-
Lähenevate valimiste märke on õhus ja tänavatel tunda järjest enam. Üheks poliitilise aktiivsuse kasvu märgiks oli anonüümne üleskutse Tallinna reklaampindadel „Parts, astu tagasi!”. Anonüümsus meedias on kummastav, eriti poliitika tegemisel. Mida oli Keskerakonna noortekogul varjata, et nad ei julgenud oma nime reklaamil avalikustada? Kampaania tellija selgus mulle alles tarbijakaitseametile saadetud päringule saadud vastusest. Kuna tagasiastumist nõudvatel reklaamplakatitel puudus reklaamiseaduse pärast kohustuslik viide reklaami tellijale, küsisin TKA-lt, kas tegemist on reklaamiseaduse…
-
Ülestähendused on tehtud eelmise aasta sügisel Tallinnas peetud kahes meediateemalises vestlusringis, kus osalesid muusik(aelu korraldaja) Ando Kiviberg, „Teeme ära” turundusjuht Anneli Ohvril, filmimees Artur Talvik, meediaeksperdid Daniel Vaarik ja Hannes Rumm, riigiametnik Hannes Kont, muusika promootor Helen Sildna, meediateadlane Indrek Ibrus ja etenduskunsti-korraldaja Priit Raud.
Jõesaar: Millisena teie näete meedia funktsioone ühiskonnas?Rumm: Meedias valitseb kanalite paljusus ja selle ühiskonnale kõige olulisem ja ohtlikum tulemus on tohutu nišistumine. On ohtlik, kui ühes ühiskonna ääres üldse ei teata, mis teises toimub ja vastupidi. Näiteks 1995.…
-
Avalik-õigusliku ringhäälingu meedia tähelepanu alla sattumise põhjusteks on üldjuhul kas majanduslikud huvid või parteipoliitilised ambitsioonid. Majandusteemad on kaudselt või otseselt seotud erakanalite agendaga. 1990ndate keskpaiga „telesõja“ põhjus oli saatjate võrkude ümberjagamine, mis oluliselt puudutas erakanalite auditooriumi suurust, s.t potentsiaalset reklaamiraha. Aastatel 1998-1999 oli meedias teemaks eratelekanalite ja ETV reklaamitulude jaotamise kokkulepe ning selle nurjumisele järgnenud ETV kriis, mis päädis ETVs ja Eesti Raadios reklaami piiramise seadustamisega 2001. aastal. Siis järgnes…