-
„Between Reality”: Eesti Rahvusmeeskoor, dirigent Mikk Üleoja, orelil Ene Salumäe 17. IV Estonia kontserdisaalis.
16. aprillil tähistatud rahvusvahelisele häälepäevale pühendatud kontsert tuletas meelde – kolmandik meist ei saaks hääleta oma igapäevatööd teha. Häälest rääkides ei saa mööda ka keelest. Kui viimati pistis meeskoor rinda prantsuse keele foneetikaga, siis seekord kuulsime neid laulmas klassikaliselt kaunis inglise keeles.
Avalooks oli Evelin Seppari (s 1986) Shakespeare’i tekstile loodud „Sonett nr 43”. Möödunud suvel helilooja kooridirigendist…
-
„Revisioon IV – Eesti aeg”: ansambel Resonabilis koosseisus Iris Oja (hääl), Kristi Mühling (kannel), Tarmo Johannes (flööt), Aare Tammesalu (tšello), kaastegev Tammo Sumera (heli) 21. III Okupatsioonide muuseumis.
Ansambel Resonabilise kaheksandat aastat kestvat „Revisiooni” saab nimetada kontserdisarjade ahelaks. Laiemalt on tegu interdistsiplinaarsete kunstisündmustega, mille igas sarjas mängib olulist rolli mõni visuaalse kunsti liik, „Revisioon IV” puhul fotograafia. Nii nagu sarjades vahelduvad visuaalsed kunstid, on igal kontserdil ühe ansambliliikme näol ka värske…
-
EILi sari „Helisev muusika . . . .”: Helen Lokuta (sopran) ja Martti Raide (klaver) 13. III Mustpeade majas.
Veel viis minutit enne kontserdi algust andis häälestaja klaverile viimast lihvi; kui esinejad juba lavale olid jõudnud, hakkasid tõrkuma prožektorid. Kas süüdistada kontserdipäevaks sattunud kolmeteistkümnendat kuupäeva või tähtede seisu, interpreedi keskendumist selline algus just ei soosi. Seda imelisemana mõjus juba esimese loo, Clara Schumanni „Kord tumedais unistustes” („Ich stand in dunklen Träumen”) op. 13 nr…
-
Prantsuse muusika: Eesti Rahvusmeeskoor, dirigent Charles Barbier (Prantsusmaa). 14. II Mustpeade maja valges saalis.
Multitalendist dirigendi Charles Barbier’ kava esitas RAMi meestele julge väljakutse nii artikulatsiooni täpsust nõudvate prantsuskeelsete tekstide kui omanäolise helikeele ja nõudliku rütmiga nüüdismuusikaga.
Kava raami kujundasid Francis Poulenci tsüklid, helilooja surmast möödub tänavu 50 aastat. Vaimulikule muusikale pühendatud esimese poole käivitasid „Püha Assisi Frantsiskuse neli väikest palvet” („Quatre petites prières de Saint François d’Assise”), soleerimas sümpaatse puhta tenoriga…
-
Traditsiooniline koorimuusika muutuvas vormis
„Päikeseratas”: tütarlastekoor Ellerhein, dirigent Ingrid Kõrvits, ja Reval Ensemble koosseisus Neeme Punder (flööt), Aare Tammesalu (tšello) ja Lea Leiten (klaver) 23. I Estonia kontserdisaalis.
Mis on ühist Uno Naissool, Valter Ojakäärul, Aarne Oidil, Raimond Valgrel? Vastus on ühtlasi põhjus, miks aasta esimene kava sai kokku puhtalt eesti muusikast. Nende meie vokaalloomingu tippmeeste sünnist möödub tänavu ümmargune aastaarv, selgitas kontserdil sujuvalt multiinistrumentalisti, konferansjee, dirigendi ja produtsendi rolle vahetanud Neeme…
-
Olivier Messiaeni vokaaltsükli „Harawi – laul armastusest ja surmast” Eesti esiettekanne: Kai Kallastu (sopran) ja Kadri-Ann Sumera (klaver) 28. XI ajaloomuuseumi Suurgildi hoones.
Peened kõlad ja harmoonilised värvid, sekka jõulisi kakofoonilisi efekte – ühe XX sajandi tähelepanuväärsema sümbolistliku teose virtuoosne esitus täitis Suurgildi hoone saali prantsuse-peruukeelse teksti ja kaugidalike rütmidega, sekka linnuhäälte ja pahkluukellade helina imiteerimist. Kuulda on olnud nurinat akustika halvenemise üle pärast hoone remonti, siiski toetas saal Messiaeni helikeele…
-
ehk Rikkalikke sügisande koorimuusika kodupõllult
„Eesti rahwusliku helikunsti rajaja” tiitlit on pakutud nii Rudolf Tobiase kui Mart Saare puhul, mõlema suurkuju teosed tõid hooaja avakavades kuulajateni meie parimad koorid. Lisaks Mart Saare 130. sünniaastapäeva kontserdile sai septembri lõpus kuulata Eesti Rahvusmeeskoori Venemaa-turnee kava ja Eesti Filharmoonia Kammerkoori Tobiase-Regeri kontserti.
Tormise ja kirikumuusikaga
Eesti Rahvusmeeskoor, dirigent Mikk Üleoja. 27. IX Estonia kontserdisaalis.
Varem EFK koormeistrina tegutsenud Mikk Üleoja töö RAMiga on pannud muutuste tuuled puhuma…