J. S. Bachi „Matteuse passioon“ 10. III Estonia kontserdisaalis: lavastaja Lembit Peterson, kunstnik Lilja Blumenfeld, valguskunstnik Kalle Karindi, esitasid Tallinna Kammerorkester, Eesti Filharmoonia Kammerkoor, RO Estonia poistekoor, solistid Anto Õnnis (Evangelist), Taaniel Kirikal (Jeesus), Taavi Tampuu (Pilaatus), Olari Viikholm (Peetrus), Rainer Vilu (Juudas), Katrin Targo (sopran), Iris Oja (metsosopran), Valter Soosalu (tenor) jt, dirigent Risto Joost.
Kavalehel hindab Toomas Siitan „Matteuse passiooni“ Bachi teoloogilise ja muusikalise mõtlemise kontsentraadiks. Kui jätta kõrvale suurteoses peituv sügav…
Dmitri Hvorostovski, uusaastakontsert, Tšaikovski konkursi võitja, „Aida“ esietendus, Floridante, Tubina „Reekviem“, uus meesvokaalansambel, Soome soprani sooloõhtu. Päris korralik saak aasta tavaliselt kontserdivaese esimese kuu kohta, kui muusikud-korraldajad jõuluralli järel hinge tõmbavad.
Pruuniks teiseks juuniks – rahu, sõbrad! Tõnu Kaljuste leidlikult üles ehitatud uusaastakontserdi kava (1. I Estonia kontserdisaalis) ei viruta ühiskondlike valupunktide pihta kirvega, pigem masseerib neid hellalt. Tiibeti päritolu veel imelapse eas kitarrivirtuoosi Kuang Junhongi vilkad ämbliksõrmed jahmatavad. Valel ajal…
Franz Schuberti Lied’i-tsükkel „Talvine teekond“: Atlan Karp (bariton) ja Ralf Taal (klaver) 26. XI Kadrioru kunstimuuseumis.
Schuberti surmahaiguse pitseri all ägava superteose valusegune poeesia nii magusas enesehaletsuses kui ka elulõpu joobumuses kätkeb endas romantilise ajastu ideaale luules ja muusikas. Ükskõik kui infantiilsena võib tänapäeval tunduda ühe noore inimese soov surra armastatust ärapõlatuna, on selle teose sisus hulga enam, kui need XIX sajandi alguses elanud Wilhelm Mülleri tänases mõistes ehk suhkruga üle…
ERSO kammerkontsert „Kaks tuvi“ 20. XI Estonia kontserdisaalis, kõlasid lavamuusikaseaded ERSO keelpilli- ja puhkpilliansamblite esituses.
ERSO uus hooaeg on kirju nagu soovikontserdi kava. Aga publik seda armastab – saal on alati täis. Võimas orkestrimuusika ja suurvormid leiavad Eestis enamasti rohkem kuulajaid kui tagasihoidlikumad koosseisud. Küll tõi ERSO peaaegu täissaali ka kammerkontserdiks, olgu siis selle taga orkestri kõrge tase, publiku ootuste täitmine, tubli turundustöö või kõik kolm. Esindusorkester ei jäta ükskõikseks, kõlagu…
Monika-Evelin Liiv ja Marje Lohuaru 29. IX Estonia kontserdisaalis, Iris Oja ja Kadri-Ann Sumera 30. IX Tallinna Keskraamatukogu saalis ning Mati Turi ja Martti Raide 6. X Estonia kontserdisaalis.
Eesti keeles puudub oma termin laulja ja pianisti ansambli täpsemaks määratlemiseks. Sõna „kammerlaul“ all mõistetakse igasugust klassikalises stiilis laulmist, mis ei ole ooper või suurvorm. Kitsamalt peetakse kammerlaulu all tavaliselt silmas kunstlaulu, mille traditsioon puhkes õide romantismiajal: see ei…
Saaremaa ooperipäevad 20.–26. VII Kuressaare lossi ooperimajas ja Laurentiuse kirikus.
Attenzione! Esimest korda külastab Eestit ooperiteater Itaaliast! Vägeva eelreklaami toel müüdi etendused juba enne festivali algust välja. Lubati lausa lauljaid La Scalast – unustades küll täpsustada, kas tegemist on solistide või koorilauljatega.
Tsiteerin festivalile järgnenud pressiteadet: „Tänavuste ooperipäevade peakülaliseks oli võrratu Teatro di Milano ooperi sünnimaalt, Itaaliast, mis oli teadaolevalt üleüldse esmakordne Itaalia ooperiteatri külaskäik Eestisse. Kõik suure saali etendused Verdi „Rigoletto“,…
Suure-Jaani muusikafestivali esimesed kolm päeva 18. – 20. VI Hüpassaares, Lubjassaares, Kondase majas ja Suure-Jaani keskkooli aulas.
Jaanipäevaga lõppev Suure-Jaani muusikanädal sookontserdi, Mart Saare lauljate konkursi ja kohustusliku vihmasabinaga on leidnud oma õiglase paiga igas muusikasuves, nagu Viljandi folk või augustikuine Birgitta festival. Festivalipuudust ei saa kurta – uudiseks oleks pigem, kui mõni suvenädal osutuks kontserdivabaks. Siiski on Suure-Jaani üks väheseid ses sündmuste reas, kus klassikalisele kammermuusikale alati kõvasti rõhku pannakse, tegemata kohalikule publikule allahindlust…
Kai Rüütel (metsosopran) ja Roger Vignoles (klaver) sarjas „Ilus möldrineiu“ 17. III Estonia kontserdisaalis.
Kammerlaulu kohta on teada, et sellega leiba lauale ei saa – seda viljeldakse kas missioonitundest või puhtast laulmisrõõmust. Aga mis te arvate, kui palju võtab aega, et kõigepealt ära tõlkida ja siis sõna-sõnalt pähe õppida kaks tundi saksa- või prantsuskeelseid laulusõnu, lihvida hääldus perfektseks, töötada välja kõik fraasid ja nüansid, teha seda kõike veel stiilipuhtalt, kauni vokaaliga,…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.