ERSO mängulaad oli just niisugune, nagu võib tiheda esinemisgraafiku põhjal eeldada. Kava oli kokku pandud pigem kontrasti kui sarnasuse põhimõttel.
Eesti Kontserdi hooaja avakontsert: Annely Peebo (metsosopran), Eesti Riiklik Sümfooniaorkester ja dirigent Kristiina Poska 22. IX Estonia kontserdisaalis. Kavas Erkki-Sven Tüüri „Külva tuult . . . .“ (Eesti esiettekanne), Richard Wagneri „Wesendoncki laulud“ ja Johannes Brahmsi sümfoonia nr 2 D-duur op. 73.
Maailm kobrutab kurjakuulutavalt ja kutsub võtma seisukohta,…
Helena Tulve „Sula“ on üks neist teostest, mille väljenduslaad on suuresti määranud praeguse stiilifooni ja toonud endaga teatud paradigma- või vähemalt retoorikamuutuse.
Teatraalse elemendiga muusikateoste puhul on peale kuulamisväärsuse tähtis see, kas selles puudutatakse probleeme, mis on just praegu olulised.
Madli Marje Singi autorikontsert „Sumiseja, sumiseja . . . .“ ja Karl Tipu autorikontsert „Metsa po(o)le“ 5. VI Mustpeade majas.
Millisel määral peaks muusika haakuma päevakajaliste teemadega? Kui läheneda traditsiooniliselt, siis tundub küsimus tarbetu: rangelt teosekeskse (kui soovite – formalistliku) hinnangu kohaselt ei väljenda muusika midagi peale omaenda abstraktsuse ja kui ähmased tähendusseosed tekivadki, siis on need…
Vanemuise SO hiljutine kontsert Paul Mäe juhatamisel on eristuva, ent siiski ajaloolisele konventsioonile tugineva kava hea näide.
Vanemuise Sümfooniaorkestri hooaja lõppkontsert 18. V Estonia kontserdisaalis, dirigent Paul Mägi. Kavas Ülo Kriguli „Symphonic Slices“, James MacMillani „Veni, veni Emmanuel“ (solist Heigo Rosin) ja Camille Saint-Saënsi sümfoonia nr 3 („Orelisümfoonia“).
Sümfooniakontsertide kava kokkupanemine on teatavasti hämaravõitu teadus: see põhineb ajaloolistel konventsioonidel ja omandatakse suuremal või vähemal määral töö käigus. Selle esteetiliste ja…
Kui võrrelda folkloristlikke tendentse Eesti muusikas 1930ndatel ja 1970ndatel, siis joonistuvad välja vägagi kõnekad suunamuutused.
Kontsert „Ester Mägi 95“ 10. I Niguliste muuseum-kontserdisaalis. Peep Lassmann (klaver), Urmas Vulp (viiul), Aare Tammesalu (tšello), Andres Uibo (orel), Mati Turi (tenor), Helen Lokuta (metsosopran), Martti Raide (klaver), keelpillikvartett, Estonia Seltsi segakoor, dirigent Heli Jürgenson. Korraldajad Eesti Interpreetide Liit, Eesti Heliloojate Liit, Eesti Kooriühing.
Ester Mägi 95. sünnipäeva puhul sai kuulda…
Nargenfestivali Pärdi päevad 2. – 11. IX Tallinnas, Tartus, Paides ja Rakveres.
Kas Arvo Pärdi muusikat esitatakse piisavalt? Ühest küljest peaks vastus olema tingimata jaatav, sest ühe Briti veebilehe palju tsiteeritud andmeil annab temast populaarsemat heliloojat otsida. Teisalt on niisuguste väidete puhul arvudest ja edetabelikohtadest pimestatuna kerge langeda emotsioonide lõksu. Hea on teada, et Pärti mängitakse Berliinis ja Los Angeleses, ent mis on sellest kasu, kui kodutanumal jääb tema looming suletud…
Ameerika Talentide Sümfooniaorkestri YOA kontsert XXIV Rapla Kirikumuusika festivalil 15. VII Tallinna Jaani kirikus.
Vähe on valdkondi, kus eal põhinevad stereotüübid on nii tüütult elujõulised nagu klassikalises muusikas. Mis veelgi hullem, mõnel neist on tõepõhi all. Paarkümmend aastat tagasi märgati, et sümfooniakontsertidel on publiku koosseis nihkumas ebaproportsionaalselt eakama kontingendi kasuks. Mõned tunnistasid probleemi, teised püüdsid teha halva mängu juures head nägu. Hädavalena seletatakse, kuidas klassikaline muusika olevat alati olnud elunäinute…
Viimasel ajal on olnud palju kurtmist muusikakriitika olukorra üle: miski oleks justkui mäda, aga mis nimelt? Vahetevahel peetakse muusikateemalisi vestlusringe, et suu puhtaks rääkida. Mõte on hea, aga välja kukub nagu alati: eksperdid, interpreedid ja komponistid kogunevad ümarlaua taha vaid selleks, et rituaalse mõnuga valdkonnast lahti öelda. Nii üks kui teine kinnitab, et lehte ei loe (või kui, siis mõnikord New York Timesi), kontsertidel käib harva jne. Ükskõik, kuhu vaatad,…
Huvi Tobiase „Joonase lähetamise“ vastu on uuesti lõkkele löömas – ja üsnagi intrigeeriva nurga alt. 26. mail kõlasid Estonia kammersaalis oratooriumi mõned koorinumbrid, kusjuures aluseks polnud mitte Vardo Rumesseni redigeeritud, korrigeeritud ja täiendatud väljaanne, vaid hoopis helilooja tütre Silvia Tobiase ümberkirjutus. Kas võib olla tõsi, et prohvet Joonas pole oma viimast sõna veel lausunud?
Muusikateaduslikust küljest on tekstikriitiline teemapüstitus vaieldamatult asjakohane, sest teose ümber on ringelnud alatasa oletusi ja kõhklusi, mille suhtes on…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.