-
Tänavu taasavati suurejooneliselt Jaani kirik Peterburi kesklinnas Dekabristide tänaval nr 54, pidustused kestsid 20. – 22. veebruarini. Üle tänava vasakul asub Maria teater koos juurdeehitusega (Teatri väljak 1), paremal Maria teatri kontserdisaal aadressil Dekabristide 37. See moodustab nüüd Peterburi muusikaelu teise keskuse, kui esimeseks lugeda ikka veel Peterburi filharmoonia Suurt saali (Mihhailovskaja 2) ja Väikest saali (Nevski 30), ning selles keskuses on ka meie Jaani kirik. Keda vähegi huvitab Peterburi…
-
Mari Poll Tallinnas ja Mihkel Poll Pärnus
Seekordsed koju käima kutsutud talendid olid õde-venda Mari ja Mihkel Poll: Mari oli solist Tallinna Kammerorkestri kontserdil enne pühi 16. IV Tallinna Metodisti kirikus ja Mihkel soleeris pärast pühi 25. IV Pärnu Linnaorkestriga Pärnu kontserdimaja suures saalis.
Mõlemad Pollid tegutsevad praegu Londonis (viiuldaja kuninglikus muusikakolledžis ja pianist Guildhalli koolis) ning asjad kulgevad edukalt. Kui keegi ootab nüüd, et sõnale „talendid” lisanduvad minult epiteedid super-, mega-…
-
ERSO kontsert: Nikolai Petrov ja Eri Klas
31. II Estonia kontserdisaalis.
ERSO võõrustas 31. märtsil vanu häid tuttavaid,
keda orkestri ees kohtab siiski üsna harva. Meie
oma maestro Eri Klas seisab reeglina ER SO ees
kord hooajas, kui välja arvata orkestri Ameerika
turnee, veel harvemini kuuleb Eestis vene pianismi
korüfeed Nikolai Petrovi.
-
„Vocalissimo”: Aile Asszonyi ja Vivacello 24. III ; „Kevade lummuses”: Maano Männi ja Pärnu Linnaorkester 25. III Pärnu kontserdimaja väikeses saalis.
Kahe päevaga kuhjus Pärnu kontserdimajja kaks kontserditäit eesti muusikuid, kes töötanud ja õppinud või õpivad laias maailmas. Pärnu linn kannatas selle välja ja aplodeeris usinasti. Kontserdikorralduse esimene reegel olevat žanriliselt sarnaste kontsertide hajutamine, et vältida ülepakkumist. Tundub küll, et tegelikult reeglid puuduvad, sest 24. ja 25. märtsi kontserdid võib…
-
Viimati juhatas ERSOt soome kuulsaim ja isikupäraseim pianist Olli Mustonen, kes on maailmas läbi löönud ka dirigendina. Saanud parima muusikalise hariduse, mis Soomes võimalik, s.o pianistina Ralf Gothóni ja Eero Heinoneni ning heliloojana Einojuhani Rautavaara juhendamisel, ei ole ta arvatavasti kunagi õppinud dirigeerimist. Kuid selleks ametiks on arvatavasti piisav, kui oled sündinud 7. juunil – tõestuseks piisab ainult samal päeval sündinud Neeme Järvi ja Eri Klasi nimetamisest. Olli Mustoneni anne…
-
Talveuniversiteedi galakontsert: pianistid Liidia Ilves (Eesti), Cäcilia Maria Weber (Austria) ja Nena Kozjek (Sloveenia), Pärnu Linnaorkester, dirigent Leonid Grin 25. II Pärnu kontserdimajas.
Raskel ajal on asju, mis toimivad kõigele vaatamata ja isegi kosuvad. Pärnu talvises kultuurielus toimub sündmusi, mis kindlasti ületavad linna- ja ka riigipiiri. Üks nendest on professor Arbo Valdma talvine rahvusvaheline klaverikool ja teine Neeme Järvi meistrikursused dirigentidele, mida viib läbi maestro Leonid Grin. Kuidas siis saavad…
-
„Soleerivad Mikk Murdvee ja Henry-David Varema”: ERSO , dirigent Jüri Alperten 18. II Estonia kontserdisaalis.
Dirigent Jüri Alperten on väga tagasihoidlik, kui jutuks tulevad tema tulevased kavad, avaldades arvamust, et see ei ole tema tugevaim külg ja piirdudes arvamusega, et tahaks mängida head, pigem väga head muusikat. Lõpuks selgub siiski, et tegemist on tõepoolest väga hea ning, mis veel olulisem, hästi läbi mõeldud programmiga. Kuidas teisiti saaks hinnata kava, kus…
-
„Kumisevad killud”: TMKK solistid Elanor Allmann, Georg Mirek King, Ingely Laiv, Rasmus Peäske, Johannes Põlda, Rasmus Andreas Raide, Valle-Rasmus Roots, Konstantin Suhhovski, Andrei Štin, Maria Tiimus, Robert Traksmann ja Kaia Voitka ning Tallinna Kammerorkester Mikk Murdvee juhatusel 10. II Mustpeade majas.
Tallinna Kammerorkester on meie orkestrite esireas noorte andekate muusikute motiveerimisel, pakkudes neile isuäratavat võimalust soleerida orkestri ees. Selline tegevus kestab juba aastaid ning on olnud kuulajate seas väga menukas,…
-
Nii lõppes Estonia kontserdisaalis vana 2010. aasta ja algas uus 2011. aasta. Esimese õhtu sisustas Tallinna Kammerorkester ja teise Eesti Riiklik Sümfooniaorkester. Saal oli välja müüdud mõlemal ning õhkkond ajale sobilikult soe ja südamlik, kohati isegi pisut vallatu. Kammerorkestri kontserdil esitati Vivaldi arvatavasti populaarseim teos „Neli aastaaega” op. 8. Teos on vallutanud kõik võimalikud ja võimatud esituspaigad ja tundub, et esituslikult on raske siin veel midagi lisada, kuid ometi pole…
-
XI Eesti noorte interpreetide konkurssfestival „Con brio” 27. ja 28. XI ning lõppkontsert 5. XII Estonia kontserdisaalis.
Katse ennustada, mis on hea või mis on halb, lõpeb harilikult ebaõnnestumisega, eriti kui tegu on värske ideega. Murdelistel üheksakümnendatel käis Eesti Kontserdis tõenäoliselt eksperdi ametis töötanud pianist Madis Kolk välja idee korraldada konkurss, mis on kõige ausam viis leida uusi talente ja kindlustada neile minimaalnegi koht Eesti Kontserdi lavadel. Värske, aga ühtlasi…