Kunstihoone väljapaneku tugevus seisneb maalijapositsioonide jõulisuses.
Näitus „Sund” Tallinna Kunstihoones kuni 15. VI. Kuraator Teet Veispak, kunstnikud Vano Allsalu, Manfred Dubov, Mihkel Ilus, Liina Kalviku, Mihkel Maripuu Soho Fond ja Jaan Toomik.
Tallinna Valgusbiennaal 24. XI – 1. XII
Sündigu meie vaimuilmas kujutlus sellest, kuivõrd lõputult keerukad ja sidusad on orgaaniliste olendite vastastikused suhted üksteisega ja oma füüsiliste elutingimustega.
Charles Darwin,
„Liikide tekkest”, 1859.
Köler Prize’i nominentide näitus EKKMis kuni 16. VI.
Olles hiljuti Köleri auhinna kataloogile kirjutanud ülevaatliku kokkuvõtte Jaanus Samma loomingust, tundub mulle kunstniku ooperiformaati matkiva geiteemalise installatsioonini jõudmine vägagi loomuliku ja suisa pikka aega ette valmistatud valikuna. Seda muidugi takkajärele tarkusena – arhiivimaterjalidel põhineva ajaloolise jutustuse esitamine ja seeläbi võõrandamine just ooperile viitavas võtmes näis ja näib mulle siiani vägagi üllatava ja värske käiguna. Formaadina, mis pakkus ühtaegu distantsi ja üldistusvõimalust selle…
Tees nr 1. Igasugused papajannsenlikud targutused kaasaegse kunsti kohaliku ebapopulaarsuse tagamaade üle eesti ajakirjanduses – pean meist mõne aja eest üle käinud diskussioonilainest silmas eelkõige Marek Tamme, Anders Härmi ja Krista Kodrese defensiivseid arutluskäike – on oma retoorikalt jõuetud, kunstihariduslikus plaanis viljatud ning kultuuri süvitsi kompinud-lugenud-kogenud-nuusutanud inimesele, kellele ka tekstimõnu elus midagi maksab, surmtüütud.
Tees nr 2. Need jutlused kaevuvad juba suures osas üheksakümnendatel valmis vaadatud kaitsekraavidesse, esitamata kordagi ühtegi poliitiliselt…
Laura Pählapuu näitus „243 tõetruudes toonides postkaarti” Temnikova ja Kasela galeriis kuni 18. III.
Charles Baudelaire on pühendanud ühe ambitsioonikama oma arvukatest kunstikriitilistest üllitistest, ka eestikeelses kogumikus avaldatud „Modernse elu maalija” ühele nii toona kui tänapäeval suhteliselt vähe tuntud kunstnikule härra G-le. Vaatamata sellele, et äärmuslik tagasihoidlikkus sundis teda paluma jätta ta selles kirjatükis suisa anonüümseks, teatakse Constantin Guys’ina identifitseeritud kunstnikku tänapäeval erialaringkondades kui üht värvikaimat teise Prantsuse keisririigi kommete ja…
Paul Kuimeti ja Laura Tootsi ühisnäitus Temnikova ja Kasela galeriis Müürivahe tänavas kuni 10. II.
Külastades Paul Kuimeti ja Laura Tootsi ühisnäitust Temnikova ja Kasela galeriis Müürivahe tänava ruumides, tuli paratamatult meelde Eha Komissarovi hiljuti Eesti Ekspressis tehtud kokkuvõte möödunud aastast, kus ta rõhutas messigaleriide erilist rolli. Õigupoolest polegi selles, vaid kaheks päevaks nädalas publikule avatud ruumis tavapärase Tallinna kunstigalerii tunnet. Pigem on tegu projektiruumiga, mille täpselt paika pandud disainielementidest õhkub…
Piia Ruber
Kolmteist küsimust Raoul Kurvitzale
Teed praegu mahukat retrospektiivi. Kas sinu loomingus on midagi, mida oled tagasivaatel teistmoodi hindama õppinud?
No on ikka küll. Aga see ei ole nüüd üleöö juhtunud, et ma nüüd teen suu lahti, et oot, paistab hoopis teistmoodi. See on ikka pikem protsess. Rääkides konkreetselt varajasest Rühm T-st: need tunded ja meeleolud olid üpris teistsugused kui see, kuidas distantsilt hindan seda tegevust. Toona me ei sõnastanud, et…
Tanja Muravskaja ja Marina Napruškina ühisnäitus „Kadunud utoopia” Tallinna Kunstihoone galeriis 5. – 28. X.
Eesti kunstikontekstis pole üldiselt just tavaline käsitleda utoopia mõistet, õigupoolest juhtub seda haruharva, kui keegi seda süstemaatiliselt teeb. Samuti pole nõukogude aja seostamine idealistlik-utoopilise mõõtmega just ülemäära populaarne idee. Tanja Muravskaja ja Marina Napruškina Tallinna Kunstihoone galerii ühisnäitusel „Kadunud utoopia” aga just seda tegid: sidusid kaotatud utoopia mõiste kaduma kippuva ühiskondliku ja privaatse mäluga, mis viitab…
„documenta 13” Kasselis, Kairos, Kabulis ja Banffis kuni 16. IX. . . . . (sa) inspireerisid mind ja võitsid mu kohe enda poole. Eriti kui sa ütlesid, et sul pole kontseptsiooni. Minu sügav imetlus.
Kunstnik Kai Althoffi kirjast kuraator Carolyn Christov-Bakargievile
On enesestmõistetav, et midagi, mis puutub kunsti, pole enam enesestmõistetav, mitte selle sisemine elu, mitte selle suhe maailmaga ega ka mitte selle õigus eksistentsile . . . ..
Theodor W. Adorno, „Kultuuritööstus. Valitud esseed massikultuurist“, 1968
„„documenta” on meeleseisund”,…
NU performance’i-festival Viru hotellis 7.–10. XI, kuraatorid Silke Bake ja Peter Stamer.
Et kõik ausalt ära rääkida nii nagu oli, pean ma alustama hetkest, mil ma esimest korda üritasin Viru hotellis NU performance’i-festivali palavikuga liituda, seega esmaspäeva õhtusest avamisüritusest orkestreeritud karaokega koos Peeter Änilase ja Põlva linna puhkpilliorkestriga. Kui ma tunnise hilinemisega hotelli kohale jõudsin, oli pidu juba täies hoos ja festivali enamasti välismaised osalised olid koos mitte just liiga arvuka…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.