M4GNETi kontserdil sai kuulda viimistletud, läbimõeldud mängu, inspiratsiooni ja elavat hingust täis head koostööd – panustatakse palju ja ollakse asjale pühendunud.
Keelpillikvarteti M4GNET kontserdil „Haydn Kadriorus #1. Kvindid“ sai alguse koosseisu uus kontserdisari Kadrioru lossis. Ansamblil läheb tänavu viies aasta. Suurepärane, et on saadud nii järjepidevalt tegutseda. Ühe riigi muusikakultuuri kõrgtasemel toimimiseks on muusikateatrite, solistide, orkestrite, tippkooride ja vanamuusikakollektiivide kõrval vältimatult vajalik ka tipptasemel…
Sarja „Lossimuusika“ kontsert 25. X Kadrioru lossis, Tanel Joametsa kavas Edvard Griegi „Lüürilised palad“.
Kunstielamused annavad argipäevale teisiti kulgeva rütmi, on nende värv ja jõuallikas. Kuna aeg ja ühiskond meie ümber pole sageli ei ilus ega kerge, vajame kunsti, lausa januneme selle järele. Läinud pühapäevas oli üks selline „värv“, kui pianist Tanel Joamets mängis Edvard Griegi pihtimuslikke „Lüürilisi palu“ kuldsesse leheudusse vajunud Kadrioru lossis.
Norra romantik Grieg on Ibseni „Peer Gynti“ muusikasse…
Eesti interpreetide liidu hooaja avakontsert 9. IX Mustpeade majas, esines pianist Johan Randvere.
September eelseisva uue kontserdihooajaga kutsub minus alati esile suure ootusärevuse. Sel aastal veel eriti, põhjuseks suvel põhjalikult jälgitud Tšaikovski-nimeline konkurss, kus sai kuulata nii palju põnevaid ja inspireerivaid muusikuisiksusi. See siiani maailma esikonkursi positsioonis ettevõtmine tõi esile nii mitmeidki tendentse ja nähtusi tänapäeva esituskunstis, mis võib nagu teisedki kunstid oma rohketes ilmingutes jõuda nii mõnigi kord ummikusse: seni…
XXI Kuressaare kammermuusika päevad 28. VII – 1. VIII
Kuressaare kammermuusika päevi olen suure kaasaelamisega pikema aja jooksul jälginud ja külastanud. Saare paraku ju pisut suletud kultuurikontekstis on selle sündmuse pikal järjepidevusel ja kõrgel tasemel täiesti hindamatu väärtus. Ning rõõm on näha, et saarlased hindavad oma festivali ja selle kunstilist juhti pianist Andres Paasi. Eelmisel aastal anti talle ka Saaremaa kultuurielu kaalukaim, Hendrik Krummi nimeline preemia.
Aasta-aastalt olen näinud ka seda, kui suur…
„Eliitkontserdid“: Peep Lassmann (klaver) 10. II Estonia kontserdisaalis.
Meil on palju häid ja erilisi heliloojaid. Vähem on võib-olla teadvustatud, kui palju on Eestis sisukaid ja eriilmelisi muusikuid-esitajaid. On ikka justkui mure, kuidas jätkub neile esinemiskohti ja eneseväljendusvõimalusi. Interpreetide liidu ja Eesti Kontserdi „Eliitkontsertide“ sarja üks väärtusi on asjaolu, et see annab läbilõike meie eriilmelistest esitajatest ja kõrvutab neid – nii paistab kõigi isikupära tugevamalt silma. Paar sõna siiani selles sarjas mänginutest:…
Sarja „Eliitkontserdid“ kontsert „Prelüüdid“: Tanel Joamets 6. I Estonia kontserdisaalis.
Aasta algas rikkalt. Üheks neist rikkustest oli pianist Tanel Joametsa kontsert sarjas „Eliitkontserdid“.
Olen Joametsa interpreediteekonda jälginud küllaltki pika aja vältel, alates 1994. aasta üleriigilisest Eesti pianistide konkursist (III koht), vene publiku südamesse jõudmisest ja tunnustusest 1995. ja 2000. aasta rahvusvahelisel Skrjabini-nimelisel konkursil, kuni nüüdseks juba paar aastakümmet kestnud aktiivse, pideva ja innustunud kontserttegevuseni. 1994. aastal äratas ta tähelepanu kui äärmiselt intensiivne,…
XX Kuressaare kammermuusika päevad.
Kuressaare kammermuusika päevad jõudsid sel suvel oma 20. toimumiskorrani. Pikk ja väärikas ajajärk festivali ühes väiksemas ja meretagusemas kohas. Selline arv on kindel tõestus, et ettevõtmine on tõsiselt võetav, vajalik ja huvipakkuv. Kaunis, (enamasti) kuumas, lilledega ehitud ja veel puhkustelainel Kuressaares on need päevad peened ja mahedad, elamuslik ja kultuurne suve osa. Omal ajal festivali teemaks kammermuusika valinud kunstiline juht, pianist Andres Paas on ise väga hea…
VIII Tallinna talvefestivali lõppkontsert: Carlo Pari klaveriõhtu 20. II Hopneri majas.
„Pianisti portree”: Peeter Laul 25. II Estonia kontserdisaalis.
Kontsert „Lauri Väinmaa 50” 23. XI Estonia kontserdisaalis.
Sel aastal oma 50. sünnipäeva tähistanud pianist Lauri Väinmaa novembrikuised soolokontserdid Tartus ja Tallinnas olid kui omalaadne tagasitulek. Taas üle hulga aja oli võimalik kuulata tema täispikka klaveriõhtut. Väinmaa on küll mitmeid kordi vahepeal esinenud klaveriorkestriga (veebruaris ka esinduslikul eesti muusika festival „Eestifest” Londonis) ning olnud pikka aega festivali „Klaver” kunstiline juht, kuid tema sooloõhtutest on aega möödas.
Üks põhjusi, miks klaveriõhtutele vahe tuli,…
Cage’i, Sumera ja Bernsteiniga „Eliitkontserdid I” – „Tantsud ettevalmistatud klaveritel”: klaveriduo Kadri-Ann Sumera ja Hanna Heinmaa 20. IX Estonia kontserdisaalis.
Mullusest vestlusest muusikamänedžeri ja muusikaturunduse õppejõu Kevin Kleinmanniga jäi mul mõtteisse tema ütlus, et vana tüüpi kontserdiformaat on ennast ammendamas. Karm tõde, ütles ta, kuid pakend, milles muusikat müüa, peab muutuma. KadriAnn Sumera ja Hanna Heinmaa kontserdil sain aimu, milline võiks uut tüüpi kontsert kõige positiivsemas mõttes olla. Leidliku kavaga,…
ERSO kontserdil ERSO , Rein Rannap ja Ainārs Rubiķis 29. IV Estonia kontserdisaalis.
Aprillikuu viimasel ERSO kontserdil sai kokku eri ajajärkude Balti muusika, Eino Tambergi 1959. aastal loodud „Ballettsümfoonia”, Rein Rannapi „Concerto grosso in un movimento” 1980ndatest ja uusima teosena läti klassiku Pēteris Vasksi „Credo” aastast 2009. Ühest küljest on need teosed oma ajastu peegeldus, tollase mõtteviisi, meeleolude, püüdluste väljendus. Teisest küljest on omajagu kummaline, et kuigi lugude loomisaegade vahemik on küllaltki…
Kremerata Baltica ja Fazil Say (klaver, Türgi) 9. IV Estonia kontserdisaalis.
Seekordne kohtumine suurepärase kammerorkestriga Kremerata Baltica mõjus mõnevõrra eklektiliselt. Põhjuseks oli kava. See oli küll Kremeratale omaselt kokku pandud nüüdisteostest ja varasest muusikast, kuid ei moodustanud harmoonilist tervikut, koosnedes justkui paljudest eredatest kildudest, mis kokku andsid ehk ülearugi värvikireva mosaiigi.
Alustuseks kõlas kimbuke nüüdisteoseid, „The Art of Instrumentation – Hommage à Johann Sebastian Bach and Glenn Gould”. Tsükli tellis Gidon Kremer…
Pärast raamatu „Muusikalise kontegelikkuse ühendused identiteedi ja diferentsiga” esitlust
14. septembril esitleti Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias EMTA filosoofilise ja pedagoogilise antropoloogia keskuse juhataja, kasvatusfilosoofia ja kasvatusteaduse professori Airi Liimetsa koostatud ja toimetatud raamatut „Muusikalise kontegelikkuse ühendused identiteedi ja diferentsiga”. Kogumik on ilmunud Tallinna ülikooli kirjastuses, väljaandmist toetasid Kultuuriministeerium ja Eesti Teadusfond. Raamatus on seitseteist artiklit kolmeteistkümnelt autorilt, kelle seas on Airi Liimetsa juhendatavad doktorandid Lilian Reinmets, Marit Mäesalu, Lii Karro ja…
Pianist ja pedagoog Lembit Orgse on oma doktoriõpingute ajal Eesti muusika- ja teatriakadeemias saanud oma pikaaegsest süvenemisest barokkmuusikasse nii mõndagi realiseerida. Tulemuseks on sellel kevadhooajal olnud kolm esinemist: kammerkontsert itaalia barokkmuusikaga ning Bachi “Prantsuse süitide” ja “Inglise süitide” esitused. Tema valmiv doktoritöö käsitleb generaalbassiga seotud küsimusi.
Johann Sebastian Bachi interpretatsioon on igale pianistile üks filosoofilisemaid ülesandeid üldse. Käib ju Bachi esitusega kaasas väga pikk ajalooline traditsioon, kusjuures esitusstiilid on sajandite jooksul…
Kontsert “Itaalia sonaadid”: ELAR KUIV (barokkviiul), LEMBIT ORGSE (klavessiin), OLEV AINOMÄE (barokkoboe) ja EGMONT VÄLJA (barokktšello) Tallinna raekojas 20. I, kavas Händel, Telemann, Vivaldi, Scarlatti, Corelli, Geminiani, Castello, Uccellini.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.