„Naeru akadeemia“ esitab Eestiski hästi tuttava vaimu ja võimu konflikti omapärasel ja eksootilisel kujul.
Vanemuise „Naeru akadeemia“, autor Kōki Mitani, tõlkija Margit Juurikas, lavastaja ja muusikaline kujundaja Aare Toikka, kunstnik Iir Hermeliin, kostüümikunstnik Eve Ormisson ja valguskunstnik Imbi Mälk. Mängivad Riho Kütsar ja Hannes Kaljujärv. Esietendus 17. IV Vanemuise väikeses majas.
Nagu postmodernses teatriruumis tavaks, on selle, 1996. aastal valminud näidendi liigitamine komöödiaks – nagu tutvustustes tehakse –…
Urmas Lennuk: „Mida rohkem ühte autorit dramatiseerin, seda huvitavam.“
Ikka ja jälle on näitekirjanik, dramaturg ja lavastaja Urmas Lennuk pöördunud Anton Hansen Tammsaare „Tõe ja õiguse“ juurde tagasi. Tänavu veebruaris Vanemuise Sadamateatris Tanel Jonase lavastatuna esietendunud „Meie oma tõde, meie oma õigus“ on Lennuki kuues „Tõe ja õiguse“ dramatiseering.
Miks sa nii palju Tammsaaret instseneerid? Oli selle töö peale sattumine juhus või teadlik pikaajaline soov? Kas ära tüütama ei hakka?
Lapsed lõhuvad…
Punk- ja sotsiaalluule kogumik „Sõnaga näkku 2“ koondab 2013. aasta sügisel punk- ja sotsiaalluulekonkursil „Sahtlist raamatusse“ osalenud 110 autorist parimate tekste. Paremad selgitati internetis Eurovisioni lauluvõistluse malli järgi: igal hääletajal oli üks hääl iga maakonna kohta, parimale anti 12 punkti ning publiku hääled liideti žürii häältega.
Konkursi tulemus on silmatorkavalt reaktsiooniline ja sünge teos, mis meenutab katset taaselustada inkvisitsiooni. Ent läbiv must toon on andestatav, sest ilmselt on see tingitud ühte raamatusse…
VAT-teatri „Mirandolina“, autor Carlo Goldoni, lavastaja Giorgio Bongiovanni, kunstnik Pille Jänes, valguskunstnik Sander Põllu. Mängivad Katariina Unt, Peeter Tammearu, Margo Teder, Ago Soots, Tanel Saar, Lauli Otsar, Liisa Saaremäel ja Meelis Põdersoo. Esietendus 2. II Kumu auditooriumis.
Itaalia draamaklassik Carlo Goldoni sündis seitse aastat pärast XVIII sajandi algust ja suri sama palju enne selle lõppu. Goldoni oli teatrinovaator, maskide ja improvisatsiooni pagendaja sajandeid ainuvalitsenud commedia dell’arte’st. Tänapäeval mõjub kunagine teatriuuendus paratamatult…
„(T)öö klubis” on tõeliselt füüsiline teater, raju andmine, ehkki ka sõnaliselt ei tõmmata eriti hinge.
„(T)öö klubis”, autor John Godber, tõlkija Liis Aedmaa, lavastaja Sander Pukk, kunstnik Annika Lindemann, helikujundaja Indrek Kuuse. Mängivad Karl-Andreas Kalmet, Tõnis Niinemets, Kait Kall ja Veiko Tubin.
Esietendus 2. X Tallinna klubis
Factory Club.
„(T)öö klubis” on ühtlasi nii ööklubide külastajate primitiivse elustiili kokkuvõte kui ka selle halastamatu paroodia, ühtaegu analüüsiv ja…
Psaiko luulekogu käsikirjast kuulsin juba ammu. Nagu ka tema paljudest muudest vägitegudest, millega ta end Tartu boheemkonna ühismällu on jäädvustanud. Mõned lood leiduvad ka selle raamatu lõpus ja need on teosele oluline lisaväärtus.
Ühe loo algust nägin ise pealt, kui Psaikol ja tema sõbral tekkis kavatsus Berliini hääletada. Teekond algas Tartu-Tallinna piraatbussis, kus tublisti viina võeti, kuni mõlemad Põltsamaal alatult hüljati. Seal võttis Psaiko ühe maja najalt redeli ja hakkas sellega…
„Draama” programm jättis targa ja läbimõeldud üldmulje, oli vaheldusrikas, representaabel, emotsionaalne ja üllatav. Kui suure kirju pildi seest dominandid välja noppida, siis neid leidus kaks: jumal ja venelased. Omamoodi ju vastaspoolused, sest nagu eestlased iga päev näha, kuulda ja lugeda saavad, on Venemaa saatana sigidik.
Esimese dominandi kehtestas Eesti Draamateatri „Külaline”: Freudi ja jumala vaimukas mõõduvõtt Viinis holokausti päevil, kusjuures teine mängis esimese selgelt üle. Vene-teemat puudutasid otseselt „Petroskoi” ning „Utoopia…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.