Praegu, kui ühed alles valmistuvad ootusärevalt jälgima Eurovisioni lauluvõistluse finaali, on teistel võistluse tulemused juba ammu teada. Sellega ei taha ma loomulikult öelda, et too võitja on ette ära otsustatud – kes küll söandaks midagi niisugust arvata? Pean silmas hoopis 12. kuni 15. maini Tallinnas peetud LXII rostrumit (International Rostrum of Composers), üht kaalukamat nüüdismuusika konkurssi. Vahetevahel olen kuulnud küsitavat, kas ei ole rostrumi roll akadeemilise helikunsti vallas teatud mõttes samasugune…
Mirjam Tally muusika ja Kristiina Ehini luule kontsert „Joon“ sarjas „Heli ja keel“ 26. IV Gustav Adolfi gümnaasiumi Mederi saalis. Esitasid Leonora Palu (flööt), Leho Karin (tšello), Diana Liiv (klaver), Silver Sepp (improvisatsioon fantaasiapillidel) ja Kristiina Ehin (sõna).
Muusika ja luule põimuvad sedavõrd tihedalt, et vanasti ei paindunud keel neil isegi vahet tegema – eeposed koosnesid lauludest ja oodides jooksis ikka „laulu ilus tuline oja“. Vahetevahel võivad luule ja leelo teineteisele…
Eduard Tubina „Reekviem langenud sõduritele“ 9. III Tallinna Kaarli kirikus, esitasid TAM, Toomas Trass (orel), Helen Lepalaan (metsosopran), Mart Kivi (trompet), Vambola Krigul ja Anto Õnnis (löökpillid) ning dirigendid Peeter Perens ja Siim Selis. Tubina VII sümfoonia jm 29. III Estonia kontserdisaalis, esitasid TMKK SO ja dirigent Mikk Murdvee. Hector Berliozi Reekviem 3. IV Estonia kontserdisaalis, esitasid Ellerhein, TMKK noortekoor, RAM, tenor Endrik Üksvärav, ERSO, Cantores Vagantes ja dirigent Tõnu…
IX Tallinna talvefestival 9. – 22. II: esinesid bariton Atlan Karp, tenor Oliver Kuusik, sopranid Pille Lill, Kristel Pärtna, Katrin Targo, Arete Teemets ja Kristina Vähi; Anna-Liisa Bezrodny ja Kristina Kriit (viiul), Andreas Lend (tšello), Tatjana Lepnurm (harf), Madis Kari (klarnet), Neeme Ots (trompet), Oksana Sinkova (flööt), Virgo Veldi (saksofon) ja pianistid Aksel Kolstad, Marko Martin, Irina Zahharenkova ning Ralf Taal.
Pille Lille Muusikute Fond (PLMF) viis veebruaris läbi IX Tallinna…
Eesti Kontserdi sari „Sibelius 150“ 19. II Estonia kontserdisaalis: Henning Kraggerud (viiul, Norra), rahvusooper Estonia sümfooniaorkester ja dirigent Vello Pähn, kavas Jean Sibeliuse viiulikontserdi d-moll ja II sümfoonia D-duur.
Tänavune aasta on muusikaliste tähtpäevade poolest niivõrd külluslik, et pakub tähistamisvõimalusi igale maitsele. Lubatagu need siinkohal (nagu ütleb moodne väljend) „kaardistada“. Bachi, Händeli ja Scarlatti 330. sünniaastapäev pakub kindlasti numeroloogilist huvi, kuid mahukat eriprogrammi oodata oleks vist liiast. Rahvusooperi Estonia mängukavva lisandub peagi…
„Müstilised kõlad“: Georgi Gurdžijevi looming Kristjan Randalu esituses 10. I Estonia kontserdisaalis.
Eesti Kontserdi sarjas „Müstilised kõlad“ viimati teoks saanud Kristjan Randalu kontsert õigustas pealkirja täielikult, sest kui mängu on toodud juba selline isik nagu Gurdžijev, siis enam müstilisemaks minna ei olegi võimalik. Georgi Gurdžijev (Gurdjieff) oli filosoof, psühholoog, kosmoloog, esoteerik, müstik, pühade tantsude taaselustaja ja jumal teab, kes kõik veel – ühtedele guru, ülima tarkuse kehastus, mõne teise arvates jälle…
Eesti muusika- ja teatriakadeemia jõulukontsert „Õppejõudude eri“ 17. XII Mustpeade majas.
Gioacchino Rossini „Väike pidulik missa“ Eesti Kontserdi sarjas „Oratorio“: Sarah Wegener (sopran), Helen Lepalaan (metsosopran), Fulvio Oberto (tenor), Olari Viikholm (bass), Eesti Filharmoonia Kammerkoor, Tallinna Kammerorkester ja dirigent Tõnu Kaljuste 20. XII Estonia kontserdisaalis.
Detsembri keskpaiku võib kergesti tekkida mulje, et käes on kokkuvõtte tegemise aeg. Nii arvata on ekslik, sest tegelikult on just jõulude ja aastavahetuse eelne muusikaliselt üks tegusamaid.…
Kontserdielus on oodata muutuste perioodi – sellest ennustusest midagi kulunumat polekski võimalik välja mõelda, sest muutuste ootuses ja kartuses on elatud alati. Ma ei pea sugugi silmas ainult „sihtasutustamisi” ja vahepeal lausa iganädalaseks saanud Hiiobi sõnumeid kultuurikollektiivide raskest saatusest terves maailmas. Suurte muutuste tõeline allikas on muusika kuulamise uus kontekst, mille tekkimisele on lähiminevikus kaasa aidanud tehnoloogia. Selline infokanal nagu YouTube tekitab seal ringi hiiliva mõttetuse tõttu ühest küljest…
Tallinna brassansamblite kursuse lõppkontserdid 15. XI Tallinna Jaani kirikus ja 16. XI Eesti muusika- ja teatriakadeemia kammersaalis. Esinesid EMTA ja Leedu muusika- ja teatriakadeemia ansamblid ja solistid Neeme Ots (pikolotrompet, flüügelhorn), Toomas Vana (tromboon) ja Kenneth Ojutkangas (tuuba) Aavo Otsa, Marius Balčytise ja Jaan Otsa juhatamisel.
Meie muusikaelus leidub nii mõnigi isik, kelle tegevushaare on sedavõrd lai ja sügav, et tema nimi mõjub terve valdkonna sünonüümina. Nii on Eesti trompetikoolkonnast võimatu…
„Heimar Ilves 100”. Esinesid Gatis Gorkuša (trompet) ja Eesti muusika- ja teatriakadeemia sümfooniaorkester Toomas Vavilovi dirigeerimisel. Kavas oli André Jolivet’ II trompetikontsert, Largo Heimar Ilvese II sümfooniast (1964) ja Beethoveni V sümfoonia c-moll op. 67. Kontsert sai teoks EMTA ja Eesti Kontserdi koostöös 6. XI Estonia kontserdisaalis.
On täheldatud, et kultuuris kehtivad paljuski samad seaduspärasused nagu mälu puhul. Miski ei kõnele meie mõttemaailmast paremini kui see, keda peame meeles ehk…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.