Väga keerukas on tõmmata piiri, kus lõpeb autoritruudus ja kust algab kordus. Nii traditsioonilises kunstis nagu ooper töötab alati paremini hea kordus kui kistud originaalsus.
Hiina nüüdisooperi sündmustik on selge ja üheselt mõistetav, tegelased piiritletud, muutumatud ja turvalised, süžeekäänakute ega tegelaste ümberkostümeerumise üle pead vaevata ei ole vaja.
Shanghai ooperiteatri lavastus „Riskantne mäng“ 21. VII Saaremaa ooperipäevadel Kuressaare lossi ooperimajas. Muusika ja libreto Wen Deqing, lavastaja Chen Xinyi, dirigent Zhang Chengjie, lavakunstnik Gao Guangjian, kostüümikunstnik Li Ruiding, valguskunstnikud Zhang Shunchang ja Liu Shenhui. Osades Zheng Yao (kerjus), Yang Xiaoyong…
Arne Mikk on arvestanud Vene konservatiivse publikuga ning lavastus mõjub bolševistlikust groteskist ning revolutsionääridest ja sürrealistidest hoolimata filmilikult realistlikuna.
Kontsert „Armastuse jõud“. Laval Elina Netšajeva (sopran), Ksenia Kutšukova (sopran), Andrei Bogatš (tenor) ja üle-eestiline noorte sümfooniaorkester, dirigent Jüri-Ruut Kangur. 28. V Alexela kontserdimajas.
Pole vaja olla ablas tähetark, et vaimustusest hulluda sopran Elina Netšajeva sünnikaardi peale. Mõnikord ei ole isegi loodus kade ja pillab ühe lapsukese peale lausa peoga puhast ilu, kuhjaga karismat, peent muusikatunnetust ning harva esinevat virkust. Tema selja taga on toetav perekond, prantsuse lütseumi konservatiivne kasvatus, intuitiivselt aristokraatlik…
Kai Rüütel: „Covent Gardeni casting’u-agent on mulle lojaalne, pakkudes sageli väiksemaid rolle. See pole sugugi tavaline. Väga paljud noored lauljad teevad Jette Parkeri programmi läbi ja neid ei kutsuta tagasi.“
Eesti metsosopran Kai Rüütel on ilmselt kõige suuremale publikule esinenud Eesti ooperilaulja. Tema suvine ülesastumine Londoni kuninglikus ooperimajas Verdi ooperis „Othello“ jõudis kinodesse üle maailma, sh Mustamäe Apollosse. Rüütli asemel oleksid tahtnud olla ilmselt paljud,…
Mõnigi kriitik viskab pärast debüüti sule igaveseks nurka, sest isegi mõõtmatu au ja kuulsus ning tohutu honorar ei kaalu üles sildistamist ja pimedat viha.
Kontserdielu kipub inimene vabatahtlikult arvustama ainult ühel patoloogilisel põhjusel: ebanormaalse huvi ja lausa kirgliku armastuse korral muusika vastu. Klassikaraadio toimetajana saan tihti kirju ja kõnesid nii muusikutelt kui ka kuulajatelt, kes arvavad teisiti. Kui nad just ei usu, et kriitik on paadunud misantroop,…
Pärnu ooperipäevad 7.–9. VII Pärnu kontserdimajas,
Saaremaa ooperipäevad 25.–31. VII Kuressaare lossi ooperimajas.
Kui mullu Pärnu ooperipäevi ei toimunudki ja Saaremaad külastanud Milano trupi etendustel võis pisaraid valada mitte meeleliigutusest, vaid pigem nördimusest viletsa muusikalise taseme üle, siis tänavu tegi Eesti Kontsert mulluse pettumuse kuhjaga tasa. Pärnus sai näha Donizetti tundmatut noorusooperit ja Štšedrini kolhoosipoeesia unustatud pärli. Saaremaa festival algas kauaoodatud eesti algupärandiga ja lõppes trupi kodumaalt Poolast kaasa toodud hilisromantilise…
XIX Suure-Jaani muusikafestival. 17. – 23. VI Suure-Jaanis ja selle ümbruses, metsas ja soos, vihmas ja tuules, kirikus ja rehe all.
Parafraasi tähtsusest Eesti kunstlaulus. Rahvuslind kui keelpillikvarteti special guest star.
Kodumaine viis läks rappa, ERSO mängis Villem Kappi. Täiesti subjektiivne ja ebaakadeemiline valik muusikalis-looduslikke hetki.
Kohutav paljastus. Pööripäevaeelse festivali laulsid heliloojate Kappide majamuuseumis lahti mulluse Mart Saare konkursi võitjad, lauljad Aule Urb ja Tambet Kikas ning pianist Joonatan Jürgenson. „Tänapäeval öeldakse selle kohta plagiaat,“ kommenteeris mürkrohelisse rõivastunud Aule Urb Brahmsi…
Jerry Bocki muusikal „Viiuldaja katusel“ 5. VI rahvusooperis Estonia. Lavastaja Georg Malvius, dirigent Kaspar Mänd, kunstnik Ellen Cairns, valguskunstnik Palle Palmé, koreograaf Adrienne Åbjörn. Osades Mait Malmsten, Evelin Võigemast, Helgi Sallo, René Soom, Kadri Kipper, Anett Schneider, Kaia Oidekivi, Norman Salumäe, Reigo Tamm, Karl-Erik-Tamme, Georg Gurjev jt.
Ütlen kohe ausalt, et ma ei ole hull muusikalide järele, pigem väldin neid. Aga seekord ootasin etendust lausa maniakaalse ärevusega. Tunnete juured ja seega ka tegutsemise ajendid viivat…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.