-
Tiina Savi: „Autorifilmi programm on emotsioonide jagamise soovist sündinud projekt.”
Selle aasta algusest toob kino Sõprus iga kuu üheks seansiks vaataja ette mõne autorifilmi klassikateose. Kino programmijuht ja filmivaliku koostaja Tiina Savi räägib, milliseid filme ja miks ta vaatajatele näidata tahab.
Kommertsfilme, mida näidatakse kobarkinodes, vastandatakse tihti autori- ja väärtfilmidega. On tegelikult tegemist žanrite või hinnangutega? Kas nendega kaasneb ka teatav elitaarsuse maik?
Tiina Savi: Hea küsimus. Ma pole kunagi nii…
-
Meelis Luks on sündinud 1968. aastal ja olnud sestsaati selline inimene, kes pole saanud iseseisvalt kõndida, rääkida või oma käsi kasutada. Põhjuseks on pärast sündi avastatud reesuskonflikt ning verepuuduse tõttu hiljaks jäänud verevahetus. Tema erivajadused ei takista teda kultuurielust osa võtmast nii looja kui tarbijana. Nagu ta ise alati rõhutab: asi on ainult tahtmises.
-
„Ma näen kedagi sinusarnast sellel ekraanil, aga see ei ole sina. Ma kuulen kedagi sinusarnast selle telefoni kaudu, aga ma ei kuule sind. Sellepärast ma tahan, et sa tuleksid. Tule mulle külla, et saaksime näost näkku kohtuda ja rääkida lootustest, mis on minu mõtteis.”*
Millal need sõnad on kirja pandud? Kas eelmisel aastal? Kümme aastat tagasi? Nelikümmend? Tegelikult pärinevad need E. M. Forsteri (1879–1970) esmakordselt 1909. aastal The Oxford and Cambridge…
-
Mängufilm „Piire ületades” („Transcendence”), USA 2014, 119 min. Režissöör Wally Pfister, stsenarist Jack Paglen, operaator Jess Hall. Osades Johnny Depp, Rebecca Hall, Morgan Freeman, Paul Bettany, Cillian Murphy, Kate Mara jt. Linastub kinodes Coca-Cola Plaza, Solaris ja Cinamon.Inimese suhe tehnoloogiaga näib olevat eufoorilises staadiumis. Tehnoloogiagurud peavad sütitavaid TED-jutlusi maailmaparandamisest, iga hea idee võib panna aluse miljard dollarit väärt idufirmale. Me veedame oma päevad kätega masinaid kombates ja neid lõputult põrnitsedes.…
-
Roald Dahli lastejutul põhinev Wes Andersoni film „Fantastiline härra Reinuvader” sünteesib kahe geeniuse loomeviljadest oma vaimustava animatsiooni, mis puhub üle pika aja elu sisse ärakulutatud klišeele „sobib vaatamiseks kogu perele”. Kui mõnele teosele kleepida külge silt „kogupere”, siis kipub see enamasti viitama, et tegu on millegagi, kus on korraga alahinnatud lapsi, pidades neid igasuguse banaalsusega leppivateks kretiinideks, ning mis sunnib vanemad välja kannatama ükskõik mille oma järeltulijate nimel.
-
Soome filmifestivalid on väärt vahetuskaup. Nii sügisene „Armastus ja anarhia” kui jaanuarikuine „Docpoint” on mõnusalt tüüned filmivaatamisüritused, kus ei väsitata glamuuriponnistustega ja rõhutakse sisule. „Docpoint” (29. I – 31. I) säilitas oma näo ka Tallinnas. Kogu Euroopas hea mainega dokumentaalfilmide festivali „Docpoint” on Helsingis peetud kaheksa aastat, festivali asutaja Arto Haloneni sõnul (ta oli ise avamisel kohal ja näitas ühtlasi festivali raames ka oma muusik Pekka Strengist rääkivat dokumentaalfilmi „Magnetmees”)…
-
Bondi ülemus M: „Issand, kuidas ma tunnen puudust külmast sõjast.”
„Veidi lohutust”, järjekorras ametlik 22. Bondi-film, on teine pärast superspioon James Bondi reinkarnatsiooni Daniel Craigina. Seda põnevat ja haarav pilti kannab Craigi suurepärane osatäitmine, mis paneb ometi endiselt küsima: kas hr Bond saab hakkama külma sõja järgsel ajal, mil spionaaž on kaotanud oma romantilisuse ja glamuuri?
-
Koristaja leiab jõusaali riietusruumist salajaste andmetega CD, millest saab sündmustiku katalüsaator.
Näitlejad George Clooney ja Tilda Swinton. kaader filmist
-
Tanel Toomi „Teises tulemises” kannab vend lahingus hukkunud venda. KAADER FILMIST
Pärast mullust eesti filmi plahvatust on lõpuks aasta esimeses kolmandikus näha julgeid, kes rusude alt välja roomavad: Priit Pääsuke ja Tanel Toom on valmis saanud lühifilmid, millest kumab kinematograafilist tundlikkust ja autorinägemust.
-
Keegi vist koputas uksele. KAADER FILMIST
Jean Baudrillard kirjutab oma raamatu „Ameerika” esimesel leheküljel: „Lõputult lahtirulluvas kõrbemaastikus on midagi väga sarnast filmilindi igavikulisusega”. Veel räägib ta kõrbest ja selle radikaalsest ükskõiksusest. Seesama ükskõikne kõrb on üheks peategelaseks vendade Coenite tõeliselt kinematograafilises Oscari-filmis „Ei ole maad vanadele meestele”.
-
„Tallinn pimeduses” põhiväärtuseks on pöördeliste aegade krambivaba nostalgia ja b-filmilik muretus.
Sulakulda katlast pähe. Ain Lutsepp ja Tõnu Kark filmis „Tallinn pimeduses”. KAADER FILMIST
-
Ainus koht, kus Alex ennast elusana tunneb, on Paranoid Parkiks nimetatud rulapark.
Alex on 16, ta on keskklassi ameeriklane, tal on ilus tüdruk, tema vanemad lahutavad, ta sõidab rulaga, ta elab vaikses Ameerika linnakeses, ta tapab kogemata ühe turvamehe, talle meeldib rulapark Paranoid Park, ta käib keskkoolis, tal on sõber Jared ja ilusad mõtlikud pruunid silmad.