutne popikoon The Beatles hakkas oma tegevust juba lõpetama, siis terve plejaad uusi tulevikuikoone just alustas. Nii…
Käimasolev festival ?Tubin ja tema aeg? on kujunenud suurejooneliseks sümfooniaorkestrite paraadiks, kus 11. juunil (Tubina festivali bukletis on ekslikult märgitud 8. juuni!) defileerib Estonia kontserdisaalis Kristjan Järvi dirigeerimisel ka Viini Tonkünstler Sümfooniaorkester (Tonkünstler Orchestra of Lower Austria). Sellel suurepärasel orkestril on aga omamoodi keeruline, põnev ja samas sündmusterohke ajalugu.
Nimetatud muusikute kooslus ilmus Austrias silmapiirile juba Haydni ja Mozarti ajal ? tõsi küll, Orkestriühistu ehk Tonkünstler-Sozietäti nime all, olles ühtlasi Viini…
EESTI MUUSIKA PÄEVAD: NYYD ENSEMBLE Kanuti Gildi saalis 10. IV.
Lõppenud Eesti muusika päevade helilooja oli teadupärast Arvo Pärt ning NYYD Ensemble?i vahelduvate kammerkoosseisude kava, milles oli kokku pandud huvitav miniatuuride programm klassikalises ja nüüdismuusika mõõtmes, tiirles-pöörles ikka ümber Pärdi muusikalise lähiümbruse. Sekka samas ka Arvo Pärti ennast, ent sedapuhku hoopis tundmatust naabrusest.
EESTI MUUSIKA PÄEVAD: ansambel U:, projekt ?BOIL!? ja KÜBERSTUUDIO 9. IV Tallinna vanalinnas.
Kolmas Eesti muusika päev kulges suures osas multimeedia tähe all. Tol õhtul võis vanalinnas näha-kuulda mitmeid interdistsiplinaarseid projekte, kus ühendatud muusika, performance, video- ning kujutav kunst.
MÕELDES MUUSIKAST. Sissevaateid muusikateadusesse. Koostanud Jaan Ross. Toimetajad Jaan Ross ja Kaire Maimets. Keeleliselt toimetanud Leelo Laurits, kujundanud Mari Kaljuste. Varrak, 2005. 520 lk.
Ei käesolevast ega eelmisest sajandist tulegi meelde, et eesti keeles oleks trükivalgust näinud ühes köites nii mahukas ja samas ka sedavõrd laiahaardeline muusikateoreetiliste esseede kogumik nagu äsja ilmunud ?Mõeldes muusikast?. See annab ülevaate muusikat, muusika toimimist ning muusikalist mõtlemist analüüsivatest kirjutistest 20 eesti keeles kirjutavalt autorilt (nende…
Mati Palmi pilguheit Peterburi tähendusrikkale ooperilauljate konkursile.
Peterburis toimus hiljuti VI rahvusvaheline Nikolai Rimski-Korsakovi nimeline noorte lauljate konkurss, millest võttis osa 75 solisti 25 riigist. ?üriis, mille esimees oli maailmanimega tenor Vladimir Atlantov, osales ka EMA professor Mati Palm.
Aasta sama hästi kui möödunud, järgmine juba ukse ees. Millisena jäi muusika-aasta 2004 silma-kõrva meile ja teistelegi? Siinkohal ei saa mööda tõdemusest, et kuigi kontserdihooaeg algab teadupärast sügisel ning lõpeb kevadel, käib musitseerimine sellele vaatamata aasta läbi ? kui mitte kontserdisaalides, siis vabaõhufestivalidel, ja kui mitte festivalidel, siis stuudiotes. Muusika ei küsi ei aasta- ega hooaegadest.
ERSO kontsert ?Tuhande ühe öö muinasjutt? TOOMAS VAVILOVI dirigeerimisel Estonias 12. XI, solist TOOMAS VANA (klaver). Kavas Schubert, Saint-Saëns ja Rimski-Korsakov.
ERSO hiljutine kontsert (12. XI) näitas orkestrit XIX sajandi muusika esitusvalguses: dirigent Toomas Vavilov oli kokku pannud läbinisti romantilise kava. Pisut ootamatult ehk põhiaktsendiga Rimski-Korsakovi populaarsele süidile ??eherezade?, mille kirjanduslik programm pärineb teadupärast ?Tuhande ühe öö muinasjuttudest?. Vavilovi isikupärasest romantikute tõlgendusest (Schumann) on siinkirjutaja varemgi osa saanud, seetõttu sai vaim…
Festivali ?Klaver ?04? lõppkontsert Estonias 29. X.
Seekordse klaverifestivali lõppkontsert Estonia akadeemilises saalis 29. X oli kõike muud kui akadeemiline: muusikaõhtul ?Klaveripoeg kutsub kokku: kuuevõistlus mitmekülgsuses? katsusid sõrmejooksu väleduses, fantaasia lennukuses ja improvisatsioonilises ?kiirreageerimises? omavahel rammu Rein Rannap, Mihkel Mattisen, Sven Kullerkupp ja Kristjan Randalu.
NYYD ENSEMBLE?i kontsert ?ENNE AJUPESU? Olari Eltsi juhatusel Estonia kontserdisaalis 18. X, solist Anu Komsi (sopran, Soome).
Üle hulga aja sai Estonias 18. X kuulata NYYD Ensemble?it, sedapuhku kontserti pealkirjaga ?Vene avangardmuusika peale revolutsiooni ja enne ?ajupesu??. See muusikaõhtu kõlas Euroraadio kontserdisarjas ?Discoveries? (?Avastused?) ning sellelt tehti otseülekanne kahekümnesse raadiojaama üle Euroopa. Ning just avastada oli nimetatud kontserdil üsnagi palju ? nii meil siin Tallinnas kui neil seal Euroopas.
Tallinna Filharmoonikud, Läti Raadio Koor ja solistid Eri Klasi dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 18. IX.
Hooaja avakontserte võib korraldada mitmeti, ent alanud kontserdihooaja üks meeldejäävamaid oli kindlasti Eesti Kontserdi ja Tallinna Filharmoonia ühisprojekt. Tallinna Filharmoonikud, Läti Raadio Koor ja märkimisväärsed solistid ning dirigendipuldis Eri Klas ? elamused olid garanteeritud juba ette.Ning elamusi ka mitmeti mõistetavalt ? kui teada, et väljakuulutud USA tipp-pianisti Bella Davidovit?i (keda enne kontserti tabas lennukis raske haigushoog) asendas…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.