Esa Kirkkopelto: „Kunstilise sära puudumine kompenseeritakse tänapäeval avaliku elu säraga – sealt saadakse au ja kuulsus, mida lavaelu enam ei too.“
Eesti Teatriuurijate ja -kriitikute Ühendus ning Tartu ülikooli teatriteaduse õppetool pühendasid detsembris Tallinnas korraldatud aastakonverentsi „Näitleja XXI sajandi teatris“ näitlejale ja näitlemisele. Ehkki näitleja on teatrikunsti tuum, räägitakse tänapäeval teatrikriitikas ja -teaduses näitlemisest kahetsusväärselt vähe, sest see ei allu kergelt ratsionaalsele analüüsile. Konverentsil püüti seda tühikut…
James Thompson: „Rakendusteater esitab väljakutse arvamusele, kes võib olla kunstnik ja kes mitte, ning seejuures ei muutu demokraatlikumaks mitte ainult kunstniku, vaid ka kunsti mõiste.“
Septembri algul korraldati Tartu ülikoolis Nüüdiskunstide Uurimise Assotsiatsiooni (Association for the Study of the Arts of the Present) sümpoosion „Oleviku alternatiivid“, kus ühe peaesinejana astus huviliste ette rahvusvaheliselt tunnustatud rakendusteatri lavastaja ja Manchesteri ülikooli professor James Thompson.
Milline on teie teatrialane ja akadeemiline…
Eesti teater on liikunud stanislavskilikust psühholoogilisest paradigmast brechtlikku poliitilis-intellektuaalsesse ning selles uues kontekstis võib klišeedel olla uus, üldistav funktsioon ja tähendus.
Kui teatrilavastusel on enamasti ka mingi iseväärtus, siis nn põnevad projektid põhinevad tihti publiku vastuvõtuvõime ja reaktsioonide proovilepanekul.
Helsingi Linnateatri „Seltsimees K”, autor Edvard Radzinski, tõlkija Teemu Kaskinen, lavastaja Roman Viktjuk, koreograaf Vladimir Anossov, lava- ja kostüümikunstnik Vladimir Bojer. Mängivad Esko Roine, Asko Sarkola, Miika Alatupa, Raine Heiskanen, Juha Jokela, Vappu Nalbantoglu jt. Esietendus 23. I Helsingi Linnateatri suures saalis.
Helsingi Linnateatri „Võrgus”, autor Gunilla Hemming, tõlkija Liisa Urpelainen, lavastaja Milko Lehto,…
Soome Rahvusteatri „Kui tuvid kadusid” on selgelt depsühhologiseeritud, jäänud on vaid elu paljas pind.
Soome Rahvusteatri „Kui tuvid kadusid”, autor Sofi Oksanen, lavastaja Raila Leppäkoski, helilooja Maija Kaunismaa, lava- ja kostüümikujundaja Karmo Mende. Musitseerivad Maija Kaunismaa, Sara Puljula, Tommi Asplund, Juha Kuoppala ja Zarkus Poussa, mängivad Timo Tuominen, Matleena Kuusniemi, Janne Hyytiäinen, Antti Luusuaniemi, Jani Karvinen, Jouko Keskinen, Jukka-Pekka Palo, Pirjo Määttä ja Sari Puumalainen. Esietendus 27. XI Soome Rahvusteatri suurel…
Karmistuvates majandusoludes jagunevad Soome teatrid üha selgemalt meelelahutus- ja kunstiteatriteks.
Majanduskriis jõudis Soome või vähemalt sealsesse meediasse eelmisel aastal, kui hakati regulaarselt teada andma koondamisest ja mitmesuguste maksude-aktsiiside tõusust. Löögi alla ei ole sattunud mitte ainult napsu- ja suitsumehed, vaid ka maiasmokad (magusaaktsiis!) ning kultuurihuvilised, sest toetus kultuuriinstitutsioonidele on vähenenud. See tähendab ka seda, et kunstiinimesed on hakanud järjest rohkem rääkima rahast, omaosaluse suurendamisest ja meelelahutuse ähvardavast pealetungist. Mitmest suust…
Meeldivalt üllatab Tartu lastelavastuste üldiselt kõrge tase, mitmesuguste nukkude ja teatrivõtete päris oskuslik kasutamine, julgus katsetada muutuva või jagatud ja selgelt markeerimata tegelasidentiteediga.
Kui oled laps ega tea, mida teha või kelleks saada, või hoopis avatud pedagoogiliste ideaalidega lapsevanem-kasvataja, siis mida soovitab sulle eesti lasteteater? Selline on artikli põhiküsimus ja perspektiiv. Eesti lasteteatrit kui uurimismaterjali tuleb aga selle kirjatüki tarvis kitsendada, mistõttu keskendun vaid Tartu uuslavastustele. Tutvustatavad lavateosed olen järjestanud sihtgrupi…
Riias toimunud Balti teatrifestival näitas, et teater pole mitte ainult ajalik, vaid ka rõhutatult kohalik kunst.
Balti teatrifestival 19. – 23. novembrini Riias.
Oma naabreid peab tundma – see käib nii naaberkorteri ja -maja kui ka naaberriikide kohta. Põhjusi on mitmeid, aga praegu rõhutan eelkõige turvatunnet ja koostööd. Individualistlikus ja globaliseerunud maailmas võib naabritega suhtlemine tunduda tüütu kohustusena, aga ühel päeval hakkab see ikka vilja kandma ja rõõmu tooma. Balti teatrifestivaliga on…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.