-
Kontserdisarjas „Teekond“ oli lähtutud mingis mõttes juhanliivilikust enesekaemusest, kus raudtee annab võtme eluolu ja omakultuuri mõistmiseks.
Eesti Interpreetide Liidu kontserdisari „Teekond“ 4. – 8. VII raudteejaamades üle Eesti. Puhkpillikvintett Estica ja Vanemuise puhkpillikvintett. Kavas Cyrillus Kreegi, Villem Kapi, Eino Tambergi, Harri Otsa, Heino Elleri, Valdeko Viru teosed ning Pärt Uusbergi, Liina Sumera ja Liisa Hirschi uudisteos puhkpillikvintetile.
„Kas see siis on . . . .kas see ongi nüüd see raudtee?“…
-
Ega reekviemgi ole muud kui üks suur itkemine, kus küll isiklik läbielamine on üldistatud kiriklikest tavadest lähtudes kollektiivseks kaebekogemuseks.
„Eesti reekviemid“ 14. VI Estonia kontserdisaalis. Cyrillus Kreegi „Reekviem“ c-moll. Rahvusooper Estonia poistekoor, Tartu poistekoor, Uue Tänava Orkester, dirigent Kaspar Mänd. Eduard Tubina „Reekviem langenud sõduritele“. Iris Oja (metsosopran), Indrek Vau (trompet), Anto Õnnis ja Kristjan Mäeots (löökpillid), Piret Aidulo (orel), Eesti Rahvusmeeskoor ja dirigent Mikk Üleoja.
Itk on üks…
-
Selgepiiriliste koolkondade puudumine sõna kõige rangemas ja piiravamas tähenduses on vahest just parim, mida võib muusikale soovida.
Sarja „Heli ja keel“ kontsert „Õpetajad“ 13. V Tallinna Õpetajate Majas. Leonora Palu (flööt), Heli Ernits (oboe), Toomas Vavilov (klarnet), Olga Voronova (viiul), Yana Mägila (viiul), Laur Eensalu (vioola), Leho Karin (tšello), Regina Udod (kontrabass), Diana Liiv (klaver), Marianna Liik (elektroonika), Eva Koldits (hääl), Jaan Malin (hääl) ja Erkki-Sven…
-
Tallinna Kammerorkester on vaadis laagerdanud 25 aastat, kaotanud selle aja jooksul toore maitse ja rikastunud kõiksugu muusikaliste nüanssidega.
Tallinna Kammerorkestri hooaja lõppkontsert 3. V Tallinna Filharmoonia Mustpeade maja valges saalis. Dirigent Risto Joost, solist Hugo Ticciati (viiul). Kavas Carl Philipp Emanuel Bachi sümfoonia Es-duur Wq. 179, Erkki-Sven Tüüri viiulikontsert „Angel’s Share“ (esiettekanne) ja Wolfgang Amadeus Mozarti sümfoonia nr 41 C-duur „Jupiter“.
Erkki-Sven Tüür on märkinud oma viiulikontserdi „Angel’s Share“ ehk „Ingli osa“…
-
On vähe valdkondi, kus pühast ja rüvedast, sobilikust ja sobimatust mõtiskletakse nii palju nagu klassikalises muusikas.
Eesti muusika päevad 12. – 19. IV Tallinnas ja Tartus.
Eesti muusika päevad on teemafestival, seda aga mitte niivõrd muusikalise fookuse, vaid pigem laiema kultuurieritluse poolest. Seekord ärgitati heliloojaid küsimusega, mis on neile püha. Kavaraamatus trükitud vastustest selgub, et see on midagi spontaanset, ülimalt isiklikku ja samal ajal raskesti hoomatavat, omamoodi…
-
Tunnustades küll täielikult trummarite teeneid mis tahes ansambli alustalana, pean möönma, et märtsikuu paremate esituste eesliinil olid saksofonistid.
52. tänav on New Yorgi klubide piirkond, kus möödusid džässmuusika kõige marulisemad kümnendid. Parimad ajad võivad olla küll läbi, ent kunagise suitsuvinese hiilguse sümbolina on see paik igavene. Kui võtta džässilt tema klubipale, need nii veetlevad mälestused ja seosed, siis mis üldse järele jääb?
Meil Tallinnaski on 52. tänav.…
-
Ajaloolise tagasivaatena täitis „Virmalised“ oma ülesande küllap paremini kui ükski teine muusikaline ettevõtmine, sest kokku said õige formaat ja põhjalik uurimuslik eeltöö.
Klaverifestival „Virmalised“ 12., 14. ja 16. II Estonia kontserdisaalis. Esinesid Mihkel Poll, Ralf Taal, Sten Heinoja, Mati Mikalai, Irina Zahharenkova; Sten Lassmann, Kai Ratassepp, Johan Randvere, Tanel Joamets, Marko Martin, Age Juurikas; Peep Lassmann, Maksim Štšura, Kristiina Rokaševitš, Kristi Kapten ja Ivari Ilja. Kavas…
-
Aeg ei ole midagi reaalset, eksisteerib vaid meie mõtlemises ning on seejuures paratamatult piiratud ressurss.
Gérard Grisey „Akustilised ruumid“ 24. XI Estonia kontserdisaalis. Laval Garth Knox (vioola), ansambel U:, Eesti muusika- ja teatriakadeemia uue muusika ansambel, ERSO muusikud ja dirigent Pierre-André Valade.
Mõned muusika aspektid on kergemini, teised raskemini lahatavad. Üks keerulisemaid tunnuseid on tämber. Kuigi eristatakse teatud parameetreid, mille abil saab tämbrit objektiivselt kirjeldada, annab nähtuse olemuse küllap kõige…
-
Jaan Rääts pole läbinisti urbanist ja veel vähem on ta futurist. Mingil määral on ta aga kindlasti folklorist.
„Jaan Rääts 85“: Tallinna Muusikakeskkooli SO, dirigent Jaan Ots, solistid Arko Narits, Eunyoung Gil, Auli Lonks ja Johan Randvere 18. oktoobril Estonia kontserdisaalis.
Rohkem Räätsa! Rohkem kobarakorde ja kordusmärke, helifragmentide kubismi, prelüüde ja marginaale, sirkliga joonestatud tämbreid ja üürgavaid toone, tokaatasid ja oode esimesele kosmonaudile! Rohkem energiaküllaste helide särisevat…
-
Kas mikrotonaalsus on seninägematute võimaluste rikkalik varasalv või teostamatu muusikaline utoopia?
Mikrotoonid on mingis mõttes nagu mikroobid: nad on kõikjal, isegi kui neid ei taju ja nende olemasolule ei mõtle. Hiljuti oli siiski mõtlemiseks tavalisest rohkem põhjust, kuivõrd 2.– 6. oktoobrini muusika- ja teatriakadeemias toimunud „Sound Plasma“ kandis mikrotonaalse muusika festivali nimetust. Üles astus mitu uue muusika tulist eestkõnelejat: saksofonist ja vabaimproviseerija Dror Feiler, organist Klaus Lang…